خبرنگاران توسعه خدمات مربوط به سرطان در سمنان پیگیری می گردد

به گزارش گفتمان برتر، سمنان- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 100 میلیارد ریال به منظور خرید تجهیزات به روز آزمایشگاهی در تمام بیمارستان ها سال 99 هزینه شد و هدف گذاری سال جاری دانشگاه توسعه خدمات در حوزه درمان سرطان است.

خبرنگاران توسعه خدمات مربوط به سرطان در سمنان پیگیری می گردد

به گزارش خبرنگاران، نوید دانایی روز سه شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه ابراز داشت: تکمیل پروژه های عمرانی اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از موضوعات پر اهمیت در این دانشگاه است و پیگیری ها در این زمینه متوقف نمی گردد.

وی اضافه نمود: بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر به صورت 2 منظوره به بهره برداری رسید و به بیماران ویروسی مانند کرونا و سوانح فیزیکی مانند سوختگی خدمت رسانی می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ساخت اورژانس بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان به اتمام رسید و طی ماه آینده تجهیز و افتتاح می گردد.

دانایی اضافه نمود: ساخت و تکمیل بخش جدید بیمارستان امیرالمومنین (ع) سمنان با 50 تخت جدید نیز در سال 1400 به انتها می رسد.

وی ادامه داد: مجوز پذیرش بیماران خارجی دریافت شد و در سطح بین المللی خدمت رسانی می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سال 99، بخش تشخیص و درمان بیماری های تنفسی و گوارشی (اسکوپی) در بیمارستان کوثر به همت خیران به بهره برداری رسید.

افزایش 100 درصدی تخت های مراقبت ویژه در دوران شیوع کرونا

دانایی ابراز داشت: تجهیزات مربوط به خدمات مراقبت های ویژه 100 درصد افزایش یافت و تعداد تخت های ویژه در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از 38 به 70 تخت رسید.

وی اطلاع داد: مطالعات مورد احتیاج جهت ساخت و تجهیز بیمارستان دوم دامغان انجام شد و با ورود خیران و بخش خصوصی این بیمارستان ساخته می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تامین منابع اقتصادی جهت تجهیز بیمارستان مهدیشهر انجام و 80درصد از تجهیزات این بیمارستان خریداری شد، در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی بنای آن را زودتر تحویل دهد، بیمارستان آماده می گردد.

دانایی با اشاره به ایجاد چهار خانه بهداشت عشایری در مهدیشهر، آرادان و سرخه اظهار کرد: با تکمیل خانه بهداشت ده نمک، آخرین پایگاه اورژانس کانکسی استان برچیده و این نوع خدمات در قالب خانه بهداشت ارایه می گردد.

وی اضافه نمود: با توسعه خدمات اورژانس 115 و الکترونیکی کردن آن، خدمات اورژانس سریعتر شد و اکنون میانگین زمان حضور عوامل اورژانس در صحنه به کمتر از پنج دقیقه رسیده است.

ارتقا کیفی و کمی سطح آموزش در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تامین زیرساخت های مورد احتیاج جهت توسعه خدمات الکترونیک در حوزه آموزش در دستور کار است.

دانایی ابراز داشت: سال 99، خوابگاه دامغان آماده شد و خوابگاه آرادان نیز60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال 1400 افتتاح می گردد.

وی گفت: فعالیت های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سطح بین الملل گسترش یافت و اکنون 150 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1526

به "خبرنگاران توسعه خدمات مربوط به سرطان در سمنان پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه خدمات مربوط به سرطان در سمنان پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید