تور ارزان آلمان: ورشو برای مقابله با مهاجران ارتش را به میدان می آورد، آلمان پناهندگان بیشتری را به لهستان بر می گرداند

به گزارش گفتمان برتر، وزارت دفاع لهستان از تشدید کنترل های مرزی با بلاروس با یاری گسترده ارتش برای مقابله با هجوم پناهندگان خبر داده و تعداد مهاجران بازگردانده شده در مرزها از آلمان به لهستان هم افزایش چشمگیری داشته است.

تور ارزان آلمان: ورشو برای مقابله با مهاجران ارتش را به میدان می آورد، آلمان پناهندگان بیشتری را به لهستان بر می گرداند

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، لهستان با توجه به شمار روزافزون پناهندگان در مرزها با بلاروس کنترل های مرزی را به شدت تشدید نموده است و برای این منظور به صورت فزاینده ای از نیروهای ارتش استفاده می نماید.

وزارت دفاع لهستان امروز (سه شنبه) بیان کرد که تقریبا حدود 6 هزار نیروی ارتش را در منطقه مرزی مستقر نموده که تعداد آن ها دو برابر نیروهای مستقر در آخر هفته گذشته است.

وزیر دفاع لهستان بیان کرد که این نیروها از پلیس مرزی حمایت نموده و کوشش می نمایند از مهاجرت های غیر قانونی جلوگیری نمایند.

لهستان همچنان اقدامات سختگیرانه تری را برای مقابله با پناهجویان در دستور کار قرار می دهد.

مجلس لهستان هم به طرح دولت برای ساخت حصار محکم دائمی در مرز بلاروس رای مثبت داد. دلیل این اقدام لهستان مقابله با هجوم پناهندگان از بلاروس است.

در رای گیری روز پنج شنبه درباره این طرح دولت در مجلس لهستان بیشتر نمایندگان از این طرح حمایت کردند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور لهستان ساخت یک حصار محکم و بلند با سیستم نظارتی و حساس به حرکت و جنبش در دستو کار واقع شده است.

مهاجران شرایط بسیار سختی را در منطقه ها مرزی لهستان دارند. اخیرا هم پلیس در این منطقه یک جسد دیگر از مهاجران را پیدا نموده است.

ورشو در واکنش به هجوم پناهندگان مدتی است که قواعد سختگیرانه و تدابیر شدید امنیتی را در مرزها برقرار نموده و حصارهای موقتی را در مرزهای خود ایجاد نموده است.

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان چندی پیش بیان کرد که می خواهد این حصارهای موقتی را با حصارهای دائمی هوشمند برای مقابله با هجوم پناهندگان تعویض کند.

نمایندگان مجلس این کشور چند روز پیش هم با بیشتریت آراء به طرح تمدید 60 روزه شرایط اضطراری در مرزهای لهستان رای مثبت دادند. پیش از این رئیس جمهور لهستان پبشنهاد این طرح را ارائه داده بود. در سایه این طرح ورود خبرنگاران و نهادهای امدادی به این منطقه ممنوع است.

سازمان عفو بین الملل از لهستان خواسته تا شرایط فوق العاده در این منطقه را لغو نموده و مراقبت و تامین مناسب نیازهای پناهندگان و رسیدگی به درخواست های پناهندگی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم با توجه به افزایش هجوم پناهندگان از مرزهای لهستان پیشنهاد کنترل های مرزی با لهستان را مطرح نموده و می خواهد روز چهارشنبه در کابینه دولت فدرال آلمان در این باره صحبت کند. وی بعلاوه به همتای لهستانی خود پیشنهاد حمایت در تامین امنیت مرزها را داده است.

پیش از این هم رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان درباره هرج و مرج در مرز با لهستان هشدار داده است. این نهاد امنیتی از افزایش مهاجران از بلاروس در این منطقه خبر داده است.

بر اساس آمارهای اعلام شده تعداد مهاجرانی که در مرزها از آلمان به لهستان بازگردانده می شوند افزایش چشمگیری داشته است.

دانمارک کنترل های مرزی را 6 ماه دیگر تمدید کرد

دانمارک هم اعلام نموده که در 6 ماه آینده همچنان به کنترل های مرزی خود ادامه می دهد. این خبر را وزیر دادگستری دانمارک هفته گذشته با کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا در میان گذاشت.

بر این اساس کنترل های مرزی موقتی در این کشور تا 11 ماه می سال 2022 تمدید می گردد. دولت به بهانه افزایش خطر ناشی از اسلام گرایان افراطی و جنایات سازمان یافته این تصمیم را اتخاذ نموده است.

در واقع در منطقه شنگن که حدود 26 کشور اروپایی متعلق به آن هستند هیچ گونه کنترل مرزی و شخصی نباید وجود داشته باشد. اما بعد از بحران پناهندگان کشورهایی مانند اتریش ، آلمان، دانمارک و سوئد این گونه کنترل ها را با وجود مخالفت کمیسیون اروپایی برای مقابله با هجوم پناهندگان در دستور کار قرار داده و از آن موقع 6 ماه 6 ماه آن را تمدید می نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1766

به "تور ارزان آلمان: ورشو برای مقابله با مهاجران ارتش را به میدان می آورد، آلمان پناهندگان بیشتری را به لهستان بر می گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: ورشو برای مقابله با مهاجران ارتش را به میدان می آورد، آلمان پناهندگان بیشتری را به لهستان بر می گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید