منچستر، شهری صنعتی با جاذبه های بی شمار

به گزارش گفتمان برتر، منچستر جاذبه های زیادی برای ارائه دارد که می تواند در ابتدا بازدیدکنندگانی که برای اولین بار این شهر را می بینند حیرت زده کند. اول از هنر و معماری آغاز کنیم؟ مغازه ها یا امکانات ورزشی؟ نگران نباشید در این مقاله فهرستی از برترین دیدنی های منچستر را گرد آورده ایم تا بتوانید جاذبه های مورد علاقه تان را پیدا نموده و بیشترین استفاده را از بازدیدتان بکنید.

منچستر، شهری صنعتی با جاذبه های بی شمار

این راهنما شامل ساختمان ها، کافه ها، مغازه ها و گالری ها می گردد. می توانید آن را چاپ نموده و در طول سفر به همراه داشته باشید.

1. موزه علم و صنعت

منچستر زادگاه بعضی اکتشافات و اختراعات دنیا بود که بسیاری از آن ها در موزه علم و صنعت (Museum of Science and Industry) مستند شده اند. می توانید در مجموعه باشکوه قطارهای بخار و اولین نمونه های هواپیما گردش نموده و حتی در طبقه بالا با بعضی آزمایش های مختلف آشنا شوید. این موزه در خیابان لیورپول واقع شده است.

2. هیتون پارک

منچستر علیرغم آنکه یک شهر صنعتی به شمار می رود، اما فضاهای سبز زیبایی دارد. هیتون پارک (Heaton Park) یکی از بهترین فضاهای سبز شهر بوده و نه تنها منظره های آرام بخش و دلنوازی را به بازدیدنمایندگان هدیه می نماید که در این شهر شلوغ پناهگاهی آرام برای تجدید قوا هم به شمار می آید. مزرعه حیوانات این پارک در بین بچه ها محبوبیت زیادی داشته و دریاچه ای دارد که می توان روی آن قایق سواری کرد یا حتی موزه تراموا و سه کافه دیگر هم هستند که تجربه شما را لذت بخش تر می نمایند. اگر به دنبال جایی آرام برای استراحت میان روز بودید، آرامش هیتون پارک را از خود دریغ نکنید.

3. موزه ملی فوتبال

هر کسی که ذره ای به فوتبال علاقه داشته باشد، باید حتماً از موزه ملی فوتبال منچستر (National Football Museum) دیدن کند. این موزه در یک ساختمان شگفت انگیز شیشه ای واقع شده که قبلاً به نام اِربیس (Urbis) شناخته می شد. می توانید در این موزه درباره ورزش مورد علاقه تان اطلاعات بیشتری کسب کنید که شامل نگاهی وسیع تر به آخرین پیروزی انگلیس در جام دنیای می گردد. حتی می توانید شانس آن را داشته باشید که مهارت های فوتبالی خود را بهبود بخشید.

4. ساختمان شهرداری منچستر

یکی دیگر از نمونه های حیرت انگیز معماری نئو گوتیک، اگر که زمانی برای تحسین یکی از ساختمان های شهری داشته باشید، ساختمان شهرداری منچستر (Manchester Town Hall) خواهد بود. سقف های تزئین شده، نقاشی های دیواری، موزاییک کاری زنبوری و برج ساعت معروف، همگی این بنا را تبدیل به یکی از بهترین نمونه های معماری از این دوران تاریخ کل بریتانیا می نمایند.

5. استادیوم اولد ترافورد

چه هوادار منچستر یونایتد باشید یا فقط بخواهید یکی از معروف ترین استادیوم های فوتبال دنیا را تماشا کنید، همواره یکی از بهترین گزینه ها سوار شدن تراموا و رفتن به اولد ترافورد (Old Trafford) است. این استادیوم سومین استادیوم عظیم انگلیس محسوب شده به عنوان یک هوادار جدی تیم منچستر می توانید به یکی از تورهای استادیوم پیوسته و حتی در گیفت شاپ آن یادگاری هایی بخرید. تماشا کردن این سازه خیره نماینده از بیرون هم خود لذتی فراموش نشدنی خواهد بود.

6. مرکز دیزاین و صنایع دستی منچستر

در قلب محله شمالی، می توانید قطب خلاقیت، یعنی مرکز دیزاین و صنایع دستی منچستر (Manchester Craft and Design Centre) را داخل یک بازار سابق ویکتوریایی پیدا کنید. هنرمندان بومی استودیوهای خود را در اینجا برپا نموده و در آن آثار هنری خود را خلق و به فروش می رسانند. این آثار شامل چاپ دستی، مجسمه، جواهرآلات و سرامیک هایی می گردد که از دل فضاهای بی همتای این هنرمندان بیرون می آیند. البته یک کافه بامزه و کوچک هم در آن وجود دارد که اجراهای موسیقی و نمایشگاه های موقت در آن برپا می گردد.

7. محله شمالی

نمی توانید به منچستر بروید و حداقل چند ساعتی را به گشت و گذار در محله شمالی سپری نکنید! در میان مغازه های مستقل چرخی بزنید که دو طرف خیابان اصلی محله را در برگرفته اند و حتی بهترین قهوه های شهر را در کافه های مختلفش امتحان کنید. هنر خیابانی شگفت انگیز و ردیف بی انتهای رستوران ها و غذاخوری ها هم از سایر جذابیت های این محله هستند.

8. موزه منچستر

موزه منچستر (The Manchester Museum) که به دانشگاه منچستر چسبیده، مجموعه ای خیره نماینده با تمرکز روی تاریخ طبیعی داشته و می توانید هر چیزی از مومیایی های مصری تا اسکلت دایناسورها یا سوسک های غیرمعمولی را در آن تماشا کنید. حتماً کوشش کنید که بدون دیدن ویواریوم (Vivarium) و بازدید از مجموعه قورباغه های نادر و خزندگان از این موزه خارج نشوید.

9. کلیسای جامع منچستر

یکی از قدیمی ترین ساختمان های این شهر، کلیسای جامع منچستر (Manchester Cathedral) است که از مهم ترین جاذبه های معماری شهر به شمار می رود. باید با سرعت دلخواهتان در این بنا پرسه بزنید و به یکی از تورهایی که به شما اطلاعات بیشتر می دهند بپیوندید. در اینجا گاه به گاه رویدادها و مراسم هایی برگزار می گردد که باید گوشتان را برایشان تیز کنید و اگر شانس داشتید در یکی از آن ها شرکت کنید.

10. بازار آلترینام

شاید بازار آلترینام (Altrincham) در حومه شهر قرار گرفته باشد، اما بازدید از این بازار که اخیراً مورد ترمیم واقع شده، بیش از کرایه تراموا ارزش دارد. آلترینام توسط ماهنامه آپسرور فود (Observer Food) بهترین بازار انگلیس نام گرفته و با گلچین غرفه های غذایی تحسین برانگیزش این اعتبار را حفظ نموده است. باید برای به دست آوردن جایگاه حسابی بجنگید؛ اما زمانی که آن را به دست آوردید، می نشینید و دیگر نمی خواهید از روی آن بلند شوید.

11. کتابخانه چتهم

این ساختمان قدیمی که به مدرسه موسیقی چسبیده، در گذشته به داشتن ارواح معروف بوده است. البته اگر به این باور می خندید باید بدانید که با همان قدم های اول در سالن هایش شما هم به همین خرافات فکر خواهید کرد. عاشقان ادبیات، موسیقی و معماری حتماً از تماشای کتابخانه چتهم (Chethams Library) با اعتباری لذت خواهند برد که در واقع قدیمی ترین نوع خود در دنیای انگلیسی زبان است.

12. ترافورد سنتر

در چند کیلومتری مرکز شهر می توانید دومین مرکز خرید عظیم سرپوشیده انگلیس با بیش از 280 مغازه و رستوران را پیدا کنید. مطمئناً یک بازدید کامل و خرید در ترافورد سنتر (Trafford Centre) یک یا دو روز زمان می برد. حتی خود ساختمان هم با ترکیبی از هنر باروک و آردکو یا حتی سبک های احیا شده مصری بسیار تماشایی است. مرمرهای عاجی، کاراملی و زیبای بنا به آن شکوه خاصی داده اند و سالن عظیم غذاخوری اش با تصویری از آسمان روی سقف هر کسی را حیرت زده می نماید. بعد از خرید و گردش در میان مغازه های طراحان و برندهای لوکس، بازدیدنمایندگان می توانند از یکی از غذاهای رستوران های اینجا انتخاب نموده و کمی استراحت نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1591

به "منچستر، شهری صنعتی با جاذبه های بی شمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منچستر، شهری صنعتی با جاذبه های بی شمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید