کاهش دما و ادامه بارش ها در کشور

به گزارش گفتمان برتر، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن اشاره به کاهش دما از بارش باران، برف و وزش باد طی روز های آینده در بعضی نقاط کشور اطلاع داد.

کاهش دما و ادامه بارش ها در کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صادق ضیاییان با اشاره به بارش در 10 استان کشور اظهارکرد: امروز (اول آبان ماه) در منطقه های از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان و در اواخر وقت در غرب گیلان و یکشنبه (2 آبان ماه) در استان های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وی با اشاره به ادامه فرایند کاهش دما در بعضی نقاط کشور گفت: دوشنبه (3 آبان ماه) با شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر، در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و در ارتفاعات البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش بینی می گردد بعلاوه سه شنبه (4 آبان ماه) در استان های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات و دامنه های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان با تاکید بر مواج بودن دریای خزر اظهارکرد: از اواخر دوشنبه (3 آبان ماه) وطی روز سه شنبه (4 آبان ماه) بارش در گیلان و مازندران شدید و دریای خزرمواج و توفانی خواهد بود. چهارشنبه (5 آبان ماه) در استان های ساحلی دریای خزر و شمال شرق بارش رخ می دهد بعلاوه طی این پنج روز بارش در منطقه ها مرتفع و کوهستانی البرز به شکل برف خواهد بود.

وی با تشریح شرایط هوا در جنوب شرق کشور گفت: طی روز های دوشنبه و سه شنبه (3 و 4 آبان ماه) به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، با توجه به تقویت جریانات جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان و چهارشنبه (5 آبان ماه) در منطقه های از سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (2 آبان ماه) قسمتی ابری به همراه غبار صبحگاهی و گاهی نیمه ابری در بعد از ظهر به همراه وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (3 آبان) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 21 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در انتها گفت: طی امروز و فردا (1 و 2 آبان) بندر عباس با بیشینه دمای 35 و34 درجه سانتیگراد گرم ترین مرکز استان کشور است و امروز (اول آبان ماه) اردبیل با بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد و فردا (2 آبان ماه) اردبیل و زنجان با بیشینه دمای 17 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1787

به "کاهش دما و ادامه بارش ها در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما و ادامه بارش ها در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید