عملیات نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی

به گزارش گفتمان برتر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت، این کشور یک ناو هواپیمابر را برای پشتیبانی از کشتی های مستقر در دریای چین جنوبی و به منظور نشان دادن تعهداتش در آزادی عبور و مرور دریایی و در حالی مستقر نموده که نگرانی ها درباره حضور گسترده ناوهای چینی در منطقه وجود دارد.

عملیات نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفت: ما همچنان نگران حضور گسترده نظامی چین و ناوهایش در منطقه یونیون بنک دریای چین جنوبی و کوشش های پکن برای نقض و زیر پا گذاشتن حقوق قانونی فیلیپین برای استفاده از جهت دریایی واقع در دریای چین جنوبی هستیم.

کربی به این مساله نیز اشاره نمود که گروه ضربتی ناو هواپیمابر تئودور روزولت و گروه آبی خاکی یو اس اس مکین آیلند برای انجام عملیات و اقدامات آموزشی و تمرینی در دریای چین جنوبی در حمایت از تعهد بلندمدت ایالات متحده در ارتباط با آزادی دریاها و امنیت منطقه ای حضور دارند.

بر اساس گزارش های رسانه ای، صدها قایق چینی اکنون در 200 مایلی منطقه اختصاصی مالی فیلیپین در وایتسان ریف واقع در دریای چین جنوبی هستند. چین مدعی است که این کشتی ها برای در امان ماندن از آب و هوای بد در منطقه هستند و هیچ نیروی نظامی حمل نمی نمایند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه گفت، آمریکا بر اساس پیمان دفاعی مشترک ایالات متحده-فیلیپین در سال 1951 به تعهداتش عمل می نماید.

وی ادامه داد: هرگونه حمله به فیلیپین یک هشدار برای عمل به تعهدات است. اما ما هنوز چنین هشداری را دریافت ننموده ایم. هیچکس نمی خواهد چنین مساله ای را که به درگیری منجر می گردد، شاهد باشد.

ادعاهای قلمرویی و دریایی چین در دریای چین جنوبی با اعتراضاتی از سوی کشورهای منطقه همراه بوده است. آمریکا بارها و بارها نگرانی خود را بابت فعالیت های چین در منطقه ابراز داشته و اخیرا نیز ناوهایی را برای تضمین آزادی عبور و مرور به منطقه اعزام نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1519

به "عملیات نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید