افزایش دمای هوای کشور در هفته آینده

به گزارش گفتمان برتر، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه (2 تیر) تا اواسط هفته در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش دما بویژه در نیمه غربی کشور پیش بینی می گردد.

افزایش دمای هوای کشور در هفته آینده

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: برای امروز (آدینه 31 خرداد) در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، دامنه های شرقی البرز در استان های مازندران، سمنان و گلستان افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد که شدت بارش در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

وی همچنین اظهار کرد: از بعداز ظهر امروز (31 خرداد) شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مهیا می گردد. در روز شنبه (اول تیرماه) نیز بارش های پراکنده در استان گلستان، ارتفاعات استان سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه اضافه کرد: طی دو روز آینده، در برخی نقاط استان های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب استان های سمنان، تهران، قزوین، البرز و برخی مناطق استان های قم، اصفهان و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می گردد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید نمود: امروز (31 خرداد) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج است.

وی با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود، گفت: آسمان تهران فردا (اول تیر) صاف همراه با غبار محلی و در برخی ساعات همراه با وزش باد است. دمای تهران در این روز درگرمترین زمان به 36 درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به 24 درجه سانتیگراد خواهد رسید. همچنین پس فردا (2 تیر) آسمان پایتخت همچنان صاف تا کمی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. پیش بینی می گردد که بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به 38 و 25 درجه سانتی گراد برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 158

به "افزایش دمای هوای کشور در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دمای هوای کشور در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید