تور پاک ساز طبیعت هفت چشمه کرج بر گزار می شود

به گزارش گفتمان برتر، سر پرست معاونت جهانگرد البرز گفت: تور پاک ساز طبیعت هفت چشمه واقع در محور جهانگرد کرج چالوس با حضور علاقمند ان و دوستدار ان طبیعت بر گزار می شود.

تور پاک ساز طبیعت هفت چشمه کرج بر گزار می شود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ باران خشک بیشتر بدانید.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریست و صنایع دستی استان البرز، مرتضی نیکرو روز یک شنبه 13 تیر ماه 1400 ضمن اعلام این خبر، بیان نمود: به همت جمعی از طبیعت گرد ان و دوست دارا ن طبیعت البرز ی، تور پاک ساز جهت دسترسی آبشار هفت چشمه و محوطه اطراف آن با رعایت دستور العمل ها بهداشتی بر گزار خواهد شد.

سر پرست معاونت توریست البرز اظهار کرد: آبشار هفت چشمه با ارتفاع 90 متر یکی از آبشار ها بزرگ کشور محسوب شده و در کیلو متر 17 جاده کرج چالوس بالا دست رودخانه ار نگه و نزدیک روستایی به همین نام واقع شده است. در طول جهت کوهستانی آبشار ها، غار ها و جاذبه های طبیعی بسیار وجود داشته که هر ساله به ویژه در فصل تابستان توریست ان بسیار از آن باز دید می کنند.

او عنو ان کرد: طبیعت هفت چشمه زیستگاه مناسبی برای انواع گونه های جانور مانند کلاغ نوک قرمز، پرستو، کبک و هم پوشش گیاهی متنوع از قبیل درخت بید، درختچه های زرشک، ازگیل و زالزالک محسوب می شود.

او در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ ساز حفظ و حراست از جاذبه های طبیعی افزود: به رغم نصب تجهیز ات رفاهی از جمله احداث چند سکو استراحت به منظور بهره گیری از فضا طبیعی اطراف، شیر آب، سطل زباله و سرویس بهداشتی در طول جهت برخی از رو نا آگاهی با رهاساز زباله در بستر رودخانه و آبشار چشم انداز ها زشتی را در طبیعت پدید می آورند که جا تأمل دارد.

نیکرو شرح داد: بر گزار تورهایی از این دست، زمینه لازم به منظور اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست و جاذبه های طبیعی را ایجاد می کند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1641

به "تور پاک ساز طبیعت هفت چشمه کرج بر گزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پاک ساز طبیعت هفت چشمه کرج بر گزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید