پساب کارخانه کاغذسازی نباید وارد محیط زیست شود

به گزارش گفتمان برتر، یک کارشناس بهداشت آب مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: پساب های کارخانه کاغذسازی هیچ ارتباطی با آب شرب ندارد، اما به عنوان یک عامل خطر آلاینده در منطقه، بر این عقیده هستیم که این پساب ها نباید وارد محیط زیست شود.

پساب کارخانه کاغذسازی نباید وارد محیط زیست شود

به گزارش خبرنگاران-منطقه اصفهان، چندی پیش اخباری مبنی بر ورود آلاینده های یک کارخانه کاغذسازی به زاینده رود اعلام شد. نیاز وحدت پور، رئیس گروه کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای اصفهان در خبری به خبرنگاران از تاثیر غیرمستقیم این پساب بر آب شرب خبر داده بود. بر این اساس زهرا موسویان، کارشناس بهداشت آب مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران-منطقه اصفهان، اظهار کرد: فاضلاب این کارخانه کاغذسازی به رودخانه ریخته نمی شود و در این راستا اداره کل محیط زیست استان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست به این نتیجه رسیده که کارخانه را جزء صنایع آلاینده قرار دهد، توضیح داد: این کارخانه به مراجع قضایی معرفی شده است، اما در حال حاضر پساب ها وارد رودخانه نمی شود، بلکه پساب ها داخل حوضچه هایی جمع آوری و به رودخانه ریخته نمی شود.

این کارشناس بهداشت آب مرکز بهداشت استان اصفهان توضیح داد: پساب های این کارخانه کاغذسازی وارد حوضچه هایی می شود که در بالا دست تصفیه خانه احداث شده است. این پساب ها قبلاً از مجاورت خط انتقال آب به تصفیه خانه عبور می کرد و اکنون به منظور کاهش خطر آلودگی که ممکن است در اثر نشست در لوله های انتقال آب ایجاد شود، پساب ها داخل حوضچه ها جمع می شود.

وی با بیان اینکه وجود این پساب در محیط ممکن است عامل آلودگی باشد، اظهار کرد: با این حال مشکلاتی از جمله بوی نامطبوع در فصل تابستان ممکن است ناشی از جمع آوری این پساب در حوضچه ها ایجاد شود که اعتراضات مردمی به دنبال داشته باشد. همچنین چراگاه دام نیز در این منطقه وجود دارد که ممکن است دام ها از این پساب استفاده کنند و یا تانکرهای سیاری که برای راه سازی استفاده می شود در این جهت قرار دارند که که احتمال آلودگی آنها وجود دارد .

این کارشناس بهداشت آب مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: این حوضچه ها چهره خوشایندی ندارند و نهایتا ممکن است آلودگی های خاک هم ایجاد کند. قانوناً نباید این پساب ها به این شکل وارد محیط شود و تخلیه از کارخانه انجام شود.

موسویان افزود: مرکز بهداشت تاثیرات جانبی که در مباحث زیست محیطی و بهداشت مطرح است را اعلام کرده است. برای این پساب ها باید تصفیه پیشرفته انجام شود که حالت چرخشی داشته و بازگردانده شود و دوباره در همان فرآیند استفاده شود و یا اینکه آن پساب را به صنعتی همچون صنعت ذوب آهن بفروشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 324

به "پساب کارخانه کاغذسازی نباید وارد محیط زیست شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پساب کارخانه کاغذسازی نباید وارد محیط زیست شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید