مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می گردد

به گزارش گفتمان برتر، فرزام کریمی در تبادل نظر با مهر درباره این کتاب گفت: مجموعه تاملات پوچی همراه من است نوشته لئونارد کوهن خواننده، شاعر و ترانه سرای کانادایی است که با ترجمه مشترک من و سوریا جمالی به زودی در 115 صفحه منتشر می گردد. در این کتاب که در دو فصل تنظیم شده، مجموعه ای از عکس های کوهن هم منتشر خواهد شد.

مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می گردد

وی اضافه نمود: لئونارد کوهن در کتاب پوچی همراه من است به صحبت هایی با خدای خویش می پردازد و نظریاتش درباره عشق، شهرت، موسیقی، پایکوبی و ناملایمات زندگانی را با خدای خویش مطرح می سازد. کوهن نثر بسیار منحصر به فردی دارد و زبان او پیچیده است.

به گفته این مترجم، کوهن پیشگویی بود که مرگش را چند روز قبل از رفتنش پیش بینی کرد، وقتی پیامبرگونه خود را با کوله بار بسته آماده رفتن دانست و به آرامی دنیا را بدرود گفت. مرگ او در هیاهوی کمپین انتخاباتی کلینتون- ترامپ گم شد، اما یاد او تا ابد در اذهان مردم باقی خواهد ماند، چه بسا که یاد هیچ سیاستمداری در اذهان مردم باقی نخواهد ماند.

کریمی اضافه نمود: لئونارد کوهن شاعر، رمان نویس و خواننده و ترانه سرای یهودی تبار کانادایی بود و شهرتش بیشتر به خاطر موسیقی بود. کوهن اولین کتاب شعرش را در سال 1956 در مونترال منتشر کرد، اولین رمان او نیز در سال 1963 به کتاب فروشی ها آمد. درون مایه شعرهای او دین، سیاست، انزوا، روابط میان فردی است. او سال هایی را نیز به تمرین ذن بودایی سپری کرد.

به گفته کریمی، او تا 33 سالگی به صحنه موسیقی نیامده بود و اولین اجراهایش را در این سنین آغاز کرد و به سرعت به عنوان یکی از ستاره های راک اندرول خود را به جامعه موسیقی کانادا و آمریکا شناساند. نخستین آلبوم های او در سال های 1968 تا 1971 به بازار آمد و به نوعی از جمله قوی ترین آثار او به شمار می رفتند. موسیقی ملایم و فضای یاس آلود و عاشقانه از ویژگی های آثار کوهن به شمار می رود.از جمله معروفترین کارهای او ترانه هاله لویاست که به نوعی شهرتی دنیای برای او به ارمغان آورد.

کریمی ادامه داد: از کوهن 14 آلبوم موسیقایی به یادگار مانده است. در دهم مارس 2008 او به عنوان عضو جدید تالار مشاهیر راک اند رول معرفی گردید و در سال 2011 به دلیل مجموعه آثارش که بر سه نسل در سرتاسر دنیا تأثیر گذاشت جایزه شاهدخت آستوریاس را که یکی از معتبرترین جوایز ادبی اسپانیاست را دریافت کرد.

کتاب مجموعه تاملات لئونارد کوهن با عنوان پوچی همراه من است با ترجمه مشترک فرزام کریمی و سوریا جمالی ازسوی انتشارات سیب سرخ منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 826

به "مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه تاملات لئونارد کوهن منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید