پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز گفت: تا به امروز شش هسته نوآور در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز پذیرش شده اند.

پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز

مجید عاقل روز یک شنبه 29 بهمن در نشست خبری عنوان نمود: مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز اگرچه مجوز خود را در سال 95 اخذ نمود اما سال جاری با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اختصاص فضایی به مساحت 550 مترمربع و تخصیص اعتبار مورد احتیاج و تجهیز آن به طور جدی فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد: این مرکز در اولین اقدامات ضمن برگزاری دو همایش برای آشنایی صاحبان کسب وکارهای کوچک نوپا با حمایت های مالی صندوق پژوهش و فناوری و همچنین آشنایی با مفاهیم استارتاپ و فعالیت های نوآورانه هم اکنون در حال عقد قرارداد استقرار و انجام حمایت های لازم از دو هسته نوآور در حوزه کشاورزی و صنعت است.

عاقل خاطرنشان کرد: یک تیم درخصوص ساخت دستگاه پوست گیر دانه کینوا در مرحله ثبت اختراع قرار گرفته است و تیم دیگر در زمینه آب پیمای غواصی ثبت اختراع خود را انجام داده و با یاری و حمایت مرکز نوآوری سایر اقدامات خود را در زمینه تجاری سازی و تکمیل محصول اولیه پیگیری می نماید.

وی عنوان نمود: در حال حاضر آنالیز ها در زمینه فعالیت چهار هسته نوآور دیگر نیز در حال اجرا است، در این مدت همچنین 25 طرح درخواست حمایت از مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز اعلام وصول شده که با آنالیز های صورت گرفته 10 طرحی که، شرایط حداقلی برای حمایت را داشته اند در شورای راهبردی مورد آنالیز قرار گرفته و برای آنالیز های بیشتر به داوران ارجاع شده است.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز اضافه نمود: در ادامه فعالیت های این مرکز قصد داریم پروژه برگزاری رویداد استارتاپ ویکند ترشیز را با موضوع برطرف مشکل فرآوری، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی اجرایی نماییم.

وی اظهار کرد: اگرچه منطقه از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیاری در زمینه فراوری محصولات کشاورزی متنوع اعم از انگور، بادام، پسته، انار برخوردار است. اما تا به امروز لزوم گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و بسته بندی و بازاریابی و فروش آن ها مورد غفلت قرار گرفته است.

عاقل در همین خصوص گفت: برگزاری استارتاپ ویکند ترشیز با موضوع برطرف مشکل فرآوری، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی دارای اهمیت ویژه ای است که یاری زیادی به رونق مالی منطقه ترشیز خواهد کرد.

وی عنوان نمود: با توجه به اینکه اهمیت دادن به موضوع فرآوری، بسته بندی و بازاریابی محصولات کشاورزی، در فرآیند توسعه منطقه نقش کلیدی داشته و توجه بیشتر به آن، تسریع در رشد و توسعه کشاورزی و مالی را در پی دارد به همین علت کوشش در این عرصه از سوی مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز به عنوان زیرمجموعه مرکز آموزش عالی کاشمر در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه، برنامه ریزی هایی در مورد برگزاری پروژه استارتاپ ویکند ترشیز در دست انجام است.

وی محورهای رویداد استارتاپی را در حوزه فرآوری و بسته بندی شامل نگهداری و انبارداری محصولات کشاورزی، طراحی و بهینه سازی سامانه های فرآیندی فرآوری، افزایش ماندگاری محصولات، سلامت غذایی در فراوری محصولات کشاورزی، جداسازی، درجه بندی، بسته بندی و کنترل کیفیت تکنولوژی های نوین در صنایع تبدیلی، سلامت و ارزش غذایی، کاهش ضایعات و پسماندهای صنایع غذایی و کشاورزی، مشاغل خانگی و محصولات کشاورزی، بسته بندی محصولات کشاورزی ارگانیک و طراحی بسته بندی محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد.

عاقل گفت: این رویداد از روز چهارشنبه 14 اسفند تا عصر روز آدینه 16 اسفندماه 98 در کاشمر برگزار می گردد و متقاضیان شرکت در رویداد می توانند با مراجعه به سایت رویداد به نشانی www.torshizsw.ir از سایر جزئیات آن آگاه شده و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 643

به "پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش شش هسته نوآور در مرکز نوآوری و شتاب دهی ترشیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید