حمله عامدانه عربستان به 500 مرکز بهداشتی و درمانی در یمن

به گزارش گفتمان برتر، یک مقام یمنی از حمله عامدانه ائتلاف متجاوز سعودی به ده ها مرکز بهداشتی و درمانی در یمن اطلاع داد.

حمله عامدانه عربستان به 500 مرکز بهداشتی و درمانی در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المسیره، طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن که برای ارائه گزارشی در مورد شرایط بهداشتی و درمانی در جمع نمایندگان مجلس این کشور حاضر شده بود گفت: علیرغم اینکه تاسیسات درمانی و بهداشتی در همه کشورهای دنیا خط قرمز به تعداد می فرایند، اما ائتلاف متجاوز سعودی عامدانه 500 بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی در یمن را هدف قرار داد.

وزیر بهداشت یمن به پیامدهای فاجعه بار هدف قرار دادن زیرساخت ها و تاسیسات آبرسانی و فاضلاب که منجر به شیوع وبا و بیماری های مختلف در این کشور شده است اشاره نمود.

نمایندگان مجلس یمن هم ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول کامل پیامدهای فاجعه بار ادامه تجاوز و محاصره و هدف قرار دادن برنامه ریزی شده تاسیسات بهداشتی و درمانی در استان های مختلف دانستند.

نمایندگان مجلس یمن در این نشست از کوشش های انجام شده به وسیله وزارت بهداشت در طول ر7 سال تجاوز و محاصره این کشور قدردانی کردند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه جانبه، سایر هم پیمانان سعودی به غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال ها دهها هزار شهفرایند یمن که بیشتر آنها را زنان و بچه ها تشکیل می دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن تا به امروز موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1706

به "حمله عامدانه عربستان به 500 مرکز بهداشتی و درمانی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله عامدانه عربستان به 500 مرکز بهداشتی و درمانی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید