انجام سومین سرمایه گذاری خارجی در لرستان پس از برجام

به گزارش گفتمان برتر، خبرنگاران/لرستان استاندار لرستان از انجام سومین سرمایه­ گذاری خارجی در لرستان پس از برجام خبر داد.

انجام سومین سرمایه گذاری خارجی در لرستان پس از برجام

به گزارش خبرنگاران، مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با سرمایه­ گذاران فرانسوی گفت: در حال حاضر 500 میلیون تخم چشم ­زده ماهیان سردآبی از کشورهای مختلف وارد ایران می ­شود، ولی با برنامه ­ریزی­ های صورت گرفته قرار است این موضوع در لرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه تولید تخم چشم ­زده، نیاز کشورهای آسیایی نیز تامین خواهد شد، اظهار کرد: سرمایه­ گذاری در فاز اول این پروژه که در شول آباد الیگودرز انجام خواهد گرفت، بین 1.5 تا 2 میلیون یورو خواهد بود. قرار است طرح در سه فاز اجرا شود.

بازوند با تاکید بر اینکه برای سرعت بخشیدن به سرعت پروژه تمامی حمایت­ ها را انجام خواهیم داد، شرح داد: خوشبختانه پس از برجام شاهد سومین سرمایه­ گذاری خارجی در استان خواهیم بود.

استاندار ادامه داد: شرکت­ های هلندی مشغول احداث گلخانه در استان هستند و شرکت­ های چینی نیز کار خود را شروع کرده ­اند.

وی اضافه کرد: در بحث توریسم و گردشگری حوضه آب ما علاقه­ مند به سرمایه­ گذاری هستیم و مردم و حتی گردشگراننیز استقبال می­ کنند.

بازوند با بیان اینکه دریاچه کیو را در اختیار شما قرار خواهیم داد، گفت: برای رونق بحث گردشگری علاوه بر این دریاچه آمادگی داریم دریاچه پارک شاپوری را نیز که تا یک ماه آینده آبگیری خواهد شد، در اختیار شما قرار دهیم.

استاندار شرح داد: ظرفیت تولید فاز اول پروژه تولید تخم چشم ­زده ماهیان سردآبی در استان 200 میلیون تخم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: کلینیک تخصصی آبزیان نیز در هرکجا که مدنظر سرمایه­ گذار باشد، احداث می ­شود و امکانات را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

بازوند اضافه کرد: هرساله خسارت سنگینی به سرمایه­ گذاران پرورش ماهی وارد می ­شود و خلأ این کلینیک بسیار احساس می ­شود.

وی یادآور شد: در بحث گلخانه نیز سرمایه­ گذاران زیادی داریم که 20 درصد آورده خواهند داشت و 80 درصد نیز از طریق فاینانس تامین خواهد شد.

استاندار با تاکید بر اینکه خودمان را متعهد به حمایت و حفاظت از سرمایه ­گذاران در ایران و لرستان می­ دانیم، اضافه کرد: تمام موانع اجرایی بر سر راه سرمایه ­گذاری در استان برداشته خواهد شد.

بازوند از آب به عنوان یک سرمایه بزرگ یاد کرد و اضافه کرد: باید مردم بر این سرمایه جمع شوند و آنهارا به سمت آن سوق دهیم، موضوعی که تا به امروز عملیاتی نشده است.

وی اظهار کرد: 2500 کیلومتر رودخانه و آبراهه در استان داریم که آب آنها دائمی است و سرمایه بزرگی محسوب می­ شود.

استاندار یادآور شد: افکار عمومی و مطبوعات از سرمایه­ گذاری در استان حمایت می­ کنند و رسانه ها حامی سرمایه­ گذاران هستند. اجماعی برای سرمایه­ گذاری در لرستان وجود دارد.

در ادامه این جلسه کننده شرکت فرانسوی از استقبال و حمایت استاندار و مدیریت ارشد لرستان در این پروژه تقدیر کرد و گفت: این پروژه بسیار مهم است و قدمی که برداشته شده برای کار بزرگی است. لذا آمادگی داریم زمینه­ های دیگر همکاری در لرستان فراهم شود.

وی اضافه کرد: قطعا با دید و نگاه مدیران لرستان شاهد انجام کارهای بیشتری در آینده خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 773

به "انجام سومین سرمایه گذاری خارجی در لرستان پس از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام سومین سرمایه گذاری خارجی در لرستان پس از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید