امیر حاتمی: نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم

به گزارش گفتمان برتر، وزیر دفاع گفت: ما احتیاجمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم و برای نیل به اهداف عالی سیاست های راهبردی خود احتیاج به بودجه مستقل تحقیقاتی داریم.

امیر حاتمی: نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت دفاع از نمایشگاه توانمندی های دستاورد های دفاعی بازدید و در جریان آخرین پیشرفت های صنعت دفاعی کشور قرار گرفتند.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در این نشست با بیان ظرفیت های بزرگ صنعت دفاعی در حوزه های رزم زمینی، هوایی، دریایی، هوافضا، الکترونیک، موشکی و سایبری، گفت: فناوری ها، محصولات و سرمایه های انسانی مجموعه دفاعی ذخیره راهبردی کشور است و این سازمان علاوه بر نیرو های مسلح مقتدر ایران اسلامی در ارائه خدمت به سایر بخش های کشور و بخش خصوصی، بنا به درخواست از آمادگی کامل برخوردار است.

وی، بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های وزارت دفاع را حائز اهمیت برشمرد و اضافه نمود: شناخت زوایا، ابعاد و توانمندی وزارت دفاع برای مجلس یازدهم شورای اسلامی می تواند گام مهمی در تعامل دو جانبه و استفاده از سرریز دانش دفاعی برای یاری به صنایع کشور و مجموعه های غیر دفاعی مهم کشور قلمداد گردد.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به حول قوه الهی با یاری های دولت و حمایت های مجلس شورای اسلامی و همچنین راهنمایی های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به خود اتکایی، خود کفایی و خود باوری در بدنه صنعت دفاعی دست یافته ایم، تاکید نمود: تکیه و پافشاری دشمن بر ادامه تحریم ها ظالمانه به جهت آمادگی از توان صادرات ایران اسلامی است چرا که وزارت دفاع برای پیشبرد اهداف عالی دفاعی مرز های دانش و فناوری را در نوردیده و نیازی به واردات و نگاه به دست بیگانگان ندارد.

امیر حاتمی با بیان اینکه صنعت دفاعی یک صنعت پیشرو، پیش رونده و پیش برنده است، گفت: آماده ایم تا در راستای اقدامات ملی مانند برنامه های فضایی و سایر بخش های مورد نظر مجلس شورای اسلامی و دولت و یاری به بخش خصوصی مشارکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به سبب قرارگیری ایران اسلامی در یک منطقه استراتژیک و نقش آفرینی بازیگران متعددی در این خطه از جهان، در شرایط و شرایط خاصی هستیم توضیح داد: ما نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم و برای نیل به اهداف عالی سیاست های راهبردی خود نیازمند بودجه مستقل تحقیقاتی هستیم که امیدواریم مجلس یازدهم همچون گذشته به این مهم اهتمام ویژه داشته باشد.

عزت اله اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه مجلس یازدهم تمام کوشش خود را برای استفاده از ظرفیت و تعامل با وزارت دفاع به کار خواهد بست گفت: وزارت دفاع یک مجموعه توانمند و با دارای پتانسیل بسیار است که می تواند در عرصه های مختلف نقش آفرینی ویژه ای داشته باشد.

در انتها این نشست، امیر حاتمی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به ایران اسلامی و تجلیل از صبوری و راد مردی این اسوه های ایثار و مقاومت از دکتر حجت اله فیروزی نماینده آزاده سرافراز 8 سال دفاع مقدس و نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی با اهدا لوح، تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 1095

به "امیر حاتمی: نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر حاتمی: نیازمند ارتقاء دائم توان دفاعی و بازدارندگی بومی خود هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید