برن سوئیس ، پایتخت خرس ها

به گزارش گفتمان برتر، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

برن سوئیس ، پایتخت خرس ها

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

برن سوئیس پایتخت دفاکتو و غیر رسمی این کشور، در نیمه غربی سوئیس واقع شده است و یکی از جذابترین مقصدهای جهانگردی تور سوئیس به شمار می رود. اگرچه سوئیس به داشتن جاذبه های عظیم مانند قله ماترهورن، فواره آب جت دو، پیست ها و تفرجگاه های اسکی عظیم و … شناخته شده است، اما برن سوئیس با تمام این جاذبه ها تفاوت دارد.

برن سوئیس شهری کوچک و با جمعیتی در حدود 140 هزار نفر است. شاید همین مساحت کوچک در کنار ساختمان های بازمانده از قرون وسطی باعث شده است تا شهر برن سوییس به یکی از زیباترین و جذابترین مقصدهای جهانگردی اروپا تبدیل گردد.

با این مقاله از وبلاگ جهانگردی ققنوس همراه باشید تا برن سوئیس را بیش از پیش بشناسید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

تاریخ برن سوئیس

جاذبه های جهانگردی برن سوئیس

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

شهر برن در حاشیه رود آر (Aare) عظیمترین رودخانه سوئیس ساخته شده است. همانگونه که گفتیم شهر برن در نیمه غربی و مرکزی سوئیس قرار گرفته است. برن سوئیس پنجمین شهر پرجمعیت سوئیس است و به عنوان مرکز کانتون برن نیز شناخته می گردد. جالب است بدانید که سوئیس پایتخت رسمی و قانونی ندارد بلکه همانگونه که گفتیم، برن پایتخت سوئیس به صورت غیررسمی این عنوان را دارد.

آب و هوای مرطوب و حاره ای برن سوییس بدین معنی است که این شهر تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد دارد. در فصل بهار (ماه های مارچ تا می) دمای هوا به تدریج گرمتر می گردد تا در تابستان به اوج خود برسد. فصل تابستان بهترین و پرطرفدارترین زمان سفر به سوئیس است که جهانگردان بسیاری در این زمان به این شهر سفر می نمایند تا از جاهای دیدنی برن سوئس بازدید نمایند.

در این فصل (ماه های ژوئن تا آگوست) دمای هوا برای پیاده روی، دوچرخه سواری و گشت و گذار در خیابان های شهر برن بسیار مناسب است. همچنین در این فصل از سال، رودخانه آر نیز بسیار پرآب است و قایق سواری در آن یکی از تفریحات ثابت جهانگردان خواهد بود.

اگر چه در فصل زمستان دمای هوا بسیار کاهش پیدا می نماید و تحمل سرما سخت می گردد، اما وجود بازارهای متعدد مخصوص ایام کریسمس می تواند یک جاذبه جهانگردی دوست داشتنی برای بسیاری از افراد باشد.

تاریخ برن سوئیس

شهر برن سوئیس بیش از 800 سال قدمت دارد و یکی از شهرهای قدیمی این کشور به شمار می رود. در سال 1191 زمانی که برتولت پنجم، دوک تسرینگن، در حال عبور از این منطقه بوده است، دستور می دهد تا در شبه جزیره ای که در کنار رود آر بوده است، یک شهر جدید احداث نمایند.

اما داستان جالبی درباره نام و نشان شهر برن سوئیس وجود دارد. اگر به پرچم و نشان شهر برن توجه نموده باشید، یک خرس سیاه را مشاهده خواهید کرد. همچنین پارک خرس های شهر برن نیز بسیار شهرت دارد و یکی از اصلی ترین دیدنی های برن سوئیس است. اما چرا؟

گفته می گردد برتولت پنجم وعده می دهد نام این شهر بر اساس اولین حیوانی که در این منطقه ببیند (یا شکار کند) انتخاب گردد. به همین دلیل امروزه خرس سیاه به عنوان نماد شهر برن شناخته می گردد.

اما از آن موقع شهر برن تاریخ پرفراز و نشیبی داشته و بین امپراتوری های مختلف دست به دست گشته است. در نهایت در سال 1848 شهر برن پایتخت سوئیس شد.

جاذبه های جهانگردی برن سوئیس

همانگونه که گفتیم برن یکی از پرطرفدار شهرها بین جهانگردان تور سوئیس است. اغلب جاهای دیدنی برن سوئیس تاریخی هستند و جهانگردان می توانند با بازدید از این جاذبه ها، با تاریخ این شهر آشنا شوند. خوشبختانه مرکز تاریخی شهر برن سوئیس به خوبی حفظ شده است و با قدم زدن در خیابان ها و کوچه های سنگفرش شده و تماشای ساختمان های قدیمی، می توانید حس و حال قرون وسطی را لمس کنید. با توجه به همین موضوع، مرکز تاریخی شهر برن سوئیس در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است.

در ادامه تعدادی از مهمترین دیدنی های برن سوئیس را مرور خواهیم کرد:

برج ساعت برن

برج ساعت یکی از مهمترین و مشهورترین جاهای دیدنی برن است. این برج ساعت یکی از قدیمی ترین ساعت های نجومی قاره اروپاست و زمانی دروازه ورودی شهر برن بوده است. اما از سال 1530 میلادی با نصب این ساعت زیبا و پیچیده، به یک برج ساعت تبدیل می گردد. امروزه تماشای حرکات دقیق این ساعت و عروسک های کوکی آن، یکی از سرگرمی های جهانگردان شهر برن سوئیس است.

باغ رز

باغ رز در حاشیه شرقی رود آر یکی از بهترین جاهای دیدنی برن به شمار می رود. این باغ علاوه بر زیبایی خیره نماینده خود، به شهر برن نیز اشراف کامل دارد. اگر در زمان طلوع آفتاب به بالای این تپه بروید، علاوه بر تماشای طلوع زیبای آفتاب می توانید نمایی خارق العاده از قلب تاریخی شهر برن داشته باشید.

کلیسای جامع برن

یکی دیگر از دیدنی های برن سوئیس که نشان از تاریخ غنی این شهر دارد، کلیسای جامع شهر برن در مرکز تاریخی این شهر است. ساخت این کلیسا در سال 1421 میلادی آغاز شده است و با 100 متر ارتفاع، بلندترین کلیسا در سرتاسر سوئیس است. اگر دوست دارید یک نمای بسیار تماشایی از شهر برن سوئیس داشته باشید، می توانید 222 پله برج این کلیسا را بالا بروید تا از نمای 360 درجه شهر برن سوئیس لذت ببرید.

پارک خرس ها

در میان تمام جاهای دیدنی برن سوئیس، شاید پارک خرس ها مهمترین جاذبه جهانگردی این شهر باشد. همانطور که پیشتر گفتیم، نماد شهر برن خرس است. اهالی برن بیش از 500 سال پیش در سال 1513، آغاز به نگهداری خرس در شهر خود کردند.

در این سال ها، محل نگهداری خرس ها چهار بار تغییر نموده است و امروزه در یک پارک عظیم به مساحت 6000 متر مربع نگهداری می شوند. خرس ها در این پارک به صورت آزادانه زندگی می نمایند و حتی برخی اوقات می توانند در رود آر نیز شنا نمایند.

اهالی برن بیش از 500 سال پیش در سال 1513، آغاز به نگهداری خرس در شهر خود کردند.

موزه انیشتین

یکی از چهره های مطرحی که در طول تاریخ در شهر زیبای برن سوئیس اقامت داشته، آلبرت انیشتین است. این دانشمند و فیزیکدان برجسته پس از تحصیل در زوریخ، برای زندگی در برن سوئیس به این شهر مهاجرت کرد. انیشتین علاوه بر تدریس در دانشگاه برن سوئیس، به تکمیل مطالعات خود پرداخت و جالب است بدانید که نظریه معروف نسبیت خود را در شهر برن تکمیل نموده است.

هر چند در گوشه و کنار شهر آثار متعددی از انیشتین وجود دارد، اما موزه انیشتین در مجموعه موزه تاریخی برن و همچنین آپارتمان وی، از مهمترین نقاط برای آشنایی با این چهره سرشناس هستند.

برن سوئیس یکی از زیباترین شهرهای این کشور است که به عنوان پایتخت این سوئیس نیز شناخته می گردد. برن با داشتن جاذبه های متعدد و دوست داشتنی، یکی از اصلی ترین مقصدهایی است که جهانگردان تور سوئیس به آن سفر می نمایند.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1249

به "برن سوئیس ، پایتخت خرس ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برن سوئیس ، پایتخت خرس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید