وقوع رگبار باران و رعد و برق در 15 استان

به گزارش گفتمان برتر، سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبارباران و رعد و برق در 15 استان هشدار داد.

وقوع رگبار باران و رعد و برق در 15 استان

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بر اثر رشد ابرهای همرفتی وقوع یک یا چند پدیده از جمله رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط همراه با گرد و خاک، با احتمال تگرگ در منطقه ها مستعد و در برخی نقاط اصابت صاعقه دور از انتظار نیست.

این شرایط جوی امروز (8 تیرماه) برای شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، ارتفاعات استان های تهران، البرز و سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان، شمال و شرق و غرب هرمزگان و نیمه شمالی فارس، چهارشنبه (9 تیرماه) برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، گیلان، اردبیل، زنجان، ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان و پنج شنبه (10 تیرماه) برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات استان های البرز، تهران و سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی احتمال جاری شدن روان آب به صورت نقطه ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و رعد و برق وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد و توقف در مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می شود.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1627

به "وقوع رگبار باران و رعد و برق در 15 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع رگبار باران و رعد و برق در 15 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید