مقام امنیتی روسیه خواهان آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه خواهان حل و فصل محبت آمیز بازداشت شهروندان روس در بلاروس شد.

مقام امنیتی روسیه خواهان آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این ارتباط ناریشکین با اعلام اینکه سرویس اطلاعات خارجی روسیه اوضاع و واکنش دیگر کشورها را در ارتباط با مسائل اخیر در بلاروس به دقت زیرنظر دارد، گفت: مسکو انتظار دارد این اتفاق پس از مدتی حل و فصل گردد، چون حل و فصل این موضوع به نفع تقویت روابط محبت آمیز و برادرانه بین کشورهاست.

این مقام امنیتی روسیه در عین حال بعضی گزارش ها در ارتباط با دستگیری 33 شهروند روسی در بلاروس به اتهام جاسوسی رد کرد و گفت: خواص سیاسی و بعضی دولت های اروپایی این اتفاق را نوعی صحنه سازی در نظر می گیرند.

هفته گذشته مقامات بلاروس از دستگیری 33 شهروند روس در حومه مینسک، پایتخت بلاروس خبر داده بودند. بعضی رسانه های بلاروس دستگیری این افراد را به اتهام جاسوسی برای روسیه عنوان نموده بودند.

در واکنش به دستگیری این افراد، سفیر روسیه در بلاروس خاطرنشان نموده بود که افراد بازداشت شده با حوادث مربوط به اوضاع سیاسی کشور همسایه ما (بلاروس) هیچ ارتباطی ندارند و افراد دستگیر شده می بایست روز 25 جولای از مینسک به یک کشور دیگر سفر نمایند و قصد نداشتند در بلاروس مدت طولانی بمانند اما دیر نموده و به پرواز نرسیدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1065

به "مقام امنیتی روسیه خواهان آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام امنیتی روسیه خواهان آزادی شهروندان روسی در بلاروس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید