جاذبه ها و نکته های سفر آمازون در پرو

به گزارش گفتمان برتر، نکات سفر آمازون در پرو

جنگل های آمازون همیشه برای تمام گردشگران و دنیاگردان یکی از جاذبه های جذاب و البته رازآلودی بوده است که کشش فراوانی دارد. به همین دلیل در مجله گردشگری خبرنگاران سعی کرده ایم تا بیشتر از این منبع غنی اکسیژن دنیا صحبت کنیم. شاید تمام دنیاگردان در رویاهایشان روزی خود را بر روی کرجی ها و کایاک های رانده شده در امتداد رود آند یا قدم زدن در میان انبوه درختان این جنگل ببینند. سفر به آمازون در پرو یکی از پرطرفدارترین مسیرهای گردشگری و البته طبیعت گردی است که با زندگی مردم بومی این منطقه آمیخته شده است. امکان ندارد که بدون یک راهنمای بومی از قبایل آمازون بتوانید وارد جنگل های آمازون در پرو شوید. بیشتر این سفرها از شرق رود آند آغاز شده و در امتداد مرزهای اکوادور، کلمبیا، برزیل و بولیوی اجرا می شوند. بنابراین با سفر به هر یک از این کشورها نیز می توانید در تور آمازون شرکت کنید.

جاذبه ها و نکته های سفر آمازون در پرو

با این وجود درون مرزهای کشور پرو حدود 60 درصد زمین ها با جنگل های آمازون اشغال شده است. همین موضوع این کشور را به یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و جنگل نوردی تبدیل نموده است. شاید در سفر به پرو بتوانید خاطرات دلنشینی بسازید اما بایستی از قبل مقدماتی را برای این سفر آماده نمایید. اگر به خیل عظیم گردشگران سفر به جنگل های آمازون در پرو پیوستید و می خواهید از درختان و حیوانات آن دیدن کنید، نکات سفر ماجراجویی در آمازون را بایستی بدانید. آنچه که در این مطلب برایتان آماده نموده ایم، از تجربیات گردشگرانی جمع آوری شده اند که خود به آمازون سفر نموده اند و می تواند نکاتی بس مفید برای سفر دیگر دنیاگردان آمازون باشد.

سفری لوکس به آمازون به جای سفری با کوله پشتی

بسیاری از مطالبی که راجع به سفر به آمازون خواهید خواند شما را شگفت زده می نماید. بیشتر افرادی که سفر به آمازون در پرو را تصور می نمایند به اشتباه طبیعت گردی همراه با مشقات بسیار را تصور می نمایند. اصلا تصورش را نمی کنید که سفر به جنگل های آمازون هم می تواند جزو سفرهای لوکس دنیا محسوب گردد. بگذارید بیشتر در این باره شرح دهید.

امروزه در امتداد رودهای درون آمازون کرجی ها و قایق هایی برای گردشگران وجود دارند که خود همانند هتلی لوکس بوده و گردشگران را به تورهای درون جنگل های آمازون در پرو، آن هم بدون هیچ سختی سفری می برند.

اگر اهل سفرهای کوله به دوشی نیستید، به سراغ این سفرهای درجه یک بروید. در این قایق ها شما دیگر وارد روستاها نمی شوید. بلکه از برکه ها و تالاب هایی پر از نیلوفر آبی گذر می کنید. وارد قسمت های مختلف منطقه حفاظت شده پاکایا سامیریا (Pacaya Samiria National Reserve) خواهید شد و نقاط شگفت انگیز این پارک را کشف خواهید نمود. با دلفین های صورتی درون رودخانه شنا خواهید کرد.

می توانید در میان قیر سیاه رنگ درون آمازون لذت کشف و پیدا کردن سمندرهای معروف آمازون را تجربه کنید. در همان حال پس از بازگشت به قایق لوکس خود، استراحت نموده و حتی درون جکوزی خستگی فعالیت روزانه را از خود دور کنید.

قایق های توریستی و تفریحی آمازون بیشتر هتل-قایق هستند و حدود 22 سوئیت را برای مهمانان پیشنهاد می دهند. تصور کنید که درون اتاق هایی با پنجره های سرتاسری رو به منظره جنگل های بارانی آمازون در پرو نشسته اید و زیبایی شگفت انگیز بیرون را از درون تخت خود، تماشا می کنید. از دیگر امکانات این قایق های هتلی، داشتن استخر بر روی عرشه، حمام آبگرمی راحت، تراسی برای صرف غذا و غذاهای محلی پرو خواهد بود.

کدام فصل برای سفر به آمازون مناسب است؟

در واقع با اینکه جنگل های پرباران آمازون در ناحیه استوایی قرار گرفته اند اما دو فصل متفاوت دارند. به همین نسبت منظره های این منطقه نیز متفاوت خواهد شد. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که می خواهید سفر ارزان تری به آمازون در پرو داشته باشید، بایستی در فصل کم بارش به این منطقه بروید.

ماه های خرداد تا اواخر مهر ماه جزو ماه های کم آب جنگل های آمازون بوده و به دلیل بارش اندک، سطح آب های رودخانه بسیار پایین می آید و هوا خشک تر می گردد. در نتیجه فرصت خوبی برای کوله به دوشان و گردشگرانی به وجود می آید که دوست دارند با پای پیاده و در هوای آفتابی در میان درختان و جنگل های آمازون پیاده روی نمایند. در این فصل می توانید به دیدن روستاها با مردم بومی و قبیله ای رفته و با شیوه زندگی و معیشت آن ها آشنا شوید. همچنین همراه با راهنمایان محلی درون جنگل قدم زده و با حیوانات بی نظیر و عجیب آمازون از نزدیک آشنا شوید.

در ماه های آبان تا اردیبهشت بارش باران فراوان شده و دوباره فصل پربارش آغاز می گردد. در این موقع از سال، بهترین زمان برای بازدید از مناطق دور افتاده و قایق سواری روی رودخانه های آمازون است. حتی می توانید سوار قایق های پر سرعت شوید.

هر چند آب و هوا گرم است اما لباس بلند بردارید

جدای از آب و هوای گرم و چسبناک مرطوب جنگل های آمازون در پرو و دیگر مناطق، دقت کنید که باید لباس های بلند پوشیده بپوشید. شلوارهای بلند و پیراهن های آستین دار، شما را از گزیدگی حشرات و پشه ها دور نگه می دارد. به غیر از این، تابش داغ خورشید باعث آفتاب سوختگی می گردد که احتیاج به لباس های پوشیده را واجب می نماید.

لباس هایی را بپوشید که در صورت خیس و مرطوب شدن، به سرعت خشک شوند. عموم لباس های حرفه ای طبیعت گردی و پلی استری برای این کار مناسب هستند. سعی کنید که لباس های روشن بپوشید. همچنین، کلاه آفتابی، عینک دودی و لباس شنای خود را از قلم نیاندازید. جوراب اضافه، کفش های راه پیمایی و جنگل نوردی سبک هم لازمه سفر به جنگل های آمازون در پرو هستند.

در آمازون خبری از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیست

قبل از اینکه به چنین سفری بروید، تمام کارهای مربوط به شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایمیل ها و هر آنچه که احتیاج به اینترنت دارد را انجام دهید. در این منطقه هیچ خبری از اینترنت و وای فای نیست. شاید در شهرهای بزرگ کشور پرو مانند لیما شاید گوشی های هوشمند به خوبی جواب دهند اما در دیگر مناطق هیچ انتظاری از آنتن دهی موبایل و اینترنت نداشته باشید.

هر گشت و سفری به آمازون منحصر به فرد خواهد بود

از آنجایی که طبیعت و حیات وحش آمازون بسیار غنی است و مدام در حال تغییر است، گردشگران در هر تور آمازون با صحنه های حیات وحش متفاوتی روبرو خواهند بود. متخصصان بیان نموده اید که جنگل های آمازون یکی از متنوع ترین زیستگاه های بیولوژیکی را بر روی زمین دارد. در این جنگل ها، حدود 7300 نوع متفاوت از گیاهان، 2500 گونه پروانه، 800 گونه پرنده، 700 گونه ماهی، 300 گونه پستاندار و بسیاری دیگر زندگی می نمایند. به همین دلیل، هیچ دو تور گردشگری را پیدا نخواهید نمود که با منظره ای یکسان روبرو شوند یا حیوانات مشابهی را ببینند.

برخلاف سافاری آفریقا که حتما شما را به دیدن 5 حیوان بزرگ آفریقایی می برند، اینجا احتمال دیدن کروکودیل، پلنگ ها، مورچه خوار بزرگ، خوکچه، میمونی به نام کاپوچین و تاپیر گاهی صفر می گردد. با این وجود اگر به درون شاخه های درختان دقت کنید و البته دوربین دوچشمی هم داشته باشید، شاید بتوانید حیواناتی مانند تنبل، ماکائو که نوعی طوطی دم بلند آمریکای جنوبی است، میمون های جیغ زن و دلفین های صورتی را ببینید. اکثر گردشگرانی که سوار قایق های موتوری یا قایق های آرام محلی ها می شوند، تا هنگامی یکی از این حیوانات شگفت انگیز را نبینند، دست بردار نیستند.

به هیچ عنوان پشه ها را دست کم نگیرید

اگر چه برای سفر به جنگل های آمازون در پرو هیچ گونه واکسن خاصی گفته نشده است اما شرط احتیاط واجب است! حتما سعی کنید قبل از سفر در مقابل بیماری هایی مانند تب زرد، هپاتیت A و B، تیفوئید و حتی هاری خود را واکسینه کنید. قرص های مقابله با مالاریا هم از جمله داروهایی است که پیشنهاد می کنیم برای سفر به این منطقه به همراه داشته باشید.

هر چند که تاکنون هیچ پشه ناقل مالاریایی در مناطقی که کروز رودخانه آمازون برگزار می گردد و دیگر مناطق گردشگری گزارش نشده است اما داشتن چنین قرص هایی خیال شما را در سفر آسوده تر می نماید. چه خود را واکسینه کنید و چه قرص به همراه داشته باشید، باید حتما اسپری دفع حشره و کرم ضد حشره را داشته باشید. این دو را بادی مدام در طول روز بهره ببرید.

کرم ضد حشره خود را همیشه تجدید کنید و یادتان باشد که قرص های ویتامین B و مکمل های آن را بهره ببرید. چرا که حشرات از بوی این ویتامین فراری هستند!

قبل از سفر به آمازون حتما از لیما دیدن کنید

به خاطر داشته باشید که بیشتر سفرهای آمازون در پرو از شهر ایکیتوس آغاز می شوند و در همان شهر سرانجام می یابند. این شهر در شمال شرقی پایتخت پرو، لیما واقع شده و با پرواز تا این شهر تنها یک ساعت و نیم مسافت دارد. در جریان سفر خود حتما برای بازدید از لیما و جاذبه های بی نظیر درون آن، زمانی در نظر بگیرید. رستوران های معروف لیما به همراه ساختمان های باستانی و تاریخی و صحنه های عجیب و غریب هنری در این شهر را از دست ندهید.

در هتلی در محله های ساکت شهر، اتاقی رزرو کنید. بازدید از بناهای مذهبی و باستانی کلمبیایی را از دست ندهید. در هر کجای شهر که قدم بزنید با پارک ها و فضاهای سبز بی نظیری روبرو خواهید شد و قطعا جاذبه های فراوانی در لیما انتظارتان را می کشد. قدم زدن در سواحل این شهر را هم از قلم نیاندازید.

برخی از جملات اسپانیایی را بیاموزید

در خصوص سفر به کشورهای لاتین زبان مانند پرو یا برزیل بهتر است که کمی اسپانیایی یاد بگیرید. هر چند که امروزه تمام گردشگران و دنیاگردان با زبان انگلیسی آشنایی دارند اما این زبان در این کشور کاربرد چندانی ندارد. اگر می خواهید با مردم محلی و روستایی اطراف جنگل های آمازون در پرو ارتباط برقرار کنید، بایستی کمی زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید.

حتی اگر چندان اشتیاقی به یادگیری زبان اسپانیایی ندارید، می توانید قبل از سفر بر روی گوشی هوشمند خود، برنامه های ترجمه زبان اسپانیایی را دانلود و نصب کنید. به دنبال برنامه هایی باشید که برای اجرا احتیاجی به اتصال به اینترنت نداشته باشند. در بازارهای محلی آمازون و یا در شهرهایی مانند ایکیتوس (Iquitos) ارتباط برقرار کردن با مردم یکی از بخش های لذت بخش سفر شما خواهد شد.

تمام کارت های حافظه دوربین و گوشی خود را بردارید

زمان اندک و مناظر و تصاویری بی نهایت را روبروی خود خواهید یافت. شاید گردشگرانی که به طور مدام به جنگل های آمازون در پرو و شهرهای معروف آن سفر می نمایند، احتیاجی به داشتن کارت های حافظه با گنجایش بالا نداشته باشند. اما اگر شما وارد این کشور می شوید، پیشنهاد می دهیم که نه تنها برای عکاسی از کارت های حافظه با ظرفیت عالی بهره ببرید بلکه چندین کارت حافظه دوربین و گوشی به همراه داشته باشید. در طول سفر قطعا به دلیل زمان اندکی که دارید فرصت دسته بندی یا مرتب کردن عکس ها را نخواهید داشت. بنابراین قید نشستن پای لپ تاپ و درست کردن عکس ها را بزنید.

تمام لوازم جانبی دوربین عکاسی خود را بردارید. بیشتر گردشگرانی که وارد تور و سفر آمازون در پرو شده اند، بیان نموده اند که بی نهایت عکس تنها از یک سوژه گرفته اند. تصور کنید که ناگهان یک حیوان تنبل را بر روی شاخه های درختی ببینید، چه تعداد عکس از این حیوان می گیرید؟ یکی از گردشگران آمازون عنوان نموده که بالای 350 عکس از این حیوان گرفته است. با چنین تصوری خود را برای سفر به یکی از ناشناخته ترین و عجیب ترین زیستگاه های دنیا آماده کنید. دوربین عکاسی را از قلم نیاندازید. چندین مموری کارت بردارید. حتی داشتن یک دوربین کامکت ساده در کنار یک دوربین عکاسی نیمه حرفه ای و حرفه ای را پیشنهاد می کنیم. شاید دیگر در زندگی تان فرصت دوباره برای شرکت در کروز رودخانه پرو یا بازدید از ماچو پیچو یا جنگل های بارانی با حیات وحش بی نظیرش را نیابید.

منبع: jetsetter.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 183

به "جاذبه ها و نکته های سفر آمازون در پرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "جاذبه ها و نکته های سفر آمازون در پرو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه ها و نکته های سفر آمازون در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید