لاغری با قهوه سبز حقیقت است یا شایعه؟

به گزارش گفتمان برتر، شاید عبارت لاغری با قهوه سبز این روزها زیاد به گوشتان رسیده باشد. در کنار رژیم های لاغری، مواد غذایی مختلفی هم وجود دارند که می توانند در فرایند لاغری به شما یاری نمایند. شناختن این مواد غذایی و تاثیری که بر متابولیسم دارند، در جهت کاهش وزن به کار شما می آید.

لاغری با قهوه سبز حقیقت است یا شایعه؟

این که لاغری با قهوه سبز امکان پذیر است یا نه، ممکن است برای بسیاری از افراد در هاله ای از ابهام باشد. در این مقاله یک بار برای همواره تکلیف این مسئله را که لاغری با قهوه سبز ممکن است یا نه، روشن می کنیم.

بعلاوه اطلاعات مفیدی در خصوص طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری و برترین زمان مصرف قهوه برای لاغری را در اختیار شما قرار می دهیم و در نهایت می فهمید که مضرات قهوه سبز چیست. اگر دوست دارید با مباحثی که در بالا گفته شد، آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

قهوه سبز و فواید آن چیست؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است. شما چه یک فنجان کاپوچینو یا یک لیوان قهوه سرد را ترجیح دهید، صنعت قهوه برای شما انتخاب های متعددی قرار داده است. درحالی که بعضی از قهوه ها مخاطبان خاص خود را در جهان پیدا نموده اند، بعضی دیگر مانند قهوه سبز، تازه آغاز به جلب توجه نموده اند. قهوه سبز بیشتر توجه ها را در جامعه سلامت و تناسب اندام به خود جلب نموده است و گفته می گردد که لاغری با قهوه سبز اتفاق می افتد.

در سال های اخیر با افزایش فرایند آگاهی بیشتر مردم در خصوص سلامت و توجه ویژه به مصرف غذاهای سالم، موادی طبیعی مانند قهوه سبز به طور پیوسته راه خود را به میز مصرف نمایندگان پیدا نموده اند. اما آیا قهوه سبز واقعا سالم و لاغری با قهوه سبز امکان پذیر است؟ برای آگاهی پیداکردن از جواب این سوال، بهتر است ادامه مقاله را بخوانید.

قهوه سبز از دانه های قهوه برشته نشده و کاملا خام تهیه می گردد و طعم آن با قهوه برشته شده معمولی فرق دارد؛ قهوه سبز طعم ملایم و گیاهی دارد. عصاره قهوه سبز اغلب به عنوان یک مکمل غذایی استفاده می گردد و بعلاوه گفته شده است که لاغری با قهوه سبز یکی از کاربردهای این نوع قهوه است. در کنار خاصیت درمانی و لاغری با قهوه سبز می توان از دانه های این قهوه، تنها به منظور تهیه یک نوشیدنی گرم و خوشمزه هم استفاده کرد.

دانه های قهوه حاوی ترکیبی به نام اسید کلروژنیک است که اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی دارد. این ترکیب می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. همین ترکیب در قهوه سبز است که باعث لاغری با قهوه سبز می گردد. اسید کلروژنیک 5 تا 10 درصد از دانه های قهوه را تشکیل می دهد که این اندازه بیشتر از کافئین است که 1 تا 2 درصد را شامل می گردد. با این حال، در قهوه معمولی اسید کلروژنیک در فرایند برشته شدن از بین می رود.

از آن جایی که قهوه سبز از دانه های بوداده نشده تهیه می گردد، این ترکیب مفید در این نوع قهوه حفظ می گردد و در لاغری با قهوه سبز به شما یاری می نماید. حالا وقت آن است که با فواید قهوه سبز آشنا شویم.

قهوه سبز باعث کاهش وزن می گردد

دانه قهوه سبز به علت خواصی که دارد، برای تحریک کاهش وزن یک مکمل ارزشمند به شمار میرود. در فرایند لاغری با قهوه سبز، اسیدکلروژنیک موجود در آن، به بدن در سوزاندن گلوکز و چربی یاری می نماید. این اسید جذب کربوهیدرات ها را کاهش می دهد، از افزایش قند خون جلوگیری می نماید و پروفایل لیپید را تحت کنترل نگه می دارد. مصرف منظم قهوه سبز برای تحریک متابولیسم، چربی سوزی و حفظ وزن، سالم شناخته شده است و لاغری با قهوه سبز در کنار رژیم غذایی به افرادی که در پی کاهش وزن هستند، پیشنهاد می گردد.

قهوه سبز قند خون را تنظیم می نماید

اعتقاد بر این است که اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه سبز باعث تثبیت سطح قند خون و افزایش حساسیت به انسولین می گردد. بعلاوه به طور قابل توجهی التهاب و تجمع چربی را کاهش می دهد که همین امر به بهبود سطح قند خون و بعلاوه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 یاری می نماید. عادات غذایی سالم، ورزش منظم و نوشیدنی هایی مانند قهوه سبز تا حد زیادی می توانند سطح قند خون را متعادل نمایند.

قهوه سبز فشار خون را کنترل می نماید

قهوه سبز نشان داده است که به طور قابل توجهی فشار خون را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهینه می نماید. مصرف قهوه سبز باعث گشادشدن رگ های خونی و پایین آمدن سطح هورمون استرس (کورتیزول) که به افزایش فشار خون معروف است، می گردد. نوشیدن قهوه سبز به صورت روزانه برای کنترل فشار خون ارزشمند است.

قهوه سبز اثرات ضد پیری دارد

عصاره دانه قهوه سبز از اسید کلروژنیک تشکیل شده است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و ازبین برنده عالی رادیکال های آزاد محسوب می گردد. این امر باعث بازسازی سلول های نو پوست می گردد و خطوط ریز و چین وچروک را پنهان می نماید. علاوه بر این، عصاره قهوه سبز هم به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست استفاده می گردد و از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می نماید.

قهوه سبز از سرطان جلوگیری می نماید

دانه های قهوه سبز سرشار از مواد مغذی ضروری و آنتی اکسیدان ها هستند که به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد در بدن یاری می نمایند. بعلاوه مطالعات نشان داده است که اسید کلروژنیک موجود در دانه های قهوه سبز از تشکیل تومور و خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان جلوگیری می نماید.

مضرات قهوه سبز چیست؟

هر ماده طبیعی در کنار خواص و فوایدی که دارد، ممکن است مضراتی هم داشته باشد. این که بدانید مضرات قهوه سبز چیست و در چه صورتی نباید آن را مصرف کنید، از اهمیت زیادی برخوردار است. قهوه سبز به نظر عوارض جانبی کمی دارد. کافئین موجود در قهوه سبز، درست مانند کافئین موجود در قهوه دم نموده می تواند علائمی ایجاد کند که عبارت اند از:

  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • اضطراب

به علت کافئین موجود در این ماده، دوزهای بسیار بالای قهوه سبز می تواند خطرناک باشد. کافئین ممکن است برای افرادی که شرایطی مانند موارد زیر دارند، خوب نباشد:

  • گلوکوم
  • اضطراب
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • پوکی استخوان
  • اختلالات خون ریزی

قبل از استفاده از مکمل قهوه سبز، در صورت داشتن هرگونه بیماری با پزشک خود صحبت کنید. با توجه به فقدان شواهد در خصوص ایمنی آن، پزشکان، قهوه سبز را برای بچه ها یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی نمایند.

نکات مهم درباره طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری

اگر در پی لاغری با قهوه سبز هستید باید اطلاعات لازم در خصوص طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری را داشته باشید. به طورکلی دو نوع قهوه سبز وجود دارد که می تواند به کاهش وزن موثر یاری کند.

عصاره قهوه سبز

عصاره قهوه سبز دارای سطوح بالای مواد مغذی و اسید کلروژنیک است. عصاره قهوه سبز به صورت پودر یا به صورت قرص عرضه می گردد و شما برای لاغری با قهوه سبز می توانید از عصاره آن بهره ببرید.

قهوه سبز محلول

قهوه سبز محلول را که شبیه قهوه سبز فوری ست، می توان به راحتی تهیه کرد. برای تهیه قهوه سبز محلول، فقط به اندازهی پودر و آب داغ احتیاج دارید. قهوه سبز محلول به سه شکل یخ زده، گرانول و پودری وجود دارد. مصرف پودر قهوه سبز بسیار آسان است و برای لاغری با قهوه سبز می توانید از این شکل قهوه بهره ببرید.

در خصوص طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری بهتر است اطلاعاتی را که در زیر آمده است در خاطر داشته باشید.

برترین قهوه سبز را انتخاب کنید

برای مصرف قهوه سبز نباید از قهوه بی کیفیت بهره ببرید. اگر می خواهید لاغری با قهوه سبز را تجربه کنید، بهتر است قهوه سبز ارگانیک را انتخاب کنید؛ زیرا فاقد هرگونه آفت کش شیمیایی ست.

به قهوه سبز مکمل اضافه کنید

اگر دوست ندارید فقط قهوه سبز ساده بنوشید، همواره می توانید برای بهترشدن طعم این قهوه، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید. برای افزایش فواید قهوه می توانید زردچوبه، دارچین، برگ نعناع یا زنجبیل به آن اضافه کنید.

در فرایند لاغری با قهوه سبز، ترکیب قهوه سبز و زردچوبه، ایده خوبی برای بهترشدن طعم قهوه سبز است. بعلاوه زردچوبه دارای خواص مختلفی ست و متابولیسم بدن را افزایش می دهد. طریقه مصرف قهوه سبز برای لاغری با زردچوبه به این صورت است که باید اجازه دهید نصف قاشق چای خوری ریشه زردچوبه حداقل 5 دقیقه قبل از نوشیدن در چای نفوذ کند و برای گرفتن برترین نتیجه، زردچوبه را خرد کنید.

شما می توانید دارچین را 12 ساعت در آب بگذارید و سپس با استفاده از آب دارچین، قهوه سبز درست کنید. دارچین دارای خواص ضدالتهابی ست که به تنظیم سطح قند خون، کاهش LDL و بهبود حساسیت به انسولین یاری می نماید.

اگر در کنار رژیم غذایی تان قهوه سبز مصرف می کنید که لاغری با قهوه سبز را تجربه کنید، می توانید قهوه سبز را با نعنا امتحان کنید. برگ های نعنا به دفع سموم از بدن یاری می نمایند و در نتیجه باعث کاهش وزن می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که قبل از نوشیدن، چند برگ نعنا را به مدت 5 دقیقه در قهوه سبز خود قرار دهید.

زنجبیل یکی دیگر از موادی ست که می توانید به قهوه سبز اضافه کنید. زنجبیل باعث کاهش سردی بدن و بهبود حساسیت به انسولین می گردد.

غذاهای شیرین مصرف نکنید

اگر می خواهید لاغری با قهوه سبز را تجربه کنید، از خوردن غذاهای حاوی قند پرهیز کنید. غذاهای شیرین باعث می گردد که قهوه سبز نتواند تاثیری بر متابولیسم بدن داشته باشد. لاغری با قهوه سبز به شرطی اتفاق می افتد که شما رژیم غذایی مناسبی را دنبال و به جای خوردن تنقلات، سبزیجات و مواد غذایی مفید بهره ببرید.

قهوه سبز را بلافاصله بعد از غذا ننوشید

نوشیدن قهوه سبز بلافاصله بعد از غذا باعث ناراحتی معده شما می گردد و اگر با غذایی که به تازگی مصرف نموده اید تداخل داشته باشد، می تواند باعث مسمومیت غذایی گردد؛ بنابراین از مصرف آن بعد از غذا خودداری کنید.

از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید

اگر می خواهید وزن کم کنید، از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید. لاغری با قهوه سبز ممکن است اتفاق بیفتد ولی فقط به عنوان فاکتور کوچکی از فرایند کاهش وزن به شمار میرود. در کنار نوشیدن قهوه سبز، شما باید به طور روزانه ورزش کنید و غذاهای سالم بخورید. با گنجاندن این دو عادت در سبک زندگی خود، در کنار مصرف قهوه سبز برترین نتیجه را خواهید گرفت و لاغری با قهوه سبز ممکن می گردد.

برترین زمان مصرف قهوه برای لاغری

در هنگام استفاده از قهوه سبز شما باید بدانید که برترین زمان مصرف قهوه برای لاغری چه زمانی ست. برترین زمان مصرف قهوه برای لاغری در ادامه ذکر شده است.

بهتر است برای لاغری با قهوه سبز، صبح قبل از ورزش کردن قهوه بنوشید تا سوخت وساز بدنتان را بالا ببرید. بعلاوه قبل از ناهار هم می توانید یک لیوان قهوه سبز بنوشید. برای لاغری با قهوه سبز می توانید روزانه 3 یا 4 فنجان قهوه سبز بنوشید. از نوشیدن بیش از حد قهوه سبز خودداری کنید، زیرا ممکن است بر سلامت شما تاثیر منفی بگذارد.

کیا با قهوه سبز لاغر شدن

حالا که تقریبا به انتهای مقاله رسیده ایم، شاید این سوال برای شما به جای مانده باشد، کیا با قهوه سبز لاغر شدن؟ برای پاسخ به این سؤال باید در نظر بگیرید که لاغری با قهوه سبز به تنهایی امکان پذیر نیست، بلکه اصل اول در لاغری، کم خوردن و کم کردن کالری های دریافتی ست. مصرف قهوه سبز به شما یاری می نماید که متابولیسم بدنتان بالا رود و این می تواند یک راه یاریی در راستا کاهش وزن باشد.

کلام آخر، واقعیت قهوه سبز

اگرچه بسیاری از مطالعات ادعا می نمایند که قهوه سبز می تواند به کاهش وزن یاری کند، اما نمی توان به طور قطع گفت که لاغری با قهوه سبز در صورت نداشتن رژیم مناسب امکان پذیر است. بعلاوه اثرات نوشیدن قهوه سبز ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد و حتی اگر فرد، رژیم مناسبی هم داشته باشد، لاغری با قهوه سبز صورت نمی گیرد.

نوشیدن قهوه سبز فواید زیادی دارد و اگر از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید، می تواند باعث کاهش وزن گردد. با این حال، قبل از آغاز نوشیدن آن به یاد داشته باشید که در صورت مصرف هرگونه دارویی با پزشک خود مشورت و فقط پس از کسب رضایت او آغاز به مصرف قهوه سبز کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1967

به "لاغری با قهوه سبز حقیقت است یا شایعه؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاغری با قهوه سبز حقیقت است یا شایعه؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید