سهمگین ترین امواج کرونای پایتخت در 10 روز اخیر را تجربه کردیم

به گزارش گفتمان برتر، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: سهمگین ترین و توفنده ترین امواج ناشی از بیماری کرونا در پایتخت را از ابتدا تا به امروز در طول 10 روز اخیر تجربه کردیم.

سهمگین ترین امواج کرونای پایتخت در 10 روز اخیر را تجربه کردیم

به گزارش خبرنگاران، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه در تهران سخت کوشانه و بسیار مجدانه خیز چهارم را به معنای واقعی تجربه می کنیم، اظهار کرد: همکاران ما به صورت شبانه روز و رشادت آمیز و مجاهدتی ستودنی در حال کوشش برای مقابله با این بیماری هستند، شاید سهمگین ترین و توفنده ترین امواج ناشی از بیماری کرونا در تهران را از ابتدا تا به امروز در طول 10 روز اخیر تجربه کردیم.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اضافه نمود: حجم بالای مراجعان سرپایی، بدحال بودن بیماران، تغییر در الگوی مراجعان بیماری، بالا رفتن سطح مراجعه بستری، وخامت حال بیماران، اشباع سریع تختها، افزایش تخت های مراقب ویژه و تغییر در افزایش تعداد مرگ و میر شهروندان تهرانی از آثاری است که در روز های اخیر به شدت تن بر آتش زده و شاهد صحنه های تلخ و سهمگین هستیم.

وی اعلام کرد: پیش بینی می گردد این شرایط در تهران حداقل 10 تا 14 روز آینده تغییر شگرفی نداشته باشد و کماکان این شرایط مشقت بار و طاقت فرسا را که به کادر بهداشت و درمان در حال تحمیل است، ببینیم.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از فرمانده انتظامی تهران عظیم برای همکاری با ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفت: حسن تدبیر، مدیریت مدبرانه و نگاه عالمانه و مبتنی بر مسئولیت پذیری اجتماعی در تهران عظیم را توسط فرماندهی انتظامی تهران عظیم شاهد بودیم و هستیم.

زالی ادامه داد: در مواردی همچون تامین امنیت مکفی برای ارائه خدمات، ایجاد انتظام در فرآیند های درون شهری، ایجاد ساماندهی به فعالیت های مالی کلانشهر تهران، شاهد حضور پررنگ و عظیم نیروی انتظامی بودیم. با توجه به اینکه بین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و میزان ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن وجود دارد، برخورد به شکل منطقی و ایجاد فرآیند گشت های تلفیقی با یاری عزیزان در حوزه اصناف می تواند یاری کننده برای کاهش بار سخت این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: در کنار مدافعان ارزنده سلامت، فرزندان برومند و غیور نیروی انتظامی از گروه های پرخطری هستند که ضمن ارائه خدمات، به انتظام بخشی شهر می پردازند و خود در معرض خطر هستند و حجم بالایی از ابتلای عزیزان در نیروی انتظامی تهران عظیم حاکی از آن است که دوستان با پذیرفتن ریسک خطرات، کاستی نداشته و به خدمت گذاری خود ادامه دادند.

همچنین سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران عظیم با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت و با محدودیت های فراوان، با گذشت 14 ماه از شیوع پاندمی کرونا ، ایران اسلامی به برکت زحمتکشان عرصه سلامت سربلند بیرون آمده است، اعلام کرد: کادر درمان ما به خوبی این مقطع حساس و بحرانی را پشت سر گذاشته اند و همچنانکه در 8 سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام مجاهدانه از حدود و ثغور و امنیت مردم دفاع کردند و امروز کادر درمان، پزشکان و پرستاران ثابت کردند از همان جنس رزمندگان دفاع مقدس هستند.

رئیس پلیس تهران عظیم با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا جلوه های بی نظیر و بی بدیلی از انسانیت و شرافت کادر درمانی به منصه ظهور رسید، اضافه نمود: هجمه بیماری در موج چهارم بسیار سخت و سهمگین است، پزشکان و پرستارانی بودند که چندین ماه به منزل خود نرفتتد و این ها جلوه زیبای ایثارگری است که کادر درمان ما این جلوه ها را به خوبی به تصویر کشیدند.

این مقام انتظامی با آرزوی بر طرف شدن این ویروس منحوس و ناشناخته، توضیح داد: نقش و صندلی سلامت بعد از شیوع بیماری کرونا بیشتر برای ما پدیدار شد و با خدشه دار شدن سلامت، قدر این نعمت را فهمیدیم و تازه متوجه شدیم که سلامت چه نقش مهم و حساسی در اقتصاد و تعاملات اجتماعی و ... دارد.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمانی در این امتحان سخت سر بلند بیرون آمدند، ادامه داد: ایجاد همدلی، اخوت و هماهنگی بین بخش سلامت و سایر اقشار از جمله مدافعان امنیت در این ایام ایجاد شد و ثابت کردیم که در صحنه های سخت کنار یکدیگر هستیم.

رحیمی با بیان اینکه به عنوان خادمان امنیت ممنون رشادت های مدافعان سلامت هستیم، گفت: یکی از ماموریت های اولویت دار نیروی انتظامی تا خاتمه یافتن این ویروس منحوس، همراهی و یاری به مدافعان سلامت است.

فرمانده انتظامی تهران عظیم متذکر شد: کوشش کردیم به شیوه مدارا مدارانه نظارت بر رعایت پروتکل ها توسط صنوف را رسیدگی کنیم، اما ده ها واحد صنفی که چندین بار به آن ها تذکر داده شده پلمب شد همچنین با جدیت محدودیت های شبانه اجرا می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1603

به "سهمگین ترین امواج کرونای پایتخت در 10 روز اخیر را تجربه کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمگین ترین امواج کرونای پایتخت در 10 روز اخیر را تجربه کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید