وزیر بهداشت: نمی توانیم معطل واکسن داخلی بمانیم، نمی گردد هر 72 ساعت از کارمندان تست گرفت

به گزارش گفتمان برتر، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر بهداشت گفت: دلیل این که واکسن را وارد می کنیم این است که زمان برای ما مهم است و باید زودتر به ایمنی برسیم اگر بخواهیم معطل تولیدات داخلی واکسن شویم تا به 160 میلیون دُز واکسن مورد احتیاج برسیم باید خیلی صبر کنیم در حالی که اکنون برای ما حتی یک ساعت هم مهم است.

وزیر بهداشت: نمی توانیم معطل واکسن داخلی بمانیم، نمی گردد هر 72 ساعت از کارمندان تست گرفت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بهرام عین اللهی درباره نامه ای که از یکی از محققان پزشکی کشور درباره اندازه اثرگذاری واکسن کرونا منتشر کرد, گفت: این مطالعات کامل نشده و زود منتشر شد و این تحقیق هنوز به نتیجه کامل نرسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات بین المللی، واکسیناسیون نتایج بسیار خوبی دارد و به مردم اطمینان می دهم که واکسن هایی که در داخل استفاده می گردد جزو برترین واکسن های دنیا است.

وزیر بهداشت گفت: واکسن سینوفارم موجود و مورد استفاده در کشورمان واکسن اصلی پکن هست و مردم نباید به مطالب فضای مجازی توجه نمایند.

عین اللهی با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونای موجود در دنیا در کشورمان فراوری شده است, اضافه نمود: علت این که واکسن را وارد می کنیم این است که زمان برای ما مهم است و باید زودتر به ایمنی برسیم اگر بخواهیم معطل فراوریات داخلی واکسن شویم تا به 160 میلیون دُز واکسن مورد احتیاج برسیم باید خیلی صبر کنیم در حالی که اکنون برای ما حتی یک ساعت هم مهم است.

وی با اشاره به اینکه فراوری واکسن از مرحله آزمایشگاهی تا صنعتی شدن, زمان بر است، اضافه نمود: به علل گوناگون از جمله تحریم ها و مسائل اجرایی, واکسن ساز داخلی تا کنون 14 میلیون دُز به ما تحویل داده است.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: به میزان فراوری واکسن داخل, از واردات واکسن خارجی کم می کنیم اما زمان را از دست نمی دهیم.

او در خصوص تعدد واکسن های داخلی اظهار کرد: به علت پلتفرم های متفاوت واکسن های موجود در دنیا، ما نیز از واکسن هایی با ساختارهای متفاوت در کشور بهره مند هستیم و با دسترسی به این تکنولوژی آینده کشور را بیمه خواهیم کرد.

وی این خبر را هم داد که واکسن فخرا و رازی هفته آینده تایید نهایی خواهند شد.

آقای عین اللهی اضافه نمود: برای ترویج واکسیناسیون تنها کاری که می توانیم انجام دهیم, روشنگری است و همکاران ما در بیشتر شبکه های صدا و سیما حضور می یابند و روشنگری می نمایند.

وی اضافه نمود: اولین اولویت دولت, مبارزه با کرونا بود و واقعاً مردانه وارد شد و به عنوان کار اساسی, آن را انجام داد.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: خروج و ورود به کشور حتماً باید با واکسیناسیون باشد و باید کارت واکسیناسیون یا پی سی آر منفی داشته باشند.

آقای عین اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا کارمندانی که واکسن نزده اند باید هر 72 ساعت تست دهند؟ گفت: این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست زیرا قابل انجام نیست.

وی اضافه نمود: تا زمانی که به هدف مورد نظر واکسیناسیون نرسیم نباید عادی انگاری کنیم و باید به تدریج, محدودیت ها را برداریم.

آقای عین اللهی اضافه نمود: آموزش و پرورش در صورتی می تواند بازگشایی مدارس را انجام دهد که بیش از 70 درصد, دو دُز واکسن خود را دریافت نمایند.

وی گفت: سرعت واکسیناسیون در آموزش و پرورش خوب است و امیدواریم تا اواخر آبان به هدف اصلی خود برسد و این می تواند زمینه بازگشایی مدارس گردد.

وزیر بهداشت, درمان و آموزش پزشکی گفت: اندازه مرگ و میر در بچه ها کم است اما ناقل هستند و این موضوع نگرانی ایجاد می نماید.

وی درباره شایعات پیرامون واکسن کرونا نیز توضیح داد: آنهایی که واکسن می زنند، عوارض بسیار کمی داشتند و مرگ ناشی از تزریق واکسن هم نداشتیم. پس از دو ماه از تزریق دو دوز واکسن ایمنی ایجاد می گردد. در کشور ما حدود یک قرن است واکسن تزریق می گردد و از بدو تولد بچه ها واکسن می زنند و بیماری مانند فلج اطفال با واکسیناسیون اکنون دیگر بسیار نادر است. واکسن، نکته ای علمی و معین است.

عین اللهی با اشاره به این که واکسن برکت یکی از پیروز ترین واکسن های دنیا است، اضافه نمود: اندازه عوارض آن بسیار کم است اما متأسفانه فراوری این واکسن کافی نیست.

او ادامه داد: بسیاری از تحقیقات و مطالعاتی که صورت گرفته است نشان می دهد واکسن برکت از ایمنی زایی بالایی برخوردار است و این مطالعات را برای سازمان های بین المللی فرستادیم و امیدواریم که اگر مسائل سیاسی در آنجا حاکم نباشد این واکسن بتواند به عنوان واکسن بین المللی مطرح گردد.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این که هم اکنون تعداد هموطنان واکسن زده در کشور به حدود 80 میلیون نفر رسیده است، گفت: با همکاری مردم و تمام دستگاه های اجرایی و توجه جدی دولت به واردات واکسن در 2 ماه اخیر به بیش از 75 میلیون نفر واکسن تزریق شده است اما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1797

به "وزیر بهداشت: نمی توانیم معطل واکسن داخلی بمانیم، نمی گردد هر 72 ساعت از کارمندان تست گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت: نمی توانیم معطل واکسن داخلی بمانیم، نمی گردد هر 72 ساعت از کارمندان تست گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید