آشنایی با برترین و معروف ترین رستوران های دهلی، عکس

به گزارش گفتمان برتر، بسیاری از معتبرترین و شیک ترین رستوران های دهلی نو تنها غذای هندی ارائه نمی نمایند. در بین آن ها می توانید رستوران هایی با غذاهای ژاپنی ، ایتالیایی ، فرانسوی و حتی غذاهای چینی هم پیدا کنید. البته به هیچ اسم نباید تجربه کردن غذاهای اصیل این کشور را از قلم بیندازید، زیرا سر زدن به دهلی بدون امتحان کردن تندوری مرغ معروفش امکان پذیر نیست. در این راهنما شما را با برترین رستوران های این شهر آشنا خواهیم کرد که بتوانید یک شکم گردی حسابی را تجربه کنید.

آشنایی با برترین و معروف ترین رستوران های دهلی، عکس

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1. دام پوک

دام پوک (Dum Pukht) یکی از مهم ترین شاخصه های آشپزی آوادی (Awadhi) است. گوشت، گیاهان معطر و ادویه ها را در قابلمه ای در بسته می ریزند و با یک خمیر می پوشانند. سپس این قابلمه را بر روی شعله ای بسیار خفیف به آرامی می پزند. این گوشت معمولاً با آب خودش پخته و در نهایت غذایی معطر و دلچسب می گردد که غذای ویژه رستوران به تعداد رفته و نامش را با آن به اشتراک می گذارد. اخیراً اینجا بهترین رستوران هند و یکی از پنجاه رستوران برجسته آسیا نام گرفته است. دام پوک کباب های آرام پز و بریانی هایش را در یک سالن غذاخوری باشکوه آبی و نقره ای با لوسترهای کریستالی به مشتریان عرضه می نماید.

2. رستوران کریم

رستوران کریم از سال 1913 آشپزی آشپزخانه های امپراطوری مغول را به مشتریانش ارائه می نماید و در دهلی معروفیت قابل توجهی به دست آورده است. البته اخیراً چند شعبه تازه هم در نواحی دیگری افتتاح شده اند. محل صد ساله این رستوران در نزدیکی مسجد جامع دهلی (Jama Masjid) در محله قدیمی، بهترین مقصد شکم گردی برای امتحان کردن غذاهای مشهور بومی به تعداد می رود. اگر دنبال یک تندوری مرغ حسابی بودید، می توانید به اینجا سر بزنید.

3. ایندین اکسنت

ایندین اکسنت (Indian Accent) در یک هتل کوچک واقع شده و رستورانی نوآورانه و غیرمعمول به تعداد می رود. آشپز این رستوران مانیش مهروترا (Manish Mehrotra) غذاهای محلی را با غذاهای معاصر بین المللی ترکیب نموده و آن ها را به شیوه ای غیر منتظره به مشتریانش ارائه می نماید. در منو می توانید غذاهای هیجان انگیزی را پیدا کنید که تجربه خوبی برایتان می سازند.

4. موتی محل

موتی محل (Moti Mahal) در دریاگنج (Daryaganj) واقع شده و یکی از قدیمی ترین رستوران های به جای مانده دهلی محسوب می گردد. این رستوران اندکی پس از استقلال هند در سال 1947 تأسیس شد و غذاهای لذیذی مانند تندوری مرغ، مرغ کره ای و کباب بورا را به عرصه رستوران ها وارد کرد. اگر دنبال جایی عالی برای امتحان کردن این غذاها بودید می توانید در فضای قدیمی و اصیل این رستوران با یک حیاط اندرونی و اتمسفری ساده آن را سفارش دهید. موتی محل با شعبه هایی در بیشتر شهرهای هند، به یک رستوران زنجیره ای عظیم تبدیل شده است.

5. بخارا

درست در کنار دام پوک یکی دیگر از پنجاه رستوران برتر آسیایی را پیدا می کنید: بخارا (Bukhara). در مقایسه با رستوران بسیار شیک دام پوک، بخارا کباب های با معروفیت بین المللی اش را در یک سالن غذاخوری با کاشی های سفالی و چوب به مشتریان ارائه می نماید و نباید انتظار دیدن قاشق و چنگال داشته باشید. این رستوران در سال 1977 تأسیس شد و از آن موقع تغییر زیادی ننموده است.

6. پنجابی بای نیچر

پنجابی بای نیچر (Punjabi by Nature) یکی دیگر از رستوران های معروفی است که در نقاط مختلف دهلی شعبه دارد. همانطور که از نامش می توانید حدس بزنید اینجا در طبخ غذاهای پنجابی تخصص دارد و از محبوب ترین گزینه هایش می توان به ران بره کباب شده در تندور اشاره نمود. غذاهای این رستوران تجربه خوشایندی را برایتان رقم می زنند.

7. اسپایس روت

اسپایس روت (Spice Route) طوری طراحی شده که گذار ادویه ها از ساحل مالابار تا سریلانکا، بورما، تایلند و ویتنام را منعکس کند و منویی با غذاهای آسیایی را پیش رویتان می گذارد. یکی از گزینه های شاخص، خرچنگ سرخ شده با زنجبیل و قارچ به سبک تایلندی است. فضای داخلی لوکس سالن های غذاخوری شامل نقاشی های دیواری، صنایع دستی و تزئیناتی منعکس نماینده فرهنگ های گوناگون کشورهای میان این راستا می گردد.

8. داکشین

داکشین (Dakshin) در هتل شرایتون دهلی نو واقع شده و طیفی وسیع از غذاهای گوناگون جنوب هند را به مشتریانش عرضه می نماید. البته این باور غربی که بیشتر این غذا گیاهی هستند خیلی زود محو می گردد، زیرا در بین این گزینه ها می توانید غذاهایی شامل گوشت های گوناگون را ببینید. تمام مواد اولیه ای که برای آماده سازی غذاها استفاده می نمایند، کاملاً اصیل و بومی بوده و اصالت جنوب هندی را حتی در آثار هنری روی دیوارها هم می توانید ببینید.

9. پیند بلوچی

پیند بلوچی (Pind Balluchi) در میان پارک دیر (Deer Park) واقع شده و مناظری خیره نماینده را به مشتریانش پیشنهاد می نماید. از میان دیوارهای شیشه ای اینجا می توانید حیات وحش را دیدن کنید و تجربه ای شگفت انگیز داشته باشید. منوی رستوران شامل طیفی وسیع از غذاهای کبابی مغول و افغان شده و برای گیاهخواران هم گزینه های خوشمزه ای در نظر گرفته اند. در این رستوران برای هر نوع رژیمی چیزی پیدا می گردد.

10. ورک

رستوران ورک (Varq) در هتل تاج یکی دیگر از پنجاه رستوران برگزیده آسیایی بوده و غذاهای خیابانی سنتی هند را با غذاهای مدرن تر و به صورت تجربی ترکیب می نماید. تمام این هیجانات را در سالن غذاخوری کاملی به سبک معاصر نوش جان خواهید کرد. آشپز این رستوران غذاهای قدیمی را با رویکردی تازه درست نموده و تجربه متفاوت و تکرار نشدنی ای را برای مشتریان خود می سازد. از انتخاب اینجا پشیمان نخواهید شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1670

به "آشنایی با برترین و معروف ترین رستوران های دهلی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین و معروف ترین رستوران های دهلی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید