خبرنگاران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد زنگی شاهی را تسلیت گفت

به گزارش گفتمان برتر، زاهدان- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در پیغام های جداگانه ای در گذشت استاد زنگی شاهی از مفاخر و نام آوران عرصه موسیقی کشور در این استان را تسلیت گفتند.

خبرنگاران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد زنگی شاهی را تسلیت گفت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران سید عباس صالحی روز آدینه در پیغامی درگذشت استاد رسول بخش زنگی شاهی معروف به زنگشاهی نوازنده زبردست و از مفاخر و نام آوران عرصه موسیقی نواحی کشور را تسلیت گفت.

در متن پیغام دکتر صالحی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان آمده است:

خبر درگذشت استاد رسول بخش زنگشاهی نوازنده زبردست و از مفاخر و نام آوران عرصه موسیقی نواحی کشور موجب تالم و تاسف شد.

آن زنده یاد از عظیمان و سرمایه های فرهنگی خطه سیستان و بلوچستان بود که آوازه هنرش او را به یکی از ذخایر کم نظیر گنجینه موسیقی سرزمین مان بدل ساخت.

اینجانب فقدان این هنرمند عزیز را به اهالی فرهنگ و هنر، علاقه مندان و شاگردان آن فقید سعید و خانواده عزیزش صمیمانه تسلیت می گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن مرحوم رحمت واسعه و غفران الهی و برای بازماندگان محترم صبر و بردباری خواستارم.

همچنین حسین مسگرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با صدور پیغامی درگذشت استاد رسول بخش زنگی شاهی را تسلیت گفت.

در این پیغام آمده است: جامعه فرهنگ وهنر استان درغم از دست دادن هنرمندی کم نظیر و برجسته عرصه موسیقی استاد رسول بخش زنگی شاهی،به سوگ نشست. مصیبت و غم از دست دادن نوازنده بی همتای قیچک، استاد عظیم عرصه موسیقی جامعه موسیقیایی و دوستداران وی را اندوهگین کرد، بی گمان نام ایشان در تاریخ موسیقی کشور واستان ماندگار خواهد بود.

از دست دادن استاد زنگی شاهی برای موسیقی استان ضایعه دردناکیست که جا دارد خدمت جامعه فرهنگ و هنر، خصوصا اهالی موسیقی استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان برای ایشان مغفرت و رحمت الهی را مسئلت دارم.

بدون شک ایشان از تاثیرگذارترین هنرمندان بلوچستان به شمار می رود که دیگر تکرار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگاران استاد زنگی شاهی برجسته ترین نوازنده ساز(قیچک) بلوچستان است که در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر سال96 به عنوان چهره برتر قیچک ایران تجلیل شد و دارای درجه یک هنری(معادل دکتری) از شورای ارزشیابی کشور است.

آلبوم آثار زنده یاد رسول بخش زنگی شاهی باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان وانجمن موسیقی استان در سال 97 فراوری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1052

به "خبرنگاران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد زنگی شاهی را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت استاد زنگی شاهی را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید