27 عادت اشتباه که شما را مسن تر نشان می دهند

به گزارش گفتمان برتر، با وجود اینکه پیر شدن یک فرایند اجتناب ناپذیر است، اما بعضی عادت ها و نداشتن روتین سالم این فرایند را تسریع نموده و چهره، بدن و نگرش فرد به زندگی اش را تغییر می دهد. از چیزی به سادگی رد شدن از هر ترند دنیای مد تا نگه داشتن همان مدل مو برای سال های متمادی چیزی هایی هستند که متاسفانه افراد را مسن تر نشان می دهند. در این مطلب به آنالیز این موارد می پردازیم.

27 عادت اشتباه که شما را مسن تر نشان می دهند

1. نخوردن پروتئین به میزان کافی

موهای محکم، سالم و جوان به معنای خوردن رژیم غذایی سالم و خوردن اندازه زیاد پروتئین هستند. در واقع پروتئین بیشتر فولیکول های موها را تشکیل می دهد. تحقیقات نشان می دهند کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث تشدید ریزش مو می گردد که فرد را مسن تر نشان می دهد.

2. پوشیدن کفش های طبی

کفش های طبی اگرچه راحت هستند اما باعث می شوند مسن تر به نظر برسید. باید مدل ها و استایل های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برایتان مناسب است.

3. آفتاب گرفتن

بر اساس جامعه سرطان آمریکا قرار گرفتن در معرض اشعه های فرا بنفش نه تنها باعث سرطان پوست می گردد، بلکه علت اصلی چین و چروک است. این مدل آسیب به سلول های پوستی باعث می گردد افراد مسن تر از چیزی که هستند به نظر برسند. اما از این مساله می توان اجتناب کرد.

افرادی که دوست دارند به صورت سالم رشد نمایند باید از لوسیون برنزه شدن استفاده نموده و از تخت های برنزه شدن و تابش مستقیم نور آفتاب دور بمانند.

4. پوشیدن تنها رنگ های تیره

مشکی رنگی است که با همه چیز ست می گردد اما این بدان معنا نیست که همواره باید با همه چیز مشکی بپوشید. در واقع پوشیدن رنگ های روشن تر که کمتر کسل نماینده هستند باعث می شوند جوان تر به نظر برسید.

5. رنگ کردن بیش از حد موها باعث ضخیم و شنماینده شدن آن ها می گردد

تغییر رنگ مو مساله خیلی بزرگی نیست. حتی رنگ کردن ریشه برای رهایی از ریشه های خاکستری هم کار بزرگی نیست. مشکل زمانی اتفاق می افتد که فرد موهایش را بیش از حد رنگ می نماید.

رنگ کردن بیش از حد روغن های ضروری مو را از بین می برد و باعث می گردد مو زبر، شنماینده و خیلی پیر به نظر برسد. هیچ چیز مانند موهای نرم و جوان پسند نیست.

6. ابروهای نازک و بیش از حد برداشته شده

یک زمانی ابروهای نازک مد بودند. اما از آن موقع مردم آموختند که نازک شدن ابروها یک راه خوب برای مسن تر نشان دادن خودشان است. این مساله نه تنها دمده شده است بلکه افراد را مسن تر نشان می دهد زیرا ابروها به صورت طبیعی با بالا رفتن سن نازک می شوند.

7. کمبود خواب منجر به تجزیه کلاژن می گردد

بزرگسالان بین 26 تا 64 سال حداقل به هفت تا نه ساعت خواب در شبانه روز احتیاج دارند. کمبود خواب باعث می گردد افراد پیرتر به نظر برسند زیرا بین کم خوابی و کورتیزول و هورمون استرس ارتباط وجود دارد.

کورتیزول می تواند کلاژن را تجزیه کند. کلاژن پروتئینی است که پوست را نرم و جوان نگه می دارد.

8. شستن بیش از حد صورت

شستن صورت مهم است اما شستن بیش از حد صورت می تواند منجر به منجر به پیر شدن افراد گردد زیرا روغن های محافظ را از بین می برد و باعث می گردد پوست کمی کدر به نظر برسد. به گفته متخصصات پوست شستن بیش از حد پوست صورت می تواند به سیستم محافظ پوست آسیب برساند و در نتیجه آن محیط به آسانی پوستتان را اذیت می نماید، چگونه پوستتان رطوبت را به صورت موثر حفظ می نماید و به مرور زمان باعث می گردد نشانه های اولیه پیری را نشان دهید.

9. ورزش نکردن

مطالعه ای که در دانشگاه بیرمنگام انجام شد حاکی از آن بود که افرادی که به صورت منظم ورزش می کردند فرایند پیری را به تعویق انداختند، ایمنی، حجم ماهیجه و سطح کلسترول یک فرد جوان را داشتند. بنابراین افرادی که ورزش نمی نمایند یا حتی پیاده روی می نمایند پیرتر به نظر می رسند و بیشتر احساس پیری می نمایند.

10. استفاده از رژ لب قرمز

استفاده از رژ لب قرمز زمان و مکان خاص خودش را دارد اما این ظاهر کلاسیک در صورتی که بخواهید ظاهر اسپرتی داشته باشید دمده شده است. رژلب قرمز خیلی تند است زیرا خطوط عمیقی را ایجاد می نماید و فرقی ندارد چه سنی داشته باشید رژ لب قرمز دندان ها را زردتر نشان می دهد.

11. نوشیدن قهوه بسیار زیاد در طول روز

با وجود اینکه اشکالی ندارد اگر صبح ها قهوه بنوشید، اما نوشیدن بیش از حد قهوه می تواند فرایند پیری را تسریع سازد. جدا از خطر قهوه ای شدن دندان ها، کافئین بسیار زیاد می تواند منجر به بی خوابی گردد.

کمبود خواب در ترکیب با کم آبی ناشی از قهوه باعث می گردد فرد به آهستگی مشاهده کند که پوستش به علت تجزیه کلاژن آغاز به افتادگی می نماید.

12. استرس و پیری پوست

بله، استرس بخشی از زندگی است. اما داشتن استرس بیش از حد و همیشگی برای جوانی و پوست فرد مضر است. رابطه مستقیمی بین احساسات مرتبط با استرس و پیری پوست وجود دارد. استرس نه تنها الاستیسیتی سلول های پوستی را از بین می برد بلکه اخم ناشی از استرس باعث چین و چروک می گردد.

13. مصرف روزانه شکر

کمی شکر برای روح خوب است اما به خاطر داشته باشید که مصرف خیلی زیاد شکر منجر به پیری پوست می گردد. بعلاوه محققان دریافته ان که گلوکز زیاد فرایندی به نام گلیکاسیون را تحریک می نماید که در نهایت منجر به سفت شدن کلاژن می گردد و باعث می گردد پوست حالت کشسانی اش را از دست بدهد.

14. نخ دندان نکشیدن دهان را پیر می نماید

نخ دندان یکی از عادت هایی است که افراد در عادات بهداشتیشان نادیده می گیرند. اما بسیار مهم است زیرا استفاده نکردن از نخ دندان افراد را در معرض پیری دهان قرار می دهد به این علت که دندان ها و لثه هایشان را در معرض عفونت و پوسیدگی قرار می دهد. افراد باید حداقل دو بار در روز از نخ دندان استفاده نمایند.

15. سیگار کشیدن

علت دیگری برای سیگار نکشیدن وجود دارد و آن ظاهر است. افرادی که سیگار می کشند کیسه های زیر چشم درشت تر، چروک های لب و چانه بیشتری دارند. علاوه بر این مواد شیمیایی موجود در سیگار می توانند سرعت فراوری کلاژن برای داشتن پوستی انعطاف پذیر را کاهش دهند.

16. آرایش مات می تواند پوست را خسته نشان دهد

با وجود اینکه بسیاری از افراد از ظاهر آرایش مات لذت می برند اما افراد را مسن تر نشان می دهد. حتی برای افراد دارای پوست چرب کرم های مات می توانند خط ها و چروک ها و سایر نواقص برجسته مربوط به صورت ایجاد نمایند.

در عوض توصیه می گردد آرایش نیمه مات انجام دهید که نور صورتتان را منعکس کند و یک ظاهر جوانی به صورتتان بدهد.

17. تغییر ندادن مدل مو

بسیاری از افراد درباره مدل کوتاهی موهایشان بسیار محافظ کار هستند. اما نگه داشتن یک مدل مو برای سال ها می تواند اینگونه به نظر برسد در گذشته زندگی می کنید و شما را مسن تر نشان می دهد.

مدل ها تغییر می نمایند و اگر یک مدل را برای یک مدت طولانی نگه دارید اینگونه به نظر می رسد که همچنان در آن موقع زندگی می کنید.

18. خط چشم خیلی غلیظ

ممکن است آرایش خیلی غلیظ برای بسیاری از افراد مدل باشد، اما در رابطه با خط چشم مراقب باشید. خط چشم های خیلی غلیظ تیره چروک های دور چشم را برجسته تر نموده و فرد را مسن تر نشان می دهد.

19. استفاده نکردن از مرطوب نماینده

استفاده نکردن از مرطوب نماینده در طول روز یک راه ساده برای پیر کردن پوست است. مانند اندام های حیاتی بدن، پوست هم با آبرسانی زنده است چیزی که در مرطوب نماینده به وفور یافت می گردد.

استفاده نکردن از مرطوب از پوست برای پوست به ویژه برای برای صورت باعث می گردد پوست خشک، پوسته پوسته، مات و کدر به نظر می رسد که فرد را مسن تر نشان می دهد.

20. بستن موها به صورت دم اسبی

بستن موها به صورت دم اسبی باعث کاهش خط رویش مو یا آلپسی کششی گردد. سعی کنید مدل موی گوجه ای پایین را انتخاب کنید تا پوست سرتان کمی استراحت کند.

21. ننوشیدن آب کافی در طول روز

افرادی که در طول روز به میزان کافی آب نمی نوشند نه تنها دچار کم آبی می شوند بلکه درخشندگی پوستشان را از دست می دهند. نوشیدن آب زیاد در روز بعلاوه به گوارش یاری نموده، فرد را پر انرژی نگه داشته و مانع از پیری زودرس می گردد.

22. داشتن دندان های زرد

دندان ها به صورت طبیعی با افزایش سن زرد می شوند اما این بدان معنا نیست که باید مراقبت از آن ها را متوقف کنید. نخ دندان کشیدن، استفاده از دهان شویه، مسواک زدن مرتب و استفاده از محصولات ایمن سفید نماینده دندان، دندان ها را سالم و جوان نگه می دارد.

23. استفاده بیش از میزان از هایلایتر و سایر ابزار آرایش متالیک

آرایش متالیک مانند سایه های براق و هایلایترهای گونه می توانند برای استفاده در یک شب مجذوب کننده باشند اما توصیه می گردد از آن ها بیش از حد استفاده نکنید زیرا باعث مسن نشان دادن شما می شوند.

با افزایش سن خاصیت کشسانی پوست کاهش می یابد. استفاده از آرایش متالیک در این قسمت ها به صورت ناخواسته توجه را جلب می نماید. ترندهای دنیای مد می آیند و می روند و استفاده از هر کدام باعث می گردد مسن تر به نظر برسید. با اینکه ممکن است اینگونه به نظر برسد که پوشیدن لباس های جوانانه باعث گردد فرد فرد جوان تر به نظر برسد خلاف آن هم درست است.

24. شامپو زدن روزانه به موها

بسیاری از افراد این نکته را نمی دانند که احتیاجی به شست و شوی هر روز موهایشان نیست. در واقع شامپو زدن هر روزه به موها روغن های ضروری و طبیعی موها را از بین می برد و باعث می گردد موها خشک و کدر به نظر به نظر برسند. از آنجایی که موی خشک می تواند فرد را مسن نشان دهد بهتر است موها را هر چند روز یکبار بشویید.

25. قوز کردن و صاف نایستادن

جدا از این حقیقت که قوز کردن و صاف نایستادن برای استخوان های فرد بد است، باعث می گردد مسن تر به نطر برسد. طرز ایستادن بد منجر به خمیده شدن کمر و پیری زودرس می گردد. برای جلوگیری از روند پیری شانه هایتان را عقب دهید و صاف بایستید.

26. خوابیدن روی شکم

یک مطالعه به این نتیجه رسید که خوابیدن روی شکم تاثیر بسیار زیادی روی صورت دارد. افرادی که روی شکم می خوابند به احتمال بیشتری خط لبخند در اطراف دهانشان ایجاد می گردد. علاوه بر این خوابیدن در این حالت می تواند به مرور زمان تیزی بینی را هم از بین ببرد.

27. نشستن بسیار طولانی در مقابل صفحه نمایش

افراد بین تلفن، کامپیوتر، تبلت و تلویزیون زمان زیادی را در طول روز در مقابل در مقابل صفحه نمایش هستند. مطالعات نشان داده اند که نور آبی ساطع شده از این صفحه نمایش ها می تواند منجر به رنگدانه پوست و پیری پوست گردد. در صدر این موارد خم شدن برای آنالیز فیدهای خبری می تواند منجر به کمر خمیده و چروک گردن گردد.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منابع: HealthyGem, The Healthy

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2175

به "27 عادت اشتباه که شما را مسن تر نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "27 عادت اشتباه که شما را مسن تر نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید