جوزپ بورل: مذاکرات هسته ای در حال رسیدن به مرحله ای حساس است

به گزارش گفتمان برتر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حساس شدن مذاکرات هسته ای ایران در وین اطلاع داد.

جوزپ بورل: مذاکرات هسته ای در حال رسیدن به مرحله ای حساس است

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، دیپلمات ارشد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات هسته ای در وین بین ایران و قدرت های جهانی در حال ورود به مرحله ای حساس است و هفته های آینده به منظور حفظ توافق هسته ای 2015 هفته هایی حساس است.

مقامات آمریکایی هفته گذشته برای چهارمین دور مذاکرات غیر مستقیم با ایران در خصوص اینکه چگونه اجرای توافق هسته ای از سر گرفته گردد، به وین بازگشتند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: من خوش بین هستم. این یک دریچه فرصت است که برای هفته ها تا خاتمه این ماه باز خواهد ماند.

او در ادامه اضافه نمود:، اما کار زیادی ضروری است. زمان محدود است و من امیدوارم که مذاکرات وارد مرحله بدون توقف در وین گردد.

اظهارات جوزپ بورل در فضایی مطرح می گرددذ که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم مذاکرات را سخت و طاقت فرسا توصیف کرد؛ اما گفت تمامی شرکت نمایندگان در حال اجرا آن در فضایی سازنده هستند.

هایکو ماس مدعی شد: هرچند زمان در حال از دست رفتن است، اما هدف ما بازگرداندن توافق هسته ای است؛ به طوری که این تنها راه برای تضمین این مسأله است که ایران قادر به دستیابی به سلاح هسته ای نخواهد بود.

پیشتر میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین هم از گفت وگوی دو جانبه با هیئت آمریکایی و ملاقات هایی با نمایندگان آلمان، انگلیس و فرانسه خبر داده بود.

اولیانوف در توییتی در حساب کاربری خود نوشت: نمایندگان هیئت روسیه و آمریکا در مذاکرات وین در خصوص احیای توافقنامه هسته ای ایران بار دیگر با یکدیگر ملاقات کردند تا در خصوص پیشرفت های حاصل شده و بعلاوه راه ها و چالش های پیش رو گفتگو نمایند. مثل همواره این مذاکرات موثر و مفید بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1693

به "جوزپ بورل: مذاکرات هسته ای در حال رسیدن به مرحله ای حساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزپ بورل: مذاکرات هسته ای در حال رسیدن به مرحله ای حساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید