طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی

به گزارش گفتمان برتر، توت فرنگی میوه ای شیرین، معطر و غنی از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. این میوه محبوب و آبدار فصل بهار و تابستان با توجه به ظاهر زیبا و طعم بی نظیرش برای تهیه مربای توت فرنگی و انواع دسرها و شیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرد. گنجاندن توت فرنگی در رژیم غذایی روزانه می تواند به بهبود عملکرد رگ های خونی و فشار خون سیستولیک یاری کند. این میوه به خصوص برای کسانی که دچار اضافه وزن یا چاقی هستند و کلسترول بد (LDL) میانه یا بالا دارند، بسیار مفید است.

طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی

توت فرنگی دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مفیدی از جمله پتاسیم، فولات، فیبر و پلی فنول است. ترکیباتی که در گیاهان یافت می شوند و دارای فواید زیادی برای سلامتی هستند. تحقیقات منتشر شده نشان می دهد خوردن حداقل 1.5 فنجان توت فرنگی در هفته با 34٪ کاهش خطر حمله قلبی مرتبط است. به علت این که الان در فصل برداشت و عرضه توت فرنگی هستیم و با توجه به فواید بی شمار این میوه، در اینجا روش تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی را برایتان در نظر گرفته ایم.

طرز تهیه مربای توت فرنگی

مواد لازم:

  • توت فرنگی: 500 گرم
  • شکر: 500 گرم
  • آب لیموترش: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. در مرحله اول، برگ توت فرنگی ها را جدا کنید، سپس آن ها را شسته و داخل آبکش قرار دهید. بلافاصله به یاری یک دستمال حوله ای آب توت فرنگی ها را بگیرید و خشک کنید. در صورتی که این مرحله را نادیده بگیرید، آب به توت فرنگی ها نفوذ نموده و مزه آن ها را تغییر می دهد.
  2. نصف توت فرنگی ها را داخل قابلمه مورد نظرتان بریزید. نیمی از شکر را روی توت فرنگی ها بپاشید. سپس باقی توت فرنگی ها را بریزید و شکر به جای مانده را به آن ها اضافه کنید.
  3. قابلمه را به مدت 12 ساعت درون یخچال قرار دهید تا توت فرنگی ها آب بیندازند.
  4. قابلمه را روی شعله ملایم قرار دهید. درب قابلمه را نگذارید و اجازه دهید که مخلوط توت فرنگی و شکر حدود 15 تا 20 دقیقه حرارت ببینند تا زمانی که قوام لازم ایجاد گردد.
  5. همزمان با جوشیدن مربا، مقداری کف روی آن ایجاد می گردد. با استفاده از یک کفگیر می توانید کف ها را جدا کنید.
  6. بعد از این که مربا به غلظت مورد نظر رسید، مربا را از روی گاز بردارید و به سرعت آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس، مربا را کنار بگذارید تا خنک گردد. پس از خنک شدن مربا، آن را داخل شیشه هایی که از قبل شسته و ضدعفونی کردید بریزید.

تاریخچه کشت توت فرنگی

توت فرنگی، گیاهی از تیره گل سرخ (Rosaceae) است. سایر اعضای این خانواده شامل سیب، زردآلو و هلو هستند. تصور می گردد که توت فرنگی از اروپا منشأ گرفته باشد، جایی که رومیان باستان توت فرنگی را به علت ارزش زینتی آن و نه به عنوان یک ماده خوراکی، گرامی می داشتند. گفته شده توت فرنگی برای اولین بار در فرانسه و حدود سال های 1300 میلادی کشت شده است. بعدا فرانسوی ها نسخه ای از توت فرنگی را در شیلی کشف کردند و آن را با خود به کشورشان آوردند.

ارزش غذایی

اطلاعات تغذیه ای زیر به وسیله وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) برای 1 پیمانه (152 گرم) توت فرنگی ارائه شده است.

  • کالری: 49
  • چربی: 0.5 گرم
  • کربوهیدرات: 11.7 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • شکر: 7.4 گرم
  • پروتئین: 1 گرم

کربوهیدرات

توت فرنگی در هر پیمانه حدود 12 گرم کربوهیدرات دارد. این شامل 3 گرم فیبر و 7.4 گرم قند است. شاخص گلیسمی توت فرنگی 25 و بار گلیسمی آن 3.2 است.

چربی

توت فرنگی به طور طبیعی دارای چربی کمی با 1/2 گرم در هر پیمانه است. بیشتر این چربی ها، اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه هستند.

پروتئین

توت فرنگی در هر پیمانه فقط 1 گرم پروتئین دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است، فقط 1 پیمانه توت فرنگی می تواند احتیاج روزانه به این ویتامین را تامین کند. این میوه بعلاوه سرشار از پتاسیم، فولات، کلسیم و منیزیم است.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1976

به "طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید