تأکید بر اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند تبریز به وسیله ایرانسل

به گزارش گفتمان برتر، در ملاقات مدیرعامل ایرانسل با استاندار آذربایجان شرقی، بر تسریع در انجام پروژه های زیرساختی ارتباطات استان، تأکید شد.

تأکید بر اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند تبریز به وسیله ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، دوشنبه، 11 مرداد 1400، با دکتر محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، در محل استانداری این استان، ملاقات و گفت وگو کرد.

در این ملاقات، مدیرعامل ایرانسل، با بیان اینکه اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تا به امروز 1200 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی سرمایه گذاری نموده است، گفت: 600 میلیارد تومان از این مبلغ، در زیرساخت های ارتباطی شهر تبریز، سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شبکۀ فیبرنوری ایرانسل در راستای اجرای پروژه های شهر هوشمند، در شهرهای مختلف ایران، از جمله در استان های همجوار مانند اردبیل، زنجان و آذربایجان غربی، طراحی و اجرا شده است، اضافه کرد: ما آمادۀ سرمایه گذاری برای اجرای پروژۀ فیبرنوری در شهر تبریز به مقدار 180 کیلومتر و با مجموع سرمایه گذاری بالغ بر 100 میلیارد تومانی هستیم.

عباسی آرند، بعلاوه با اشاره به افزایش بی سابقۀ تقاضای مصرف دیتا پس از همه گیری بیماری کرونا، گفت: اجرای هر چه سریعتر پروژه های زیرساختی و توسعۀ دسترسی به خدمات ارتباطی، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصاد دیجیتال، به خصوص در شرایط کرونایی دارد.

مدیرعامل ایرانسل با بیان اینکه فیبرنوری یک زیرساخت امن برای انتقال دیتا و اجرای پروژه های شهر هوشمند است اضافه کرد: در شرایط فعلی که خدمات ارتباطی در حال تحول به نسل پنجم تلفن همراه است، توسعۀ زیرساخت های نوین ارتباطی، از جمله فیبرنوری، از ضروریات است و ایرانسل به اسم نخستین ارائه دهندۀ 5G در ایران، آماده است تا با همکاری دستگاه های اجرایی و ارتباطی استان، این خدمات را در منطقه ها بیشتری از کشور، از جمله آذربایجان شرقی و تبریز، توسعه دهد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این ملاقات، ضمن قدردانی از کوشش های انجام شده برای توسعۀ زیرساخت های ارتباطی استان، بر تسریع در اجرای دیگر پروژه های زیرساختی آذربایجان شرقی، از جمله فیبرنوری تبریز، تأکید کرد.

پورمحمدی، تقویت تعامل بین دستگاه های مختلف استان، از جمله شوراهای اسلامی و شهرداری ها با ایرانسل در توسعۀ پروژه های شهر هوشمند را هم مهم ارزیابی کرد و خواهان برطرف موانع موجود در این زمینه شد.

هوشمندسازی خدمات شهری، یکی از الزامات زندگی امروز، در مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین است. به کارگیری راهکارهای شهر هوشمند، نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات ناشی از تخریب محیط زیست و تغییرات آب وهوایی دارد و یکی از مشوق های اصلی جامعۀ جهانی برای هوشمندسازی دستگاه ها و تجهیزات بر مبنای اینترنت اشیا بوده و انگیزه دولت ها برای حرکت به سمت شهرهای هوشمند را دوچندان نموده است.

راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا، همانند پایش آب، هوا و خاک منطقه ها شهری و کنترل مقدار آلاینده های شهری و صنعتی یاری شایانی به پاکسازی محیط زیست خواهند کرد. در این زمینه، شهرهای هوشمند توانسته اند تا 20 درصد از فراوری گازهای گلخانه ای خود بکاهند.

مسائل حمل و نقل و ترافیک شهری هم از دیگر دغدغه های پیش آمده بر اثر افزایش جمعیت شهرهاست که با مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک در شهرهای هوشمند مورد توجه قرار گرفته است. استخراج الگوهای ترافیکی، تشخیص لحظه ای حوادث و تصادفات، پیش بینی تغییرات الگوی ترافیکی و… همگی از کارنمودهای این سامانه محسوب می شوند.

به همین دلیل، ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، تا به امروز توانسته است پروژه های متعدد مرتبط با فیبرنوری و توسعۀ خدمات شهر هوشمند را در شهرهایی از جمله تهران، مشهد، شیراز، اهواز، انزلی، آمل، اراک، ارومیه، کرج، سنندج، قزوین، خرم آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، دزفول و اندیمشک، طراحی و یا اجرا کند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1695

به "تأکید بر اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند تبریز به وسیله ایرانسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر اجرای سریع پروژۀ شهر هوشمند تبریز به وسیله ایرانسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید