آشنایی با روش تهیه آلبالو پلو

به گزارش گفتمان برتر، آلبالو پلو غذایی لذیذ و خوش رنگ است. آلبالو از جمله میوه هایی است که فواید فراوانی دارد. از جمله خواص آن می توان به این موارد اشاره نمود: برطرف عطش و تشنگی، کاهش فشار خون بالا، ضد تهوع و سنگ کلیه، اشتها آور مناسب.

آشنایی با روش تهیه آلبالو پلو
  • مواد لازم

یک کیلو برنج

2 کیلو آلبالو

یک کیلو شکر

یک عدد مرغ متوسط

یک عدد پیاز متوسط

150 گرم روغن

یک قاشق چای خوری زعفران سائیده شده

به مقدار دلخواه خلال بادام و پسته

  • طرز تهیه

برنج را شسته و با نمک خیس کنید. هسته آلبالو را گرفته، شکر را روی آن بریزید و سپس روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. بعد از10 دقیقه آنرا از روی حرارت بردارید تا رنگش تیره نگردد. آلبالوی پخته را از صافی رد کنید. شربت آن را روی حرارت گذاشته تا بجوشد و کمی غلیظ گردد.

در صورت اضافه بودن شربت، می توانید بعداً از آن بهره ببرید. مرغ را با پیاز، نصف زعفران حل شده، نمک و یک لیوان آب بپزید تا به مقدار یک فنجان آب مرغ باقی بماند. استخوان های مرغ را از گوشت آن جدا کنید و گوشت آن را تکه تکه کنید. برنج را آبکش کنید. مغز برنج زیاد نپزد.

در قابلمه کمی روغن بریزید. برنج را با آلبالو لابلای هم بریزید و یک کفگیر از آلبالوها را کنار بگذارید که بعداً صرف تزئین روی برنج کنید. مقداری روغن داغ را با آب مرغ روی برنج اضافه کنید. خلال بادام را شسته و کنار آلبالو پلو بریزید.

برنج باید با حرارت ملایم دم بکشد و 10تا 15دقیقه قبل از دم کشیدن کامل برنج، مقداری ازشربت آلبالو و خلال پسته را به برنج اضافه کنید. سپس برنج را در دیس کشیده روی آن را با گوشت مرغ و آلبالویی که برای تزئین کنارگذاشته بودید و بقیه زعفران حل شده، خلال بادام و پسته تزئین کنید.

منبع: تبیان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 237

به "آشنایی با روش تهیه آلبالو پلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با روش تهیه آلبالو پلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید