رشد 10 درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا

به گزارش گفتمان برتر، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: سازمان بهزیستی در کوشش است تا با برگزاری کمیته های استانی فرایند فرزندخواندگی را تسریع دهد.

رشد 10 درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا

مهدی خانکه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه فرآیند فرزندخواندگی فرآیندی پیچیده است، گفت: سازمان بهزیستی در کوشش است تا با برگزاری کمیته های استانی فرایند فرزندخواندگی تسریع یابد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه آمارهای 6 ماه گذشته از میزان فرزندخواندگی در استان تهران، حکایت از میزان رشد فرزندخواندگی در کشور دارد، اضافه کرد: علی رغم وجود بیماری کرونا و محدودیتها، در 6 ماهه اول سال 99 نسبت به 6 ماهه اول سال 98 متقاضیان فرزندخواندگی حدود 5 تا 10 درصد رشد داشته اند.

وی درباره تاثیر ویروس کرونا بر میزان فرزندخواندگی اعلام کرد: باتوجه به اینکه ایران کشوری شیعه و مسلمان است و یتیم نوازی در بطن وجودی فرهنگ ما وجود دارد، بنابراین هیچ مسئله ای مانع از کار خیر در مردم نمی گردد.

وی ادامه داد: به طور کلی میزان درخواست مردم برای فرزندخواندگی بالاست و ما نیز در کوشش هستیم تا بتوانیم لطف مردم را با تسریع فرآیند فرزندخواندگی جبران کنیم.

خانکه توضیح داد: میزان درخواست ها برای فرزندخواندگی به علت عواملی همچون کاهش فرزندآوری بین زوجین، افزایش سن ازدواج، موارد فرهنگی و حمایت اجتماعی و روانی از فرزندان بی سرپرست همواره بالا بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1308

به "رشد 10 درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 10 درصدی متقاضیان فرزندخواندگی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید