افت 4 تا 7 درجه ای دما در استان های شمالی

به گزارش گفتمان برتر، مطابق پیش بینی سازمان هواشناسی، امروز (آدینه) و فردا با ورود یک سامانه بارشی، دمای هوا در استان های شمالی، بعلاوه گلستان، خراسان شمالی و آذربایجان های شرقی و غربی بین چهار تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

افت 4 تا 7 درجه ای دما در استان های شمالی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، این سامانه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما بین چهار تا هفت درجه همراه است که امروز وارد این منطقه ها شده و اواخر وقت شنبه خارج می گردد.

منطقه اثر این سامانه در روز جاری استان های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل بوده و در روز شنبه علاه بر سه استان نوار ساحلی دریای خزر، استان خراسان شمالی را هم درگیر خود خواهد نمود.

احتمال جاری شدن روان آب در مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی موقت و وزش تند باد موقت، مخاطراتی است که از ورود این سامانه پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی توصیه نموده افراد در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و در فعالیت های کوهنوردی، بعلاوه دامداران در چرای دام در مسیل ها و منطقه ها مرتفع، احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.

از امروز تا بعد از ظهر روز یکشنبه دریای خزر هم مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان مرکز امروز و فردا صاف گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه دمای مرکز در روز جاری 34 درجه سانتی گراد و کمینه دمای آن 22 درجه پیش بینی شده است.

برپایه گزارش سازمان هواشناسی، از روز های یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده هم در ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعت های بعدازظهر، وزش باد و بارش پراکنده و خفیف باران رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1719

به "افت 4 تا 7 درجه ای دما در استان های شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 4 تا 7 درجه ای دما در استان های شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید