تورهای چین: مشارکت ترک ها و چینی ها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط ورود تکنولوژی ساخت

به گزارش گفتمان برتر، تهران (پانا) - عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن می گوید حضور شرکت های خارجی در پروژه نهضت ملی مسکن باید منوط و مشروط به ورود تکنولوژی های روز ساخت به کشور گردد. اگر تکنولوژی از این طریق به کشور وارد گردد، حضور آنها نه تنها منعی ندارد بلکه مناسب نیز هست. ورود تکنولوژی موجب می گردد تا از هدررفت ثروت ملی جلوگیری گردد و تسریع در ساخت نیز می تواند یکی از مزایای آن باشد.

تورهای چین: مشارکت ترک ها و چینی ها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط ورود تکنولوژی ساخت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

حسن محتشم در گفت وگو با پانا اظهار کرد: در داخل کشور نیروی انسانی ماهر، متخصص و ساده و نهاده های ساختمانی به میزان نیازهای ساخت و ساز در کشور وجود دارد و به کارگیری آنها در طرح نهضت ملی مسکن بستگی به برنامه وزارت راه و شهرسازی و دعوت از آنها دارد.

فضای کار بسیاری در بحث صنعتی سازی ساخت و ساز در کشور وجود دارد و جا دارد با حمایت هایی که از سوی مسئولان و سیاستگذاران صورت می گیرد، کارخانجات فراوری مصالح ساختمانی افزایش یابد. اکنون این شیوه از فراوری محدود به سازه است و در بخش های دیگر فاصله بسیاری با صنعتی سازی وجود دارد

طرح اقدام ملی مسکن شرایط جذابی برای سازندگان نداشت

وی اضافه کرد: جزئیات طرح و برنامه واگذاری امور به سازندگان هنوز به درستی تعیین نشده است. پروژه طرح اقدام ملی مسکن که از سه سال پیش شروع شده است که به وسیله انبوه سازان و بعضی از پیمانکاران مسکن در حال اجرا است که البته شرایط جذابی هم از نظر قیمتی برای سازندگان نداشته است.

محتشم اعلام کرد: اکنون مطرح شده است که در طرح نهضت ملی مسکن نیز بخشی از کار به سازندگان و سازندگان حرفه ای مسکن مانند انبوه سازان سپرده خواهد شد و طبیعی است که در این میان باید استفاده بیشتری از ظرفیت های داخلی کشور صورت گیرد.

وی ادامه داد: حضور شرکت های خارجی در پروژه نهضت ملی مسکن باید منوط و مشروط به ورود تکنولوژی های روز ساخت به کشور گردد. اگر تکنولوژی از این طریق به کشور وارد گردد نه تنها منعی ندارد بلکه مناسب نیز هست و ورود تکنولوژی موجب می گردد تا از هدررفت ثروت ملی جلوگیری گردد و تسریع در ساخت نیز می تواند یکی از مزایای آن باشد.

محتشم توضیح داد: بعلاوه ورود تکنولوژی های به روز ساخت موجب می گردد تا قیمت ساخت مسکن کاهش یابد.طبیعی است که برای اجرا و ساخت باید از نیروهای داخلی استفاده گردد و این ظرفیت ها هم در داخل کشور وجود دارند و هم باید به منظور اشتغالزایی از ظرفیت آنها استفاده گردد.

تنها 10 درصد از ساخت وساز کشور صنعتی است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا صنعتی سازی ساخت مسکن اکنون در کشور وجود دارد، اعلام کرد: بحث صنعتی سازی بیشتر در بخش سازه ساختمان در حال اجرا است و در قسمت نازک کاری پیشرفت خوبی حاصل نشده است. تنها 10 درصد از ساخت وساز کشور به صورت صنعتی درحال انجام است.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن بیان نمود: فضای کار بسیاری در بحث صنعتی سازی ساخت و ساز در کشور وجود دارد و جا دارد با حمایت هایی که از سوی مسئولان و سیاستگذاران صورت می گیرد، کارخانجات فراوری مصالح ساختمانی افزایش یابد. اکنون این شیوه از فراوری محدود به سازه است و در بخش های دیگر فاصله بسیاری با صنعتی سازی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایا در طرح مسکن مهر و اقدام ملی مسکن که بخشی از آن به وسیله شرکت های ترک ساخته شده است، انتقال تکنولوژی اجرا شده است، اظهار کرد: در ابتدای ساخت مسکن مهر این اقدام انجام شد تا پیش از آن ساخت هزار واحد به وسیله یک شرکت تجربه نشده بود و در مسکن مهر این تجربه به وجود آمد که شرکت های ایرانی توانستند 1000 واحد را به مرحله 90 درصد بهره برداری برسانند.

محتشم اعلام کرد: با فراز و نشیب های بسیار تجربه ای به دست آمده است که می توان از آن به درستی استفاده کرد. صنعتی سازی اکنون در بخش اسکلت، سقف، سازه و فونداسیون درحال انجام است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1829

به "تورهای چین: مشارکت ترک ها و چینی ها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط ورود تکنولوژی ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: مشارکت ترک ها و چینی ها در طرح نهضت ملی مسکن به شرط ورود تکنولوژی ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید