تناقض های جدید در ماجرای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی

به گزارش گفتمان برتر، درحالی که سازمان اداری و استخدامی شرایط احراز پست مدیرعاملی صندوق بازنشستگی را تأیید نموده، سخنگوی دولت ایراد نهاد های نظارتی درباره شرایط احراز پست را عامل کنار گذاشتن صالحی مطرح کرد.

تناقض های جدید در ماجرای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی

به گزارش، در روز های اخیر ماجرای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی کشور به یکی از چالش های رسانه ای دولت تبدیل شد.

ربیعی درباره برکناری زودهنگام میعاد صالحی رئیس صندوق بازنشستگی و این که گفته می گردد وی با دستور رئیس جمهور برکنار شده است، گفت: کمال بی انصافی است، مدتهاست می دانیم که این بحث مطرح است و نباید به دستور رئیس جمهور منتسب کنیم، خوانش خوانش نادرست و غلطی است.

از روز های اول سازمان های نظارتی اعلام کردند که با توجه به ماده قانونی ایشان حائز شرایط نیست و دیوان محاسبات این را به صراحت اعلام نموده بود، حتی در دوره ای که مرتضوی این مقام را کسب کرد، دیوان به مدرک تحصیلی او ایراد گرفت. این ایراد دستگاه نظارتی بوده است.

بعد از آنالیز سوابق تحصیلی صالحی توسط دیوان محاسبات کشور، اخبار در رابطه با عدم انطباق رشته تحصیلی رئیس صندوق بازنشستگی کشور با سمت انتصابی در رسانه ها منتشر شد.

لازم به ذکر است؛ اشاره سخنگوی دولت به مکاتبه دیوان محاسبات درباره این انتصاب بوده است. بعد از اعلام نتیجه استعلام دیوان محاسبات کشور، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان برکناری صالحی شدند.

وعده میعاد صالحی به انتشار قراردادهای چند هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی

این در حالی است که پس از حواشی ایجادشده در مورد این موضوع، سازمان اداری و استخدامی کشور طی نامه ای به وزارت کار، اعلام نموده است که انتصاب صالحی در صندوق بازنشستگی کشور بلامانع است.

در این نامه آمده است؛ در مورد انتصاب آقای سید میعاد صالحی اعلام می گردد: با عنایت به مدارک و مستندات ارسالی و آنالیز های به عمل آمده و بر اساس تبصره 1 ماده 17 قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی (مصوبه 1383/2/21 مجلس شورای اسلامی) انتصاب نامبرده در سمت پیشنهادی با رعایت ضوابط مربوطه بلامانع است.

اما خبرنگار ما برای آنالیز بیشتر موضوع و دلیل دریافت استعلام از سازمان اداری و استخدامی این موضوع را از رئیس این سازمان پیگیری کرد. جمشید انصاری در پاسخ به پرسش ما تأکید کرد؛ بر اساس تبصره ذیل ماده 17 قانون ساختار جامع رفاه اجتماعی که در سال 83 به تصویب مجلس رسیده، آمده است؛ کلیه کسانی که به عضویت صندوق ها در یکی از ارکان مدیریتی مثل مدیرعامل، عضو هیئت نظارت و... منصوب می شوند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با 5 سال سابقه در یکی از رشته های مدیریت، حسابداری، انفورماتیک، پزشکی و... باشند.

وی با بیان اینکه بر این اساس برای کسانی که می خواهند در این پست ها منصوب شوند باید از سازمان اداری و استخدامی استعلام انجام گردد، گفت: متأسفانه در فروردین ماه که این انتصاب انجام شد استعلامی از سازمان اداری و استخدامی به عمل نیامد.

انصاری ادامه داد؛ در تیر ماه استعلامی از سوی وزارت کار از سازمان استخدامی انجام شد. اما اینکه چرا از سازمان استعلام نشد محل سؤال است، چراکه قبل از استعلام انتصاب نافذ نیست و استعلام یک تکلیف قانونی است و سازمان حتماً باید نظر بدهد.

معاون رئیس جمهور گفت: ما در سازمان وظیفه داریم آنالیز دقیق انجام دهیم، اما اطلاعات در این خصوص ناقص بود و در نهایت نتوانستند همه اطلاعات را در اختیار سازمان قرار دهند. اما ما در پاسخ استعلام 11 تیر ماه آقای میدری معاون وزیر تأکید کردیم؛ انتصاب نامبرده در سمت پیشنهادی با رعایت ضوابط مربوطه بلامانع است.

وی اضافه نمود: بر اساس قانون دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد، با 5 سال سابقه مدیریت در رشته های مذکور مد نظر است، اما از 60 ماه مندرج در قانون 57 ماه احراز شد. البته لازم نبود که حتماً 5 سال در ارکان دولتی فرد مشغول به کار بوده باشد. تقریباً 10 روز برای سازمان مدارک می آوردند و ما تأکید داشتیم که سوابق کار غیردولتی هم برای ما قابل قبول است.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 221

به "تناقض های جدید در ماجرای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تناقض های جدید در ماجرای برکناری رئیس صندوق بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید