آنالیز احتمال قرنطینه سرتاسری مجدد در کانادا با بروز موج دوم کووید 19

به گزارش گفتمان برتر، به گفته متخصصان کرونا ، پیش بینی این احتمال که کانادا مجبور گردد به خاطر کووید-19 دوباره محدودیت ها را دوباره از سر بگیرد، کار سختی است.

آنالیز احتمال قرنطینه سرتاسری مجدد در کانادا با بروز موج دوم کووید 19

بهترین تجربه سفر را به مجری مستقیم کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

انتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا همگی شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا هستند، اما ارقام به هیچ وجه نزدیک به آمارهایی نیست که در مارس و آوریل مشاهده می شد. متخصصان هنوز متقاعد نشده اند که داریم به سمت یک قرنطینه دیگر حرکت می کنیم. در حقیقت، تعدادی از آن ها به طور محتاطانه ای خوش بین هم هستند.

دکتر ایلان وایسمن متخصص بیماری های واگیردار دانشگاه شبکه سلامت در تورنتو گفت: به خاطر اینکه این بار آماده سازی هایی اجرا شده، احتمال وقوع قرنطینه برای بار دوم کمتر است؛ اما این به این معنی نیست که این احتمال وجود ندارد.

سازمان بهداشت عمومی کانادا اخیرا در گزارشی از داده های مدلینگ استفاده کرد تا بهترین و بدترین سناریوهای پاییز و زمستان را ترسیم کند.

بهترین سناریو این است که تعداد موارد فقط چند بار به صورت اندک طی چند ماه آینده بالا می رود. بدترین سناریو هم این است که کانادا دچار موج دومی می شود که سیستم سلامت کشور را به شدت تحت فشار قرار می دهد و بعد از آن دوباره کشور شاهد افزایش های کوچک تر طی چند ماه خواهد بود.

وایسمن گفت داده ها به وضوح نشان می دهد همواره این احتمال وجود دارد که اوضاع دوباره بدتر شود، اما سخت می توان گفت احتمال این چقدر است. او گفت: در نهایت مردم باید انتظار شرایطی پویا را داشته باشند.

وقوع موج دوم ابتلا به کرونا می تواند سفت و سخت شدن دوباره قوانین را در پی داشته باشد.

کالین فرنس اپیدمیولوژیست کنترل بیماری و استادیار دانشگاه تورنتو می گوید هیچ شکی وجود ندارد که کانادا شاهد نوعی از یک موج دوم خواهد بود. اما او می گوید برای اینکه کشور دوباره بسته شود، تعداد موارد باید آنقدر چشمگیر باشد که قابلیت تست سریع و ردیابی روابط مبتلایان از بین برود.
فرنس گفت: این مرزی است که کشیده شده. به محض اینکه آن را از دست بدهیم به مشکل می خوریم. نباید گسترش کنترل نشده داشته باشیم. بازگشت هوای سرد باعث می ّشود میزان رشد ویروس دوباره افزایش پیدا کند، اما این ضرورتا به این معنی نیست که کانادا به دستور قرنطینه مارس بازمی شود.

او به این نکته اشاره نمود که از شروع پاندمی در بهار، کانادا قابلیت تست و ردیابی ارتباطات خود را افزایش داده، تجهیزات محافظت شخصی بیشتری به دست آورده، تدابیر سلامت عمومی را بهبود داده، پیروی از آن تدابیر را بالا برده و سیستم مراقبت از سلامت خود را چنان متحول نموده که بتواند با این نوع شرایط اورژانسی کنار بیاید.

او تصدیق کرد که احتمالا گسترش های بیشتری صورت می گیرد، اما این باعث نمی شود همه مجبور شوند خود را در خانه حبس نمایند.

متخصصان قبول دارند که کانادا احتمالا از تجربه کشورهایی استفاده می نماید که تا حدودی موج دوم را تجربه نموده اند.

کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه اخیرا شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا بودند، اما مرگ و میر و بستری شدن ها خیلی زیاد نشد. این باعث شد قوانین کمی سفت و سخت تر بشود، اما حتی به شرایط قرنطینه مارس و آوریل نزدیک هم نشد.

دکتر پرابات جا اپیدمیولوژیست دانشگاه تورنتو و مدیر مرکز تحقیقات سلامت جهانی در بیمارستان سن مایکل تورنتو گفت: قرنطینه فقط در صورتی مد نظر قرار می گیرد که ظرفیت سیستم سلامت مغلوب شود، که به نظر نمی رسد این سناریو برای کشورهای اروپایی که زودتر از ما قرنطینه را کاهش دادند، رخ داده باشد .

او گفت فاکتورهای بسیاری پشت این مسئله واقع شده است که کانادا مشغول آنالیز آن هاست. یک نکته این است که جوانان بیشتری دارند تست می شوند و در داده های تستینگ دیده می شوند. همچنین درک بهتری از حمایت از بیمارستان ها و مراکز مراقبت بلندمدت به وجود آمده است.

جا گفت: افراد مسن حالا کمتر در معرض جوانان قرار دارند. آن ها منزوی تر هستند.

وایسمن گفت باور دارد اگر تعداد موارد بالا برود کانادا شاهد معکوس شدن فازها خواهد بود و فعالیت های با ریسک بالاتر کنسل شده اما فعالیت های با ریسک پایین ادامه پیدا می نمایند.
وایسمن معتقد است افتتاح دوباره مدارس یک متغیر عظیم در شرایط آینده کانادا خواهد بود و می تواند باعث سفت و سخت شدن دوباره قوانین بشود.

او در ادامه گفت: این تستی عظیم برای سیستم ما خواهد بود چون عملا حباب خیلی ها را می ترکاند و در ارتباط با تعداد خیلی زیادی از افراد پتانسیل شکل گیری زنجیره های انتقال را به وجود می آورد. باید دو یا چند هفته بعد از تاریخ افتتاح مدارس صبر کنیم تا اثرات این مسئله را درک کنیم.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1102

به "آنالیز احتمال قرنطینه سرتاسری مجدد در کانادا با بروز موج دوم کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز احتمال قرنطینه سرتاسری مجدد در کانادا با بروز موج دوم کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید