اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم

به گزارش گفتمان برتر، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اولین مصاحبه با یک رسانه خارجی در یک سال گذشته درباره آینده سرزمینش و همچنین چگونگی حل و فصل بحران کنونی و بازسازی سوریه با راشا تودی سخن گفت.

اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم

به گزارش خبرنگاران، اسد عقایدش را درباره منشاء این درگیری و نقش دولت های غربی در آن اعلام کرد و به تحولات اخیر و آینده در سوریه و دیگر کشورها پرداخت.

آخرین گفت وگوی اسد با یک رسانه خارجی به ژوئن 2018 باز می شود؛ اسد تاکید نمود گفت وگو با رسانه های غربی را به طور کل متوقف نموده بود چون آن ها به دنبال حاشیه بودند اما اکنون احساس می نماید که افکار عمومی در دنیا و خصوصا غرب، در چند سال گذشته تغییر نموده است.

او درباره مردم غرب گفت: آن ها می دانند که مقام هایشان دروغ های زیادی درباره اینکه چه اتفاقی در این منطقه، در خاورمیانه، در سوریه و یمن می افتد، به آن ها گفته اند. آن ها می دانند دروغی در کار است اما حقیقت را نمی دانند. بنابراین معتقدم زمان آن است که درباره این حقیقت صحبت کنیم.

بشار اسد، معتقد است ماشه آغاز درگیری های داخلی سوریه از خارج کشیده شد. او گفت: مشکل زمانی آغاز شد که پول قطر وارد سوریه شد و ما با بسیاری از کارگران در تماس بودیم و به آن ها گفتیم چرا به کارگاه خود نمی آیید؟ و آن ها گفتند مقداری که ما در یک ساعت به دست می آوریم، قبلا در یک هفته به آن می رسیدیم. جریان ساده است. آن ها در آغاز به این افراد 50 دلار پول می دادند و بعد هفته ای 100 دلار و این برایشان کافی بود تا بدون کار زندگی نمایند. بنابراین، برایشان ساده بود که به اعتراضات بپیوندند. بعد دولت قطر به مسلح کردن معترضان مبادرت کرد.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gofteman-bartar.ir شناسه مطلب: 479

به "اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسد: زمان آن است که درباره حقیقت صحبت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید