دلار کانادا بیش از 9 درصد ارزش خود را از دست داد

به گزارش گفتمان برتر، با تداوم فرایند تضعیف ارزش دلار کانادا در سال جدید میلادی، زیان خریداران این ارز بیش از پیش شد.

دلار کانادا بیش از 9 درصد ارزش خود را از دست داد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

در معاملات روز سه شنبه، به دلیل کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی و کاهش صادرات چین که یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری کانادا به شمار می رود، ارزش دلار کانادا در برابر همتای آمریکایی خود به پایین ترین سطح یک هفته اخیر رسید. آدام باتن، تحلیل گر مسائل ارزی در موسسه فارکس لیو گفت: اگر کاهش رشد مالی چین آن گونه که هست ادامه یابد، راستا پیش روی دلار کانادا راستا روشنی نخواهد بود.

کسری حساب جاری کانادا در شرایطی که این کشور با مساله کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی هم روبرو است، چشم انداز اقتصاد این کشور را تیره تر نموده است. کاهش رشد مالی چین نیز بدان معناست که این کشور احتمالا نفت کمتری از کانادا خریداری و کالای کمتری به کانادا صادر خواهد نمود. دلار کانادا سال گذشته 7.8 درصد خود را از دست داد و از ابتدای سال جاری نیز 1.5 درصد از ارزش آن کاهش یافته است. باتن گفت: کانادا در زمینه بازار مسکن نیز با مشکلاتی روبرو است و تا زمانی که این بازار در رکود است، ارزش دلار کاهشی خواهد بود.

در معاملات امروز، هر یورو معادل 1.5229 دلار، هر دلار آمریکا معادل 1.3264 دلار، هر پوند انگلیس معادل 1.7112 دلار و هر فرانک معادل 1.3519 دلار قیمت گذاری شد.

هم چنین هر دلار کانادا به ازای 53.48 روپیه، 1.0446 دلار استرالیا، 1.0194 دلار سنگاپور، 81.9558 ین ژاپن و 5.0954 یوان چین مبادله شد

منبع: خبر فوری
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 760

به "دلار کانادا بیش از 9 درصد ارزش خود را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار کانادا بیش از 9 درصد ارزش خود را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید