11 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی

به گزارش گفتمان برتر، درحالی اسفند 1399 امروز با یازده شهرستان قرمز کرونایی شروع شد که مسئولان بهداشت و درمان کشور نگرانی خود از احتمال شروع موج چهارم همه گیری ویروس منحوس را در این ماه اعلام کردند و دائم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید دارند.

11 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی

به گزارش تسنیم، اولین روز اسفند 1399 یعنی تقریباً یکسال از اعلام رسمی ورود ویروس منحوس به کشور درحالی آغاز می گردد که براساس آمار های موجود یازده شهرستان از کلیه شهرستان های کشور در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و تغییر رنگ دیگر مناطق از رنگ های کم خطر به پرخطر نگرانی ها از آغاز موج تازه همه گیری در کشورمان را تشدید نموده است.

این درحالی است که نگرانی از آغاز موج تازه کرونایی زیر سایه ورود ویروس جهش یافته انگلیسی که ظاهرا چموش تر از ویروس قبلی است تشدید شده و درصورت آغاز موج چهارم کرونا با این نوع از ویروس جهش یافته احتمالاً کادر درمان با توجه به مقابله شبانه روزی یک سال گذشته تا امروز و البته جهش معنادار احتمالی مراجعه ها به مراکز درمانی به دلیل سرایت بیشتر ویروس انگلیسی برای مدیریت و کنترل شرایط با چالشی جدی روبرو می گردد.

به هرحال براساس اطلاعات و آمار های موجود شرایط رنگ بندی شهرستان ها از ابتدای هفته آینده یعنی 2 اسفند 1399 منتشر شده که به این ترتیب از ابتدای هفته آینده 11 شهرستان قرمز، 52 شهرستان نارنجی، 217 شهرستان زرد و 168 شهرستان آبی هستند.

افزایش تعداد شهر های با ریسک بالای ابتلا و همه گیری اعلام شرایط نارنجی در شهرستان های شوط و ماکو (آذربایجان غربی)، دره شهر (ایلام)، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، هفتکل و هندیجان (خوزستان)، پاسارگاد، خنج، گراش و مهر (فارس) و خمین (مرکزی) قطعی شده و این مناطق جزو مناطقی هستند که محدودیت های بیشتری از روز شنبه برای آن ها اعمال خواهد شد.

به این ترتیب با درنظر دریافت افزایش تعداد شهرستان های پرخطر در ایران و البته احتمال آغاز موج تازه همه گیری ستاد ملی کرونا کاهش حضور کارکنان در سراسر کشور بر حسب شرایط قرمز و نارنجی را پیش بینی نموده است.

این درحالی است که محدودیت هایی در مورد فعالیت مشاغل سطوح یک تا چهار ابلاغی اِعمال خواهد شد؛ اما در هر حال مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری در هیچ یک از شرایط های سه گانه تعطیل نمی شوند.

کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گیلان

مسعود نوروزی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: استان گیلان آسیب های بسیاری از قبل ویروس کرونا متحمل شده و با کوشش تمامی افراد توانستیم تا حدودی جلوی شیوع لجام گسیخته آن را بگیریم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: متأسفانه در روز ها و هفته های گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گیلان کمرنگ شده و رفت و آمدها، دورهی ها و تجمعات در استان افزایش یافته است.

نوروزی اضافه نمود: انتظار داریم که افراد اهتمام و توجه بیشتری نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت محدودیت ها داشته باشند تا اسفند سال جاری را مانند اسفندماه سال گذشته با شیوع بالای کرونا پشت سر نگذاریم.

وی گفت: افراد سالمند و افراد دارای بیماری زمینه ای در معرض خطر بیشتری بوده و باید از حضور در تجمعات جلوگیری نموده و فقط در صورت اضطرار با رعایت پروتکل های بهداشتی بیرون بیایند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان توضیح داد: بیشتر بیمار های کرونایی بستری شده سابقه شرکت در تجمعات، مهمانی های خانوادگی و دورهمی ها را داشته و در اثر این عامل مبتلا شده اند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 401 بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند که 96 نفر آن ها در 24 ساعت گذشته به این آمار اضافه نموده شده و حدود 70 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

شاخص: در طرح جدید شاخص تعداد بستری ها، رنگ بندی شهر ها را معین می نماید. به این ترتیب که بستری های چهار نفر در 100 هزار نفر زرد، شش نفر در 100 هزار نفر نارنجی و 10 نفر در 100 هزار نفر، شهر های قرمز را معین می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1428

به "11 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید