توجه ویژه به علم سنجی در دانشگاه آزاد ، آخرین پیشرفت های علمی ملی و بین المللی همواره رصد می شود

به گزارش گفتمان برتر، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد از توجه این دانشگاه به مسئله علم سنجی و اقدامات اجرا شده در این راستا خبر داد.

توجه ویژه به علم سنجی در دانشگاه آزاد ، آخرین پیشرفت های علمی ملی و بین المللی همواره رصد می شود

بابک نگاهداری، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان کرد: این دانشگاه یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه پژوهش و تحقیقات در عرصه های ملی و بین المللی است، ولی متاسفانه عدم توجه به اصول علم سنجی منجر به رتبه بندی غیرواقعی دانشگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی شده است.

نگاهداری ادامه داد: بنابراین رصد تولیدات علم و فناوری، علم سنجی و برنامه ریزی جهت ارتقای جایگاه دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی و ایجاد سازوکار و زیرساخت لازم برای رقابت مؤثر و کارامد در سطوح بین المللی جهت دستیابی به مرجعیت علمی در دستور کار قرار گرفت.

معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اقدامات انجام گرفته در راستای توجه به مسئله علم سنجی را ایجاد کمیته های علم سنجی استانی دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی به منظور پیاده سازی اقدامات نظام پژوهش و فناوری سند دانشگاه اسلامی رصد آخرین پیشرفت های علمی این دانشگاه در سطح ملی و بین المللی، طراحی و مدیریت شبکه دانش در جهت تحقق علم دینی، تقویت و ارتقای جایگاه پژوهش و پژوهشگر، ایجاد سازوکار و زیرساخت های لازم برای دستیابی به مرجعیت علمی، تحکیم و تقویت اخلاق ورزی در راستای نظام پژوهشی مبتنی بر آموزه های اسلامی، تدوین شاخص ها و معیار های علم و فناوری مبتنی بر آموزه های اسلامی و شاخص های علم سنجی و اعتبارسنجی و طراحی و ایجاد سامانه ای برای نظارت، ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و پژوهشگران جهت استمرار پویایی آن ها است.

نگاهداری گفت: کمیته علم سنجی استان ها در صدد است با پایش مستمر فرایند و کیفیت تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و تهیه و ارائه اطلاعات مستند و تصویری روشن از شرایط تولیدات علمی منتشرشده به بهبود کیفیت تولیدات علمی استان ها و نهایتا دانشگاه کمک کند.

به گفته وی، یکی از اهداف راه اندازی این کمیته ها، مشارکت حداکثری کلیه فعالان حوزه پژوهش دانشگاه به منظور تحقق اهداف بیان شده برای این کمیته ها است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 847

به "توجه ویژه به علم سنجی در دانشگاه آزاد ، آخرین پیشرفت های علمی ملی و بین المللی همواره رصد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه به علم سنجی در دانشگاه آزاد ، آخرین پیشرفت های علمی ملی و بین المللی همواره رصد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید