رزمایش نیروی دریایی چین در محل منازعات بزرگ

به گزارش گفتمان برتر، نیروی دریایی چین رزمایش بزرگی را به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش آزادیبخش خلق در دریای شرقی چین برگزار نموده است.

رزمایش نیروی دریایی چین در محل منازعات بزرگ

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، نیروی دریایی چین روز گذشته (11مرداد 1395) به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تاسیس ارتش آزادیبخش خلق، رزمایشی را در دریای شرقی چین شروع نموده است.

ارتش چین روز سه شنبه در بیانیه ای اظهار داشت که این اقدام پکن به منظور رشد توان نیروی دریایی چین بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

این پنجمین تمرین نیروی دریایی چین در یک ماه اخیر است که پیش از آن چهار رزمایش در دریای جنوبی چین برگزار نموده بود.

چین در تابستان سال گذشته به مناسبت پیروزی چین بر فاشیسم در جنگ جهانی دوم رزمایش بزرگی را در این پهنه آبی برگزار کرد که با واکنشهای زیادی همراه بود.

دریای شرقی چین بین چین در غرب، جزایر ریکیو(محل استقرار نیروهای نظامی آمریکا) درشرق و تایوان در جنوب، واقع شده است. این دریا همچنین به وسیله تنگه تایوان به دریای جنوبی چین می پیوندد و از راه تنگه کره به دریای ژاپن راه دارد. در نیمهٔ شرقی آن منابع نفت و گاز یافت می گردد که همین موضوع سبب بروز مناقشه بر سر کنترل نیمهٔ شرقی آن بین چین و ژاپن شده است.

جن ناکاتانی وزیر دفاع ژاپن در واکنش به این اقدام پکن آن را فعالیت خودسرانه و تحکم آمیز خواند. ژاپن نیز از جمله کشورهای مخالف اقدامات پکن در دریای جنوبی چین است که فعالیت چین در دریای شرقی می تواند پاسخی به این موضع ژاپن در منطقه باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 685

به "رزمایش نیروی دریایی چین در محل منازعات بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش نیروی دریایی چین در محل منازعات بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید