واکنش قطر به گزارش فارن پالسی

به گزارش گفتمان برتر، یک مسئول قطری تأکید کرد سکوت عربستان درباره گزارش فارن پالسی مبنی بر پیشنهاد ملک سلمان برای حمله به قطر در سال 2017 دلیلی بر صحت آن است.

واکنش قطر به گزارش فارن پالسی

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از سایت روزنامه عربی21، احمد الرمیحی، مدیر دفتر اطلاع رسانی در وزارت خارجه قطر در توییتی نوشت: سکوت عربستان درباره گزارش مجله فارن پالسی نشان دهنده صحت آن است. گزارش این روزنامه درباره پیشنهاد سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان برای حمله به قطر یک مسئله شوکه نماینده است. این یک مسئله خطرناک علیه امنیت و ثبات منطقه است.

وی اضافه کرد: جای تأسف دارد که کشورهایی از شورای همکاری خلیج فارس علیه کشوری از این شورا که برای حفظ امنیت جمعی تاسیس شده، گزینه نظامی را مطرح می نمایند. از ابتدا تأکید کردیم که اتهاماتی که کشورهای محاصره نماینده علیه قطر مطرح می نمایند تنها برای ایجاد توجیه جهت تحقق اهداف بزرگتر دیگری است که با آینده منطقه و مردم آن بازی می نماید.

الرمیحی گفت: گزینه نظامی نقض قوانین بین المللی و تمام منشورهای سازمان ملل درباره حل اختلافات به وسیله مسالمت آمیز است. همچنین نشان دهنده سیاست ماجراجویی غیر مسئولانه مشابه آن چیزی است که منطقه را اوایل دهه 90 قرن گذشته به بی ثباتی کشاند.

فارن پالسی در گزارشی بیان کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ششم ژوئن 2017 و همزمان با آغاز بحران شورای همکاری خلیج فارس در تماس تلفنی با ملک سلمان پیشنهاد وی برای حمله به قطر را رد کرد.

سال 2017 عربستان، مصر، امارات و بحرین، قطر را به حمایت از تروریسم متهم و این کشور را تحریم کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 985

به "واکنش قطر به گزارش فارن پالسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قطر به گزارش فارن پالسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید