با این آنتی بیوتیک طبیعی از سرماخوردگی در امان بمانید

به گزارش گفتمان برتر، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اعلام کرد: گیاه شلغم از جمله گیاهانی است که خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی دارد و در آن ترکیباتی ضد میکروب و ضد باکتری موجود است که همچون آنتی بیوتیک در بدن عمل می نماید.

با این آنتی بیوتیک طبیعی از سرماخوردگی در امان بمانید

به گزارش ایسنا، محسن پویان اظهار کرد: یکی از راه های درمان و پیشگیری از بیماری ها، استفاده از دمنوش های مکمل گیاهی است.

پویان بیان نمود: یکی از این گیاهان که معمولاً در فصل بهار در سال دوم زندگی اش به گل می رسد و گل های زرد رنگ زیبای آن را می توانیم مشاهده کنیم، گیاه شلغم است، این گیاه از جمله گیاهانی است که خاصیت آنتی بیوتیکی طبیعی دارد و در آن ترکیباتی ضد میکروب و ضد باکتری موجود است که همچون آنتی بیوتیک در بدن عمل می نماید.

وی ادامه داد: به همین علت است که مصرف شلغم را برای سرماخوردگی ناراحتی های تنفسی و برای جلوگیری از عفونت بدن توصیه می کنیم.

وی توضیح داد: گیاه شلغم به خانواده شب بو تعلق دارد و خاصیت خوب شلغم این است که ترکیبات و اسانس های گوگردی نیز در آن دیده می گردد؛ بعلاوه برای کنترل قند خون می توان از شلغم به صورت خام استفاده کرد.

این پژوهشگر گیاهان دارویی با بیان اینکه مصرف این گیاه به صورت بخارپز یا آب پز انجام گردد، یادآور شد: در گذشته از برگ شلغم به عنوان ماده اضافه کردنی داخل نان استفاده می کردند که به پلاسی معروف بود، بعلاوه شلغم به سلامت ریه و پوست یاری می نماید و مصرف بخارپز آن برای سلامت گوارش بدن موثر است.

پویان با بیان اینکه توصیه می گردد از این ماده ارزشمند برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده گردد، بیان نمود: خوردن شلغم می تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری های ویروسی و عفونی بالا برده و سبب التیام علائم زکام و سرماخوردگی شده، از ابتلای افراد به سرماخوردگی خصوصاً در فصول سرد سال جلوگیری نماید.

وی اضافه کرد: ترکیبات شلغم خلط آور بوده، درمان کننده سرفه های خشک و گلودرد و ملین سینه و التیام دهنده تنگی نفس ناشی از زکام است و با یاری به لینت مزاج، سموم و میکروب ها را از بدن خارج می نماید .

پویان گفت: با استفاده از بخور شلغم آب پز یا بخارپز می توانید به التیام سردرد ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت و خروج اخلاط مجاری تنفسی یاری کنید و سینوس ها و گرفتگی بینی را به این طریق برطرف کنید.

منبع: فرارو
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1968

به "با این آنتی بیوتیک طبیعی از سرماخوردگی در امان بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این آنتی بیوتیک طبیعی از سرماخوردگی در امان بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید