ایجاد کارگروهی برای شناسایی اختلالات شناختی در بچه ها و بزرگسالان

به گزارش گفتمان برتر، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدتقی جغتایی امروز در مراسم رونمایی و داوری از 4 محصول علوم شناختی که در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: کار گروه حفظ و ارتقای توانایی شناختی در ستاد علوم شناختی برای دو گروه بچه ها و میانسالان و بزرگسالان راه اندازی شد.

ایجاد کارگروهی برای شناسایی اختلالات شناختی در بچه ها و بزرگسالان

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، 7 تا 8 درصد افراد بالای 60 سال دچار اختلالات شناختی هستند، گفت: همچنین این آمار نشان می دهد در ایران بالغ بر 500 هزار نفر دچار این اختلالات می شوند.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با اشاره به چالش های شناختی در بچه ها مطرح نمود: اختلالات مربوط به اتیسم و فلج مغزی که در بچه ها وجود دارد در نظام آموزش و پرورش و خانواده مورد شناسایی قرار نمی گیرد.

جغتایی خاطر نشان کرد: برآوردها نشان می دهد که 20 درصد از بچه ها دچار اختلالات این چنینی هستند که می توان با غربالگری، جامعه توانمندتری داشت که کارگروه تشکیل شده در ستاد به بررسی این موضوعات می پردازد.

وی با بیان اینکه این کارگروه در راستای تولید دانش حوزه های بچه ها و میانسالان فعالیت می کند، گفت: تا به امروز پروژه هایی در این حوزه تعریف شده است.

مشاور دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی گفت: از جمله رویکردهای این کارگروه، شناسایی چنین اختلالاتی عرضه مارکرهایی برای غربالگری این افراد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1857

به "ایجاد کارگروهی برای شناسایی اختلالات شناختی در بچه ها و بزرگسالان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کارگروهی برای شناسایی اختلالات شناختی در بچه ها و بزرگسالان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید