طز تهیه پیراشکی گوشت بخارپز؛ غذایی متفاوت از شرق آسیا

به گزارش گفتمان برتر، پیراشکی گوشت بخارپز یا دامپلینگ گوشت یک غذای خوشمزه و متفاوت از آسیای شرقی است که در ادامه این مطلب شما را با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا می شوید.

طز تهیه پیراشکی گوشت بخارپز؛ غذایی متفاوت از شرق آسیا

پیرایشکی گوشت بخار پز که به نام دامپلینگ گوشت meat dumpling هم شناخته می گردد. یکی از غذا های بسیار پرطرفدار در کشور های آسیای شرقی مثل چین و کره و ژاپن است. آماده کردن مواد و پیچیدن خمیر دامپلینگ شباهت زیادی به پیراشکی دارد، ولی به جای این که خمیر پیراشکی را در روغن سرخ نمایند، روی بخار آب می پزند که طعمی متفاوت تر به خود می گیرد و غذایی کم کالری تر از پیراشکی معمولی به شمار میرود.

پیراشکی گوشت بخارپز

مواد لازم برای 5 نفر

طرز تهیه

برای تهیه خمیر پیراشکی آرد، بکینگ پودر، مخمر، نمک و پودر قند را مخلوط کنید سپس آب را کم کم اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید و 5 دقیقه با دست به آرامی ورز دهید، در این حالت خمیر کمی حالت چسبنده دارد.

کاسه ای را چرب کنید و خمیر را گرد نموده داخل کاسه قرار دهید و حوله ای مرطوب روی آن قرار دهید و 1 - 2 ساعت بگذارید در جای گرمی بماند تا حجمش دو برابر گردد.

برای تهیه مواد داخل پیراشکی، پیازچه ها را خرد کنید و به همراه گوشت چرخ نموده، سیر خرد شده، پودر زنجبیل، سس سویا، سرکه، نمک و فلفل مخلوط نمایید و با دست ورزش دهید تا حالت چسبنده پیدا کند.

خمیر را بعد از این که ور آمد به 5 قسمت مساوی تقسیم کنید و کف دستتان گرد کنید و 10 دقیقه دیگر استراحت بدهید سپس هر خمیر را با وردنه پهن کنید و از مواد پیراشکی وسط آن قرار دهید و اطراف هر خمیر را جمع کنید و به شکل گرد حالت دهید.

خمیر ها را روی کاغذ روغنی که گرد برش زده اید با کاغذ شیرینی قرار دهید و دوباره 20 دقیقه استراحت بدهید. استراحت دادن خمیر یاری زیادی به ترد شدن آن بعد از پخت می نماید.

اگر می خواهید پیراشکی تان شکل عروسکی داشته باشد تکه هایی کوچک از خمیر را با رنگ خوراکی رنگ آمیزی کنید و با کمی آب به جای گوش و بینی روی پیراشکی بچسبانید. به جای چشم هم می توانید از مقداری کنجد مرطوب استفاده نمایید.

خمیر ها را به همراه کاغذ روغنی به مدت 20 - 30 دقیقه در بخار پز قرار دهید تا آماده شوند.

منبع: بیتوته

منبع: فرارو
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 2168

به "طز تهیه پیراشکی گوشت بخارپز؛ غذایی متفاوت از شرق آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طز تهیه پیراشکی گوشت بخارپز؛ غذایی متفاوت از شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید