خبرنگاران درخواست استاندار سمنان از مردم برای تعویق انداختن آیین های ملی

به گزارش گفتمان برتر، سمنان- خبرنگاران- استاندار سمنان گفت: به منظور جلوگیری از تجمع افراد و کنترل ویروس کرونا آیین های ملی آخر سال مانند چهارشنبه سوری نباید برگزار گردد و مراسمی چون پنج شنبه آخر سال در آرامستان ها باید به زمان دیگری موکول گردد.

خبرنگاران درخواست استاندار سمنان از مردم برای تعویق انداختن آیین های ملی

علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: آیین های باستانی خاتمه سال در ایران در صورت اجرای صحیح سبب ایجاد نشاط و شادی در جامعه می گردد اما در شرایط به وجود آمده این آیین ها سال جاری نباید برگزار گردد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید برگزاری این آیین ها را به زمان های مناسب تری پس از عبور از بیماری کرونا واگذار نمایند، بیان نمود: شهروندان باید از تجمع در اماکن عمومی به شدت پرهیز نمایند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد.

آشناگر بیان داشت: شکست ویروس کرونا تنها با همکاری مردم محقق می گردد و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی مهم ترین راه چاره در مقابله با این بیماری است.

وی ادامه داد: مردم دید و بازدید را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کنار بگذارند و از حضور در اماکن شلوغ اجتناب نمایند.

اختصاص چهار بیمارستان برای بیماران کرونایی

آشناگر از اختصاص چهار بیمارستان تحت پوشش 2 دانشگاه علوم پزشکی این استان (سمنان و شاهرود) به درمان مبتلایان به ویروس کرونا خبر دارد.

وی اضافه کرد: بیمارستان های کوثر شهر سمنان، معتمدی گرمسار، ولایت دامغان و امام حسین (ع) شاهرود مبتلایان و افراد مشکوک به ویروس کرونا را پذیرش می نمایند.

وی همچنین به فراوری مواد و ضروریات بهداشتی و پزشکی در چهار کارخانه در استان سمنان اشاره و بیان نمود: مواد مورد احتیاج بهداشتی و پزشکی مانند مواد ضدعفونی نماینده و دستکش در حال حاضر در چهار کارخانه استان سمنان فراوری می گردد که علاوه بر تامین احتیاج استان بخشی از احتیاج دیگر استان های کشور را نیز رفع می نمایند.

شهروندان تامین نماینده 80 درصد احتیاج مبارزه به کرونا هستند

استاندار سمنان به کوشش شبانه روزی همه دستگاه ها و ارگان ها اشاره و بیان نمود: دستگاه های مختلف به ویژه در بخش بهداشت و درمان با کوشش های مخلصانه و شبانه روزی خود درصدد ریشه کنی ویروس کرونا و بازگشت سلامت جامعه هستند اما این امر تنها 20 درصد احتیاج مبارزه است.

وی گفت: 80 درصد احتیاج برای مبارزه با این بیماری توسط شهروندان با رعایت نکات بهداشتی و درمانی تامین می گردد.

آشناگر از مردم خواست تا با ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی، دستگاه های اجرایی را برای مبارزه با ویروس کرونا پشتیبانی و همراهی نمایند.

نقاهتگاه های بهبودیافتگان کرونا در سمنان فعال خواهد شد

آشناگر گفت: نقاهتگاه های بهبود یافتگان کرونا در نقاط مختلف استان سمنان از شنبه هفته آینده فعال خواهد شد و تا تکمیل دوره درمانی در اختیار آنها خواهد بود.

وی اضافه کرد: اماکن مختلفی در استان بعنوان نقاهتگاه بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا در حال آماده سازی است.

استاندار سمنان ابراز داشت: واحدهای نقاهتگاهی استان به منظور اطمینان از بهبود حال مبتلایان کرونا آماده سازی شده است و پذیرش این افراد تا تکمیل فرایند درمان ادامه خواهد داشت.

از ظهر دیروز 958 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 9 هزار نفر رسیده است، این تعداد در استان سمنان با 63 نفر مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته به 284 نفر افزایش داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 798

به "خبرنگاران درخواست استاندار سمنان از مردم برای تعویق انداختن آیین های ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست استاندار سمنان از مردم برای تعویق انداختن آیین های ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید