فراوری چرم با پوست ماهیان خاویاری

به گزارش گفتمان برتر، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: فناوری فراوری چرم از پوست ماهیان خاویاری توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه انجام شد، فراوریکنندگان در حال مذاکره با بعضی کشورها برای وارد کردن این فناوری به چرخه فراوری هستند.

فراوری چرم با پوست ماهیان خاویاری

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی نجفی نژاد ظهر پنجشنبه 14 آذرماه در گرگان اظهار کرد: فراوری ژلاتین و پودر ژله از بقایا و ضایعات پوست ماهیان خاویاری از دیگر یافته های پژوهشی داست که توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد.

وی در مورد اجرای یافته های پژوهشی و ایجاد اشتغالزایی توضیح داد: در مزرعه شماره دو دانشگاه در فراوری مرغ بومی تعداد پنج شغل به صورت مستقیم و 20 نفر به شکل غیرمستقیم مشغول به فعالیت شدند.

* غفلت از یافته های پژوهشی در کاهش مخاطرات سیل و احیای خلیج گرگان

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی، علمی فارغ از مسائل حاشیه ای در پرداختن به مسائل استان گلستان ابراز کرد: در سایه نظرات علمی و کارشناسی می توان تصمیمات عادلانه تری اتخاذ کرد.

نجفی نژاد با گلایه از کم توجهی به طرح های پژوهشی اضافه کرد: در راستای چالش های استان از جمله سیل، احیای خلیج گرگان، مسائل کشاورزی، تحقیق و پژوهش های زیادی انجام گرفته است به طوریکه 19 بند برای کاهش خسارت سیل در نشست های تخصصی مطرح شد که به دلیل کمبود منابع تعداد محدودی از بندها اجرا شد.

وی بر لزوم همدلی و تعامل دستگاه های اجرایی در راستای تحقق یافته های پژوهشی گفت: تبدیل یافته های پژوهشی و تحقیقاتی و اجرای آن احتیاج به توجه بیشتری از سوی دستگاه های اجرایی دارد.

  • پژوهش و فناوری کلید اشتغال و رفاه اجتماعی

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش ابراز کرد: در هفته پژوهش و فناوری دستاوردهای پژوهشگران و مراکز تحقیقاتی به نمایش عمومی گذاشته می گردد تا مردم و دستگاه های اجرایی از نزدیک با پیشرفت های پژوهشی آشنا شوند.

نجفی نژاد اعلام کرد: کشورهای پیشرفته به سطوح بالاتری از فناوری رسیدند و از نظر رفاه اجتماعی موفقیت هایی کسب کردند و مسائلی نظیر اشتغال، درآمد و رفاه اجتماعی را رفع می نمایند این نکته نشان می دهد هر کشوری که سهم بیشتری از جی دی پی برای پژوهش درنظر بگیرد رفاه بیشتری برای مردم ایجاد می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 519

به "فراوری چرم با پوست ماهیان خاویاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری چرم با پوست ماهیان خاویاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید