هاشمی: هتل ها و موزه های پایتخت با یارانه زنده مانده اند ، درآمدی از گردشگری در تهران نداریم

به گزارش گفتمان برتر، رئیس شورای شهر تهران با تاکید براینکه کشورها برای اینکه بتوانند گردشگری را توسعه دهند اول باید مسئله رانت را در نظامشان حل نمایند گفت: در کشور ما درآمدی از ناحیه گردشگری با توجه به بازدید گردشگران داخلی و خارجی به دست نمی آید و موزه ها و هتل ها تنها با یارانه هایی که می گیرند زنده مانده اند.

هاشمی: هتل ها و موزه های پایتخت با یارانه زنده مانده اند ، درآمدی از گردشگری در تهران نداریم

برای سفری دلپذیر با تور ارزان قیمت کانادا همراه ما باشید.

خبرنگاران - محسن هاشمی رفسنجانی در جلسه کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران گفت: بر همگان روشن است که صنعت گردشگری در همه کشورها به عنوان صنعتی که می تواند شغل ارزان ایجاد کند مطرح است و ما متاسفانه از این ناحیه عقب هستیم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: امروز کشور چین با توجه به درآمد بالا با جمعیت زیادی که دارد جزء کشورهای با سرانه درآمد پایین محسوب می گردد اما در همین کشور وقتی گردشگران بخواهند از جاذبه های گردشگری نظیر دیوار چین بازدید نمایند در صورت بازدید همه جانبه باید قیمتی گزاف پرداخت نمایند و این یعنی درآمد.

هاشمی با بیان اینکه مشکل تحریم ها سبب شده تهران شرایط واقعی یک شهر گردشگر پذیر را نداشته باشد گفت: امروزه کسی نمی تواند با کارت اعتباری در تهران هزینه ای پرداخت کند و لذا اگر بخواهیم گردشگری را به صورت واقعی فعال کنیم باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشیم.

هاشمی در ادامه سخنان خود از لزوم پرداختن به ظرفیت هایی نظیر مسائل ترانزیتی سخن گفت و اضافه نمود: امروز شهر دبی در سال 70 میلیون سفر دارد و ترکیه هم نیز این راه را در پیش گرفته و راستا ترانزیت اروپا به آسیا شده است این در حالی است که تهران با قرار داشتن در ارتفاع یک هزار و 200 متر از سطح دریا بسیار شرایط بهتری از این شهرهای هم سطح دریا دارد.

وی افزود: می دانید که هواپیماها برای بلند شدن سوخت بسیاری را مصرف می نمایند و اگر در شرایطی باشند که در ارتفاع بلندتری قرار داشته باشند سوخت، هزینه و فاصله کمتری را خواهند داشت و لذا می توان با ترانزیت راستا فرودگاهی درآمد 4 تا 5 میلیارد دلاری برای تهران به ارمغان آورد.

منبع: چمدان
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 491

به "هاشمی: هتل ها و موزه های پایتخت با یارانه زنده مانده اند ، درآمدی از گردشگری در تهران نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: هتل ها و موزه های پایتخت با یارانه زنده مانده اند ، درآمدی از گردشگری در تهران نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید