سرمایه گذاری عظیم سونی در استودیوهای خود؛ رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن

به گزارش گفتمان برتر، چندی پیش سونی گزارش سال اقتصادی خود را منتشر کرد که در آن به پیروزیت های فوق العاده ای دست یافته بود و پیروز شده بود که رکوردهای بسیاری را پشت سر بگذارد. قسمت قابل توجهی از عملکرد پیروزیت آمیز بخش سرگرمی های تعاملی سونی به خاطر عملکرد پیروزیت آمیز بازی های استودیوهای داخلی این شرکت بوده است. با این حال، در کنار اعلام این گزارش اقتصادی، سونی برخی از اهداف و برنامه های خود را برای سال اقتصادی بعدی معین نموده است. به نظر می رسد که آن ها قصد دارند که به شدت روی استودیوهای داخلی خود سرمایه گذاری نمایند و آن ها را گسترش دهند.

سرمایه گذاری عظیم سونی در استودیوهای خود؛ رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن

طبق این گزارش، سونی همچنان میخواهد که سرمایه گذاری خود را روی استودیوهای داخلی خود حفظ کند و حتی آن را شدت ببخشد. آن ها در نظر دارند که تا سال اقتصادی آینده که در مارس 2022 به انتها می رسد، چیزی نزدیک به 200 میلیون دلار بیشتر از هزینه های فعلی، در این زمینه سرمایه گذاری و به ساخت بازی های داخلی تزریق نمایند.

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر اقتصادی سونی، این هفته در جریان گفت وگویی با سرمایه گذاران اظهار داشت که سونی میخواهد حتی بیش از سال اقتصادی گذشته روی استودیو های داخلی پلی استیشن و پروژه هایش سرمایه گذاری کند. او درباره این موضوع می گوید: ما قصد داریم در این سال اقتصادی هزینه های در نظر گرفته شده برای کارمندان و همین طور هزینه های داخلی استودیوهای خود را به صورت تقریبی به 20 میلیارد ین (183 میلیون دلار) افزایش دهیم و همین طور قصد داریم که قدرت خود در بازی های استودیوهای داخلی را بیشتر نموده و سرمایه گذاری مضاعفی را روی آن ها انجام دهیم.

این گزارش با اقدامات اخیر سونی و همچنین مصاحبه های قبلی جیم رایان که روی رشد ارگانیک استودیوهای داخلی پلی استیشن تاکید نموده بود، کاملا همخوانی دارد. با توجه به اینکه استودیوهای سونی در سال های اخیر توانسته اند به موفقیت های عظیمی دست یابند و سال 2020 هم یکی از بهترین سال های استودیوهای داخلی سونی بوده است، این خبر می تواند هواداران را برای پروژه های آینده و شرایط کلی این استودیوها بسیار هیجان زده کند.

با وجود اینکه جیم رایان و سونی بارها اعلام نموده بودند که قصد چنین کاری را دارند، اما در این مدت این اولین بار است که سونی به صورت شفاف هزینه ای را که میخواهد در این راستا خرج کند، اعلام نموده است. چند روز پیش جیم رایان اعلام نموده بود که هدف سونی این است که کنسول پلی استیشن 5 بتواند در عمر خود انحصاری های بیشتری نسبت به پلی استیشن 4 داشته باشد. با این حال، در آن مصاحبه او اعلام ننموده بود که قرار است چه هزینه هایی در راستای تحقق این هدف انجام گردد.

سال قبل با عرضه بازی هایی مثل لست آو آس پارت 2، گوست آو سوشیما، اسپایدرمن: مایلز مورالز و دیمنز سولز شرکت سونی توانست یکی از بهترین سال های خود را تجربه کند و همچنین فروش فوق العاده ای را از بازی های استودیوهای داخلی خود به دست آورد. به صورت کلی، در این سال اقتصادی 337 میلیون بازی روی کنسول های پلی استیشن به فروخته شده است که از این میان 58.4 میلیون بازی توسط سونی منتشر شده اند. در واقع، 17 درصد از کل فروش بازی های پلی استیشن در سال اقتصادی قبل مربوط به بازی های فرست پارتی این شرکت بوده است که این رقم خیره نماینده ای است؛ زیرا اگر بخواهیم مقایسه کنیم، بازی های فرست پارتی سونی فقط چیزی حدود 1 درصد از کل بازی هایی است که در سال اقتصادی 2020 برای پلی استیشن عرضه شده اند. نکته جالب اینجاست که سونی پیش بینی نموده که در سال اقتصادی آینده فروش حاصل از این بازی ها حتی نسبت به سال اقتصادی 2020 با افزایش رو به رو گردد. باید منتظر ماند و مشاهده کرد که سونی تا انتها سال اقتصادی بعدی در مارس 2022، چه بازی هایی را برای کنسول های خود عرضه خواهد نمود تا به این خواسته عظیم دست یابد.

همچنین، سونی در جریان گزارش اقتصادی خود اظهار داشت که حدود 7.8 میلیون کنسول پلی استیشن 5 از زمان عرضه تا به اکنون به فروخته شده است. این آمار نسبت به فروش پلی استیشن 4 در 4 ماه اولش بیشتر بوده است. این نشان می دهد که عملکرد پلی استیشن 5 در این بازه مشابه تا به امروز بهتر بوده است. این در شرایطی است که تقاضای کنسول نسل نهمی سونی نسبت به عرضه اش همچنان بسیار بالاتر است و سونی برای رساندن عرضه به تقاضا هنوز با مشکلاتی دست وپنجه نرم می نماید.

منبع: The Gamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1561

به "سرمایه گذاری عظیم سونی در استودیوهای خود؛ رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری عظیم سونی در استودیوهای خود؛ رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید