مجتمع فرهنگی نایسر سنندج 700 متر فضای کتابخانه ای خواهد داشت

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرنگاران در کردستان، بهرام نصراللهی زاده امروز در ملاقات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به شرایط مجتمع فرهنگی و هنریِ در حال احداث در شهرک نایسر سنندج، گفت: این مجتمع علاوه بر بخش های هنری و فرهنگی و تفریحی و ورزشی دارای بخش ویژه کتابخانه عمومی با 700 مترمربع زیربناست.

مجتمع فرهنگی نایسر سنندج 700 متر فضای کتابخانه ای خواهد داشت

وی با تاکید بر لزوم احداث مجتمع های فرهنگی و هنری در مناطق آسیب پذیر، بیان نمود: مجتمع فرهنگی هنری نایسر سنندج تا خاتمه امسال افتتاح می گردد و مردم این منطقه می توانند از آن بهره مند شوند.

نصراللهی زاده توجه ویژه به حوزه فرهنگ را مهم ارزیابی و بیان نمود: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم در حوزه فرهنگ هستند که می توانند در توسعه بسیار اثرگذار باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان استفاده از ظرفیت های بخش خصوص برای توسعه فعالیت های کتابخانه های عمومی را ضروری برشمرد و اضافه نمود: این امر می تواند بسیاری از مسائل کتابخانه های عمومی را برطرف کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این ملاقات توسعه فعالیت های کتابخانه ها را در مناطق مختلف از رویکردهای این نهاد فرهنگی بیان نمود و گفت: توجه به مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر در این زمینه مورد توجه واقع شده است.

محمد مخدومی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی در روستای تنگی سر سنندج، بیان نمود: این کتابخانه با همکاری خیرین و مردم روستا و همچنین کتابخانه های عمومی استان کردستان با حضور استاندار راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه ساختمانی با همت اداره کل امور اجتماعی استانداری کردستان در روستای حسن آباد سنندج برای راه اندازی کتابخانه به کتابخانه های عمومی اهدا شده است، اضافه نمود: این کتابخانه پس از تائید کارشناسان و اخذ مجوز از نهاد کتابخانه های عمومی فعالیت خود را شروع می نماید.

مخدومی با اشاره به اینکه افتتاح کتابخانه عمومی خیابان ابوذر قروه یکی از دغدغه های این نهاد فرهنگی است، گفت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات ویژه هر چه زودتر شاهد راه اندازی این مرکز فرهنگی باشیم.

وی از کتابخانه های عمومی به عنوان مراکز فرهنگی نام برد و اظهار کرد: کتابخانه ها علاوه بر امانت کتاب به مراکزی فرهنگی و آموزشی برای انجام برنامه های متنوع برای اقشار مختلف مردم تبدیل شده اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا تمرکز فعالیت های کتابخانه ها در فضای مجازی است، اضافه نمود: در این مدت بالغ بر 60 برنامه متنوع در فضای مجازی برگزار شده و این رویکرد همچنان ادامه دارد.

مخدومی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت از ناشران و نویسندگان بومی اشاره نمود و گفت: در طی یکی سال گذشته نزدیک به 5 هزار جلد کتاب از نویسندگان بومی خریداری شده و در کتابخانه ها توزیع شده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر و با افتتاح کتابخانه عمومی ماموستا قانع روستای تنگی سر تعداد کتابخانه های عمومی نهادی استان کردستان به 51 باب رسیده است و 40 هزار تن نیز در این کتابخانه ها عضویت دارند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1196

به "مجتمع فرهنگی نایسر سنندج 700 متر فضای کتابخانه ای خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتمع فرهنگی نایسر سنندج 700 متر فضای کتابخانه ای خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید