برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد

به گزارش گفتمان برتر، رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می نماید احتیاج به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت بوده تا احتیاج به پژوهش نمایان گردد.

برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش پژوهش در باز کردن گره های مسائل مالی کشور گفت: به اعتقاد من برای رونق پژوهش در کشور باید اتفاقات زیادی انجام گردد که ایجاد مراکز پژوهشی، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله آن است، در واقع افزایش قراردادهای صنعتی می تواند نقش محوری در رشد و ارتقاء فعالیت های تحقیقاتی ایفا نماید.

دولت باید ازفعالیت های پژوهشی حمایت کند

وی با تأکید بر حمایت دولت از کار پژوهشی اضافه کرد: در کشورهای جهان اگر قراردادی میان دانشگاه و حوزه صنعت بسته گردد بخشی از هزینه را دولت آن کشور در قالب مالیات تقبل می نماید که در این رابطه باید بگویم دولت ما هم باید تسهیلاتی را ارائه داده و از کار پژوهشی حمایت کند.

معتمدی توضیح داد: فعالیت شرکت های دانش بنیان که کارکرد پژوهشی دارند تا حدودی به مهارت افزایی و رسیدن به دستاوردهای علمی یاری نموده است اما باید طبق قوانین و مقررات زیر ساخت های کار تحقیقاتی ایجاد گردد تا صنعت کشور به داخل گرایش پیدا کند.

رقابت صنعت مولد احتیاج به پژوهش را نمایان می نماید

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تا زمانی که صنعت مونتاژ در کشور فعالیت می نماید احتیاج به تحقیقات و کار پژوهشی احساس نخواهد شد، باید صنعت مولد در رقابت باشد تا احتیاج به پژوهش نمایان گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 202

به "برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای رونق پژوهش باید صنعت مولد در رقابت قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید