شعار جهش تولید تزئینی نیست

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/سمنان استاندار سمنان گفت: شعار جهش تولید تزئینی نبوده و نقشه راه برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.

شعار جهش تولید تزئینی نیست

علیرضا اشناگر در جمع مدیران این استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: آغاز سال 99 با سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سال جهش فراوری معرفی گشت و این شعار تنها یک شعار نبوده و تزئینی نیست.

وی با بیان اینکه این شعار راهبرد و نقشه راه برای توسعه کشور است، ادامه داد: در کشور هدفی برای توسعه اقتصادی طراحی شده است که تمام مسئولان باید در این جهت حرکت کنند.

آشناگر افزود: بهبود کیفیت و افزایش فراوری در سال جاری هدفگذاری شده است و تحقق این شعار موانع و الزاماتی دارد که باید با تلاش همگانی و با تصمیم های ملی و کلان موانع آن رفع شود.

استاندار سمنان ادامه داد: یکی از موانع جهش فراوری تشدید تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی آمریکا و متحدان آن است که باید با تمام توان در مقابله این فشارها ایستادگی کرد.

استاندار سمنان افزود: کاهش قیمت نفت و کاهش فراوری در ایجاد مسائل اقتصادی در کشور بی تاثیر نبوده است و وقتی بنا بر آن است که مسئولان را نقد کنیم باید به طور حتم تمام جوانب سنجیده شود.

آشناگر افزود: منابع دولت محدود است و دشمنان با تحریم در سامانه مبادله ارزی کشور اخلال ایجاد کردند و کشور با مسائلی روبرو است و گستره جنگ روانی و ترکیب مجموعه ابزار دشمنان، ناکارآمد نشان دادن نظام است

وی خاطر نشان کرد: جهش و تحقق فراوری به رفع چالش بیکاری و افزایش اشتغال می انجامد و باید برای دستیابی به این هدف مقدس تلاش کرد.

استاندار سمنان افزود: یکپارچگی و وحدت رکن مهم برای توسعه در کشور است و باید با همکاری مجموعه حاکمیت و مدیران برای رفع گرفتاری های کشور تلاش کرد.

استاندار سمنان گفت: مسائل باید در جلسات رفع شود و هیچ نیازی نیست از تریبون ها مسئولان باهم حرف بزنند.

آشناگر شرح داد: یکی از الزام ها رسیدن به جهش فراوری ، وحدت و همدلی است و منابع دولت محدود است و باید به فکر منابع جدید باشیم.

وی ادامه داد: از بازار سرمایه در راستای واگذاری اموال دولتی به مردم استفاده شود و بیش از 20 هزار میلیارد ریال منابع در اختیار مردم است و دولت ساز و کاری برای اجرای طرح های اقتصادی دارد.

استاندار سمنان افزود: قوانین دست و پاگیر حوزه فراوری باید حذف شود و مجریان قوانین این قوانین را مانع بزرگ در توسعه صنعت کشور می دانند.

آشناگر ادامه داد: اصلاح قوانین اقتصادیاتی و گمرکی در دستور کار مجلس باشد و تغییرات در قوانین در مسایل کلان تر برای توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد .

استاندار سمنان شرح داد: هشت گام برای توسعه استان طراحی شده که مطالبه اساسی مردم و دستگاه های اجرایی می باشد. آشناگر افزود: تامین آب شرب از خارج استان، توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی و دامپروری ، تبدیل استان از معبر به مقصد گردشگری، جلب نظر بنگاه های توسعه ای درتکمیل کریدورهای شرقی و غربی و جنوبی و شاقتصادی در استان، مطالعات اکتشافی و فراوری معادن برای مقابله با خام فروشی و توسعه انرژی های نو از جمله برنامه های دولت برای توسعه اقتصادی در استان است

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 996

به "شعار جهش تولید تزئینی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار جهش تولید تزئینی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید