پیش بینی برداشت 250 هزار تن سیب زمینی در اقلید

به گزارش گفتمان برتر، مدیر جهاد کشاورزی اقلید گفت: با شروع فصل برداشت سیب زمینی در این شهرستان، پیش بینی می گردد افزون بر 250 هزار تن از این محصول روانه بازار گردد.

پیش بینی برداشت 250 هزار تن سیب زمینی در اقلید

به گزارش از ، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با بیان اینکه پیش بینی برداشت 250 هزار تن سیب زمینی از راضی کشاورزی این شهرستان می گردد، گفت: برداشت این محصول هر ساله از نیمه شهریورماه آغاز می گردد و تا اواخر آبان ماه در وسعت 5 هزار و 700 هکتار از مزارع شهرستان ادامه می یابد.

او ادامه داد: ارقام مورد استفاده شامل بانبا، جلی، سانته، میلوا، بورن است که علاوه بر تامین احتیاج تازه خوری مصرف کنندگان، بخشی از بذر مورد احتیاج کشاورزان سیب زمینی کار را هم تامین می نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: میانه عملکرد سیب زمینی در شهرستان 45 تن در هکتار است.

میرطالبی ادامه داد: با توجه به حجم بالای فراوری سیب زمینی در شهرستان و احتیاج به استفاده بهینه از این محصول راهبردی، در کنار فراوری، تقویت و توسعه صنایع وابسته از جمله سردخانه ها، صنایع تبدیلی و صادرات هم مورد توجه این مدیریت واقع شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون سه واحد سردخانه بالای صفر درجه سانتیگراد فعال با ظرفیت جمعا 4 هزار تن، یک انبار سرد سیب زمینی با ظرفیت 2هزار تن و یک سردخانه 500 تنی در مرحله تاسیس است اظهار امیدواری کرد با توسعه صنایع وابسته به این محصول، ضایعات آن کاسته و محصولات فراوریی با ارزش افزوده بیشتری به بازار عرضه گردد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1734

به "پیش بینی برداشت 250 هزار تن سیب زمینی در اقلید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی برداشت 250 هزار تن سیب زمینی در اقلید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید