تُرک ها معماری باستان را به لانه های پرندگان آوردند ، پرندگان لاهیجان هم صاحب خانه های رنگی می شوند

به گزارش گفتمان برتر، شهرداری لاهیجان قرار است برای پرندگان سطح شهر لاهیجان لانه های چوبی بسازد و روی درختان پارک های این شهر نصب کند.

تُرک ها معماری باستان را به لانه های پرندگان آوردند ، پرندگان لاهیجان هم صاحب خانه های رنگی می شوند

خبرنگاران: اجرای بعضی طرح های شاید کوچک اما در راستای حمایت از محیط زیست می تواند در جذب گردشگر نیز تاثیرگذار باشد. نمونه این اقدامات را می توانیم در بعضی خیابان های کشورهای اروپایی ببینیم.

سازه های زینتی لانه پرندگان در خیابان های ترکیه نمونه ای از این طرح های محیط زیستی اما تاثیرگذار و جذاب در محیط های شهری است که توجه گردشگران را نیز به خود جلب نموده است.

معماری این لانه ها در ترکیه فوق العاده جذاب است زیرا نسخه های مینیاتوری از کاخ های باستانی هستند.

امین رشیدی نژاد سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لاهیجان از نصب لانه های چوبی پرندگان روی درختان سطح شهر لاهیجان اطلاع داد و اضافه نمود: ساخت و نصب لانه پرندگان در راستای فرهنگ سازی محیط زیست شهری اجرا می گردد.

وی گفت: در نظر داریم تعداد 480 لانه چوبی پرندگان را با رنگ های مختلف با فرا رسیدن فصل سرد در سطح شهر نصب کنیم. تاکنون بیش از یکصد لانه چوبی احداث و با بالابر روی تنه درختان در مناطق مختلف شهری نصب شده است. ساخت این لانه ها برای اولین بار در این سطح توسط شهرداری لاهیجان سفارش شده است که با نصب آنها روی درختان بوستان ها به زیبایی های فضای سبز شهری اضافه نموده می گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 239

به "تُرک ها معماری باستان را به لانه های پرندگان آوردند ، پرندگان لاهیجان هم صاحب خانه های رنگی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تُرک ها معماری باستان را به لانه های پرندگان آوردند ، پرندگان لاهیجان هم صاحب خانه های رنگی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید